لیست بهترین رستوران های تهران در سال 1400 همراه منو + عکس و آدرس سفرزون-گروه غذایی


از نظر تهرانی ها، خیابان دربند دو قسمت دارد یکی از چهارراه تجریش شروع می شود تا میدان سربند و دیگری از سربند شروع می شود تا انتهایش که روی کوه ها قرار دارد. از میدان سربند دیگر خودرو حق عبور ندارد و مردم یا پیاده می توانند تردد کنند یا با موتور هرچند از یک جایی به بعد هم موتور نمی تواند عبور کند. در همین مسیر کوتاه کلی رستوران و سفره خانه هست و بین این ها، رستوران کوهپایه جایی است که توانسته خود را نه تنها بین بهترین رستوران های دربند تهران قرار دهد بلکه به باور بسیاری، با اختلاف بهترین رستوران دربند تهران هم هست. رستوران کوهپایه از جمله رستوران های لوکسی است که نه صرفاً بخاطر قرار گیری در دربند بلکه بطور کلی جایی است که هرکس باید تجربه اش کند.

  • اینکه رستوران تاج محل به خوبی توانسته خود را بین بهترین رستوران های هندی تهران قرار دهد به سابقه چندین ساله رستوران برمیگردد.
  • قهوه خانه سنتی آذری را هم با توجه به علاقه و رأی زیاد مردم به آن، می‌توانیم بین رستوران های خوب تهران قرار دهیم.
  • حجم غذاها بالا است و برای دو نفر با اشتهای معمولی کفایت می‌کند، اما قیمت غذاها به نسبت دیگر رستوران‌های بازار تهران کمی بیشتر است.
  • بعضی از بهترین رستوران‌های تهران برای ایجاد چنین حس خوشایندی در نزدیکی جاذبه‌ها شروع به کار می‌کنند و رفت‌وآمد دائم مشتریان به آنها سبب می‌شود محصولاتشان تازه و باکیفیت باشد.

فضای رستوران بهشت فشم به‌خوبی دیزاین شده است و آرامشی بی‌نظیر از جنس طبیعت بکر کوهستانی شمیرانات را به شما هدیه می‌دهد. هتل اسپیناس پالاس، واقع در سعادت‌آباد، یکی از لوکس‌ترین هتل‌های تهران و ایران محسوب می‌شود. از این رو بسیاری از افراد که قصد دارند مراسم‌هایی نظیر سالگرد ازدواج، تولد یا مراسم عقد را در رستوران برگزار کنند، رستوران هتل اسپیناس پالاس را انتخاب می‌کنند. همچنین امکان رزرو کامل رستوران برای مراسم شما وجود دارد تا بتوانید دورهمی خانوادگی و دوستانه خود را در یکی از بهترین رستوران های تهران داشته باشید.

رستوران سنتی زعفران (تهرانسر-بهترین کیفیت غذا)

کباب لاتی و چنجه را در این رستوران نباید از دست بدهید؛ چرا که طعم بسیار بی نظیری دارد و می تواند نظر شما را کاملاً جلب کند. همانطور که گفتیم، رستوران کوهپایه برخلاف بسیاری از رستوران های دربند برای مشتریان خود غذا های فرنگی هم ارائه می دهد. غذا های فرنگی بیشتر استیک های مرغ و گوشت و استراگانف های مرغ و گوشت هستند اما در کنار آن ها، فیله، میگو پفکی، شنیسل مرغ، جوجه چینی و غیره هم مشاهده می شود. غذا های رستوران کوهپایه معرکه هستند اما از قیمت های بالایی هم برخوردارند. اگر تمام رستوران های دربند نباشد، بسیاری از آن ها غذا های ایرانی و انواع کباب ها را برای مشتریان خود سرو می کنند و رستوران های خیلی کمی در این منطقه هست که غذا های غیر ایرانی و بخصوص فست فودی ارائه دهد. رستوران کوهپایه هم مانند سایر رستوران های دربند است و تمرکز خود را روی غذا های ایرانی داده هرچند در کنار آن برای اینکه متفاوت تر هم باشد کلی غذای فرنگی خوشمزه و خاص هم به منوی خود افزوده.

رستوران باسیلیکا

پیشنهاد می‌کنیم حتما یک وعده غذا در این رستوران میل کنید، تا طعم واقعی یک غذای خوشمزه را در رستوران خارق العاده ایرانی تجربه کنید که از رستوران های لوکس تهران است. رستوران ارکیده آرژانتین یکی از بهترین رستوران هایی است که در تهران وجود دارد و غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد. این رستوران در واقع یک رستوران لوکس با دکوری بسیار زیبا است که می توانید یک شب خاطره انگیز را در آن بگذرانید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی وجود دارد و هر نوع کبابی که بخواهید را می توانید سفارش دهید. فضای این رستوران خانوادگی است و میزهای گرد با فاصله از هم قرار گرفته اند. همچنین در این رستوران می توانید میزهای تا ۱۲ نفر هم پیدا کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

شما می‌توانید با رفتن به این رستوران یک روز عالی را در کنار خانواده بگذرانید. یکی دیگر از بهترین رستوران‌های تهران که اتفاقاً عنوان جذاب‌ترین مکان برای شکم‌گردی و گذراندن یک روز یا شب به یاد ماندنی از آن خود نموده، رستوران لیدوما است. بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها با سطح کیفی بالا در رستوران لیدوما طبخ و سرو می‌شوند. رستوران مرکزی هانی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران های تهران محسوب می‌شود. شاید در نگاه اول با درنظرگرفتن موقعیت قرارگیری رستوران، تصور کنید که کیفیت غذاهای هانی مطلوب نیست؛ اما اصلاً اینطور نیست. هانی در حال حاضر جزء بهترین برندهای زنجیره‌ای در ایران محسوب می‌شود که حتی غذاهای نیمه‌آماده خود را به خارج از ایران نیز صادر می‌کند.

گردشگری خوراک، تنها خوردن غذا و نوشیدنی نیست، بلکه پاسخی است به اینکه کجا، چطور، چه زمانی و چرا باید خورد یا نوشید. همه تزییناتی که در جای‌جای این رستوران مشاهده می‌کنیم، سنتی هستند و تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. با حضور در این رستوران، قطعاً حس و حالی از طهران قدیم به شما دست می‌دهد. و اینکه به ما گفتن صبر کنید این میز رو سرویس بذاریم و بشینید که همون موقع دو نفر اومدن و جای ما نشستن و حتی تا وقتی بهشون نگفتیم متوجه ما نبودن.