لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس


خورش لوبیا سبز که با لوبیا سبز تازه طبخ می شود، دارای ظاهری عالی و طعمی خوشمزه است. برای مشاهده خواص لوبیا سبز به مینویسم مراجعه کنید که خورش لوبیا سبز نیز از خواص آن مستثنا نیست. همانطور که میدانید “دلمه” انواع مختلفی همچون دلمه گوجه، دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان دارد. اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند.

  • سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید.
  • اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید.
  • در این لیست غذاهایی نام برده می شوند که در واقع در فرهنگ ما بیشتر به نام لیست غذاهای بدون برنج شناخته می شوند.
  • یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند.

باقالی پلو از جمله اصیل‌ترین غذاهای ایران است که روش‌های طبخ متنوعی دارد. در برخی از استان‌ها این غذا را با مرغ تهیه کرده و در برخی مناطق با گوشت گوساله و گوسفند؛ انتخاب نوع گوشت باقالی پلو به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد. کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید. هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید.

۲۴- خورش به آلو

چیزی که با اطمینان می توانیم آن را بیان کنیم این است که لیست غذاهای ایرانی نشان می دهد که می توانیم طیف گسترده ‌ای از غذاهای جذاب و خوشمزه را در آن مشاهده کنیم. بدون تردید نوع پخت غذاهای ایرانی به شکلی است که افراد با ذائقه های مختلف به خوبی می توانند اقدام به مصرف غذاهای لذیذ کرده و با طعمی عالی یک غذای بیادماندنی سرو می کنند. جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند. خورش بادمجان یکی از انواع خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و از محبوب ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش کلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست کرد. این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد.

از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود. کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است.

خرید بلیط هواپیما تهران | ره بال آسمان

برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. د این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم.

مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است. سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد. انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است.

این غذا طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد و جز غذاهای مجلسی محسوب می‌شود و پای ثابت بیشتر مراسمات مهم است. یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید.

در مسابقه بهترین غذاهای ایرانی لست سکند چه گذشت

“ته چین” یکی از غذاهای مجلسی و شیک ایرانی است که با استفاده از موادی همچون برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ، زرشک و زعفران تهیه می شود. ته چین در لیست بهترین غذاهای خارجی ها قرار دارد و با توجه به شکل ظاهری اش از طرف گردشگران خارجی نام کیک ایرانی را به خود گرفته است. اگرچه ته چین انواع مختلفی دارد اما متداول ترین نوع آن ته چین مرغ می باشد و شهرت بسیاری دارد. تنوع غذایی ایران، مخصوصا غذاهای خوشمزه بسیار زیاد است، البته برای پخت خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی باید با دستور پخت آن‌ها آشنا بود. برای مشاهده دستور پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانید سری به دسته بندی آرسس کوک بزنید و در بخش وعده‌ اصلی غذا این دستور پخت‌ها را مشاهده کنید. یکی دیگر از غذاهایی که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی همیشه اولین رتبه‌ها را دارد، زرشک پلو با مرغ است.