لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-گروه غذایی


اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است. در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است.

  • برای مواد داخل رولت نیز ار گردو، جعفری، تخم مرغ و زرشک استفاده کنید.
  • این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید.
  • تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزی‌ها تیره شود و آب آن‌ها تبخیر شود ادامه دهید.
  • سپس به شما لیستی از مطالبی مفید مثل معرفی غذاهای ایرانی بدون گوشت، غذاهای ایرانی با مرغ، غذاهای ایرانی بدون برنج، غذاهای ساده ایرانی و …
  • جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند.

گز دسر و سوغات معروف شهرهایی چون اصفهان، گلپایگان، کرمان و چهارمحال و بختیاری است. گز با استفاده از شکر سفید، تخم مرغ، مغز بادام، گلاب و … گز در واقع اسم یک گیاه است که دسر گز از آن درست می‌شود. این گیاه در مناطق متنوعی از ایران کشت می‌شود و خوشبختانه هنوز تولید و فروش آن رونق دارد. در تمام دنیا بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب شناخته می­شود. در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد.

آلبالو پلو با گوشت قلقلی

چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است.

قورمه سبزی

در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم. بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. ، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند. لست‌سکند از همه‌ دوستانی که در این نظرسنجی شرکت کردند و در طول اجرای آن همراه ما بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارد. هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند.

سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید. کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است.

برنج را کمی زنده‌‌تر بر می‌داریم و آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و زعفران را دم میکنیم. برای ناهار یک روز سرد زمستانی یا بارونی پاییزی آش گزینه خوبی است. همراه با یک قاشق چایخوری نمک،اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند. بعد ازینکه آب عدس‌ها به جوش آمد، همینطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روی آن کفی تشکیل می‌شود که حتما باید این کف را با قاشق جمع کنیم. بعد از اینکه مقداری پیاز نرم شد، به آن زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز و زردچوبه کاملاً مخلوط و یکدست شوند.

معرفی 10 جاذبه تفریحی پایتخت

کله جوش که با نام کال جوش هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیبات و رسپی های متنوعی پخته می شود. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود.

غذاهای ایرانی زیادی وجود دارد که در تهیه‌ی آن‌ها از بادمجان استفاده می‌شود اما بی تردید خورشت بادمجان یکی از خوشمزه‌ترینِ آن‌‌هاست. در تهیه‌ی این خورشت از گوشت یا مرغ، پیاز، بادمجان سرخ شده، غوره و ادویه‌‌های مختلف استفاده می‌شود. این غذا را مانند سایر خورشت‌های ایرانی معمولاً با برنج و یا نان سرو می‌کنند.