لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس-گروه غذایی


در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود. کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود. برای تهیه غوره مسما ابتدا در ماهیتابه کمی روغن ریخته و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند.

  • در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود.
  • سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید.
  • این غذا ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و از دیرباز رسم بر این بوده که مردم در شب عید نوروز سبزی پلو با ماهی میل کنند.
  • این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد.

در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

در این میان املت گوجه فرنگی محبوب‌­ترین املت ایرانی است و برای طبخ آن از پیاز، پوره گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می­‌شود. این غذای خوشمزه کمی شبیه به دمی گوجه کهن و بر پایه‌ی سیب‌زمینی، برنج، گوجه و گاهی گوشت است. استامبولی پلو در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و مورد پسند همه‌ی ذائقه‌های غذایی است. واژه یخنی در میان بعضی شهرها مانند کازرون و شیراز همچنان شنیده می‌شود و غذایی مانند آبگوشت است. در گذشته این غذا به عنوان غذای مهمانی شناخته می‌شد و در مهمانی‌ها به عنوان یک غذای مقوی در سفره قرار می‌گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید برای لغو پاسخ کلیک کنید.

مسلما هر چه در تهیه آبگوشت با تجربه تر باشید میتوانید آبگوشت های خوشمزه تری تهیه کنید. البته راز دیگری که در خوشمزه تر شدن این غذای ایرانی سنتی تاثیر دارد، زمان پخت آن است. آبگوشت باید زمان کافی داشته باشد تا آرام آرام بپزد و به اصطلاح جا بیفتد. دیزی های بیرون خوشمزه هستند اما دیزی خانگی صفای دیگری دارد. پیچیدن عطر آبگوشت در فضای خانه است که لذت آن را بیشتر می کند.

۷- از بهترین غذاهای ایرانی ، باقالی پلو

سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود. البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس می‌کنیم.

این حبوبات را معمولا از قبل خیس می کنند و آن ها را می پزند. سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته‌های درازی که از گندم و آب درست می‌شوند به نام رشته‌ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها نیز در آش استفاده می‌شود. یکی دیگر از غذاهایی که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی همیشه اولین رتبه‌ها را دارد، زرشک پلو با مرغ است. این غذا طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد و جز غذاهای مجلسی محسوب می‌شود و پای ثابت بیشتر مراسمات مهم است. بعد از یک ساعت چربی موجود در گردو از آن خارج می‌شود و خورشت در اصطلاح به روغن می‌افتد، در این زمان باید رب انار، شکر و در صورت تمایل رب را به خورشت اضافه کرد.