لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-گروه غذایی


یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای کرمانشاه, خورش خلال است. خورشت خلال بادام که از گوشت، زرشک، دارچین و گلاب تهیه می‌شود عطروطعم فوق‌العاده‌ای دارد. خورش خلال با روغن حیوانی کرمانشاهی غذایی بی‌نظیر است اما اگر امکان تهیه روغن حیوانی را ندارید از کره یا روغن هم می‌توان استفاده کرد. آش سبزی از آن دسته غذاهای محلی ایران است که بیشتر در وعده صبحانه میل می‌شود.

از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود. کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است. «خورش فسنجان» در منوی غذای ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

  • این غذای خوشمزه همانطور که از اسمش پیداست بر پایه آلو تهیه می‌شود.
  • شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند.
  • جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند.
  • علاوه بر این، غذاها گنجینه های ارزشمندی هستند که آداب و رسوم و فرهنگ کهن، اصیل و آبا و اجدادی مان را زنده نگاه می دارند.
  • یکی از غذاهای رایج سر سفره مردم ایران و مهمانی‌های دورهمی آنها حلیم بادمجان است.

یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. همیشه بحث غذاهای محلی که میشود با یک لیست بلند از غذاهای بسیار خوشمزه روبرو می شویم که انتخاب بین آن ها سخت می شود! هر انسانی ذائقه خاصی دارد، می توانیم بگوییم که میلیون ها ذائقه در ایران و میلیاردها ذائقه در جهان وجود دارد.

طرز تهیه خورش لبو ( چغندر قرمز ) خوشرنگ و مجلسی

قلم ابزاری است برای فرار از واقعیت، واقعیت تلخ زندگی روزمره که هر ثانیه با آن درگیر هستیم. عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد. چاره‌ای که به آن عادت کردم و ترک عادت نیز موجب مرض است… را که دستورپخت آن قدمتی 40 ساله دارد، برای شما آماده کرده‌ایم. در تابه‌ای بادمجان‌ها را بچینید و کمی سس قرمز در کف آن بریزید در تابه را بگذارید تا کاملاً بپزد.

طرز تهیه آش آبغوره تبریزی بدون گوشت + فیلم

بعد از سرخ شدن سمبوسه‌ها را در صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. می‌توانید با سس کچاپ این پیش‌ غذای سنتی ایرانی را میل کنید. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . در کنار رود زاینده رود که قدم بر می‌دارید، پس از تماشای مکان‌های دیدنی این شهر زیبا، بوی بریانی مست‌تان می‌کند.

طرز تهیه کوکو کدو سبز

در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود. بنابراین این غذای ایرانی خوشمزه هم می‌تواند یک خورش ایرانی باشد و هم جای خودش را در میان لیست انواع غذای ایرانی با برنج باز کند.