لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس-گروه غذایی


ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید. زرشک پلو، این غذای باستانی و محبوب، مملو از زرشک های قرمز است که پیش از پخت خشک شده اند. برنج را با مقادیر زیادی کره طبخ می‌کنند که به نرم و خوش عطر شدن زرشک ها کمک می‌کند. اگر به تبریز سفر می‌کنید ایمان داشته باشید که معروف‌ترین آش دوغ دنیا! روش های طبخ این آش خوشمزه متفاوت است اما دستور پخت طلایی و اصلی آن نزد مردمان مهمان نواز و خوش ذوق تبریز است.

  • این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.
  • جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است.
  • غذای بعدی از لیست غذاهای مجلسی ایرانی، باقالی پلو با گوشت است که پایه ثابت شام خوشمزه عروسی و مهمانی‌های خانوادگی ایرانی‌هاست.
  • بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود.

در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است.

| بستنی سنتی

برای شروع کار همانند پخت اکثر خورشت‌ها باید پیاز داغمون رو آماده کنیم. پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید.

دنده کباب

همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند. این انواع خورش ایرانی و پلوهای مختلف هرکدام می‌توانند غذای مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد. شما می‌توانید برای تهیه هر یک از مواد اولیه این غذاهای لذیذ و عالی، سراغ اسنپ اکسپرس بروید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را تحویل بگیرید. قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با برنج است که در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود. این خورش لذیذ، به اینکه در مراسم مذهبی به‌عنوان نذری پخته شود معروف است. بعضی آن را با سیب‌زمینی و بعضی با بادمجان همراه می‌کنند.

طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود. از میان آش‌های مختلفی که در ایران وجود دارد، آش رشته از همه معروف‌تر و پرطرفدارتر است و گردشگران خارجی نیز آشنایی بیشتری با آن دارند. این آش از غذاهای محبوب ایرانی است که در مراسم و ایام مذهبی خاص به صورت نذری پخته می‌شود. آبگوشت یا دیزی هم از آن غذاهایی است که ما ایرانی ها خاطرات زیادی با آن داریم و همیشه در برنامه غذایی مان جای دارد.