لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-گروه غذایی


آیا تا به حال از شهر زیبای یزد دیدن کرده‌اید؟ هر گوشه از این شهر با دیوارهای کاه‌گلی، برگی از تاریخ ایران را روایت می‌کند. رستوران رزفر یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً از سبک سنتی معماری اصیل یزدی الهام گرفته ‌است. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود. از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند. پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید.

  • و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند.
  • رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید.
  • لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.
  • شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است.

آش کلم ارومیه، یکی از آش‌های مشهور و خوشمزه زمستانی ارومیه‌ای است که با بلغور، برنج، پیاز، کلم‌برگ، رب گوجه‌فرنگی و نعنا خشک درست‌شده و با آب‌غوره یا سماق مزه‌دار می‌شود. اسم لوبیاپلو که می‌آید تصویر یک بشقاب برنج نارنجی رنگ همراه با لوبیاسبزهایی در بینش در ذهنتان نقش می‌بندد. اما لوبیاپلویی که قرار است امروز در موردش با شما صحبت کنیم کمی متفاوت است. از لوبیاپلو چشم بلبلی برای پخت لوبیاپلو شیرازی استفاده می‌شود. در کنار لوبیا چشم بلبلی از گوشت و سبزیجاتی مثل شوید هم باید استفاده شود تا لوبیاپلو شیرازی پخته شود. فرقی نمی‌کند در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید هر نقطه‌ای که باشید می‌توانید مواد اولیه کوفته تبریزی را تهیه کنید و برای پختن یک غذای خوب و مقوی دست به کار شوید.

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

مهم‌ترین نان محلی کردستان شلکینه نام دارد که سوغات کردستان نیز هست. برای تهیهٔ این نان از موادی مثل آرد، شیر، زردهٔ تخم‌مرغ، روغن محلی، شیرهٔ خرما یا انگور و زعفران دم‌کرده استفاده می‌شود. اما چون اولین بار از شهرهای جنوبی ایران وارد کشورمان شده است، آن را به عنوان یک غذای جنوبی می‌شناسیم. معروف‌ترین سمبوسه هم همان نوعی است که با نان لواش درست می‌شود. در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد.

غذاهای معروف شهرهای ایران

سپس آب خورش را در یک ظرف بزرگ می‎‌ریزند و نان لواش داخل ظرف می‌گذارند. نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند. بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند.

تا از بهترین کانال های خرید سیگنال ارز دیجیتال

برخی فسنجان را شیرین، برخی ترش و برخی هم ملس درست می‌کنند. آش مغذی ترخینه، متشکل از ترخینه جامد، حبوباتی چون عدس، لوبیا و نخود، سبزیجات معطر، پیاز، فلفل و زردچوبه است. این غذا را هم در خانه و هم در رستوران‌ها تهیه و سرو می‌کنند. بریان ترکیبی از گوشت، جگر سفید گوسفند و انواع ادویه‌هاست. علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید.