لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود. اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید. سپس گوشت را به آن اضافه کرد و ادویه‌های لازم را می‌ریزیم.

در نهایت چهار غذای آبگوشت، کباب، قرمه سبزی و باقالی پلو توانستند به مرحله نیمه نهایی برسند. در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. در این مقاله لیستی از بیشتر از ۲۰ غذا را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان ایده برای غذای مهمانی ها استفاده کنید. مرصع پلو از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی میباشد که از هویج، بادام، کشمش برای پخت آن استفاده میشود. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است.

  • مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود.
  • فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.
  • باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد.
  • از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند.

مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم. اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند. به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند. چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد.

«شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.

چرا باید ناهار بخوریم؟!

که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند. هر فردی بر اساس ذائقه خودش درون این غذا زرشک بیشتر و یا زعفران بیشتر می ریزد. برخی از افراد هم مرغ را به صورت پخته شده و یا سرخ شده میل می ‌کنند. این خورش را سرآشپز ها با گوشت یا مرغ تهیه کرده و غذای محبوبی است. خورش قیمه اکثر اوقات به عنوان غذای نذری انتخاب می شود.

زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد.

برای تهیه آن ابتدا مرغ که ترجیحاً سینه مرغ است را می‌گذاریم با پیاز و سیر بپزد. در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد. مرغ را که بهتر است ران آن باشد را در ماهی‌تابه به همراه ادویه‌جات سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب جوش را به همراه زعفران بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با آب زعفران بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود.

۲- غذای ایرانی قورمه سبزی (خورش سبزی)

به طور مثال یکی از غذاهای سنتی ایرانی که بسیار محبوب و مشهور است کوفته تبریزی است که در همه جای ایران تهیه می‌شود که ریشه آن از شهر تبریز است. قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد. تنوع غذایی ما ایرانی ها آنقدر زیاد است که پاسخگوی ذائقه و سلیقه های مختلف بوده و علاوه بر تنوع غذایی بعضی از غذاها در خط های مختلف با طعم ها و روش های مختلفی تهیه و طبخ می شوند. به همین دلیل شما می توانید انواع غذای ایرانی را برای وعده‌های اصلی و یا میان وعده ها تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود.

طرز تهیه خورش کاری

از دیگر غذاهایی که در اصفهان طبخ می شود می توان به یخنی لوبیا اشاره کرد که به نام آبگوشت لوبیا نیز شناخته می شود. همانطور که در نام آن ذکر شده است این غذا از لوبیا سفید تهیه شده و به همین دلیل غذایی سالم و مقوی است. یخنی لوبیا هم عضو لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد. نمی توان گفت ماهی شکم پر فقط در ایران طبخ می شود بلکه این غذا، غذایی بین المللی بوده اما به این دلیل که در ایران بیشتر سرو می شود در دسته ی خوشمزه ترین غذاهای ایرانی جای می گیرد. در شکم این ماهی شکم پر چندین سبزی معطر و رب دلخواه و چند ماده دیگر قرار می دهند که طعم ماهی را بینظیر می کند.