لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-گروه غذایی


این رستوران به‌خوبی با اشیای عتیقه دکور شده و طراحی آن را به‌صورت هنرمندانه‌ای با در‌های چوبی، مقرنس‌کاری، شیشه رنگی، فرش‌های دست‌بافت و پشتی‌های ترکمن انجام داده‌اند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی در کنار چای و قلیان سرو می‌شود. فضای این رستوران خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری دورهمی، مهمانی یا مراسم خود استفاده کنید. در این رستوران سنتی، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، گروه موسیقی اجرای برنامه زنده دارد و می‌توانید از شنیدن نوای موسیقی سنتی ایرانی نیز لذت ببرید. رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد.

شیراز پر از آش های متعدد و خوشمزه است اما در این میان، آش انار یک آش خاص و استثنایی است. آشی مخصوص شب یلدا که ترکیبی از آب انار، نخود، لوبیا چیتی، دانه های انار، برنج، سبزی آش، پیاز، گوشت چرخ کرده و نمک است. یک خورشت خوشمزه که در میان انبوهی از خورشت های شیرازی با عطر و طعمی فوق العاده.

  • اگر مایل باشید می‌توانید با مراجعه به فضای عکاسخانه رستوران، تصاویری به‌یادماندنی از هم‌نشینی‌های دوستانه و خانوادگی خود ثبت کنید.
  • علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است.
  • به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود.
  • رستوران سنتی خیام از رستوران های سنتی تهران است که در بنایی 240 ساله راه‌اندازی شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم ماهی، کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی است. علاوه بر این مصرف ماهی در تمام طول زمان رشد کودکان می‌تواند حیاتی و مهم باشد. مصرف ماهی باعث افزایش سلول‌های خاکستری مغز و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل در دوره کهنسالی می‌شود. با تمام این اوصاف، هر چقدر از خواص ماهی بگوییم کم است و باز هم حرف برای گفتن باقی خواهد ماند. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود. باقالی پلو نیز همانطور که از نامش معلوم است یک نوع پلو است که با باقالی های سبز مخلوط شده است.

قیمه نثار به جز لپه، همان مواد قیمه خودمان را دارد که موادی همچون زرشک، خلال بادام و پسته، شکر، زعفران و ادویه به آن اضافه می‌شود. آش انار که در طبخ آن گوشت هم استفاده می‌شود، آش کدو که برای افراد دیابتی بهترین غذا است، آش آبغوره، آش شولی که یکی از محبوب‌ترین آش‌های این شهر است. در وهله‌ی اول، این خود ماهی است که خواص غذایی بسیار خوبی دارد. ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست. هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… جزو سالم‌ترین انواع ماهی‌ها به شمار می‌روند.

شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است.

دلمه کدو حلوایی , دلمه پاییزی برای شب یلدا

تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد.

دمپختک؛ از مشهورترین غذاهای محلی شیرازی‌ها

این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد. دوپیازه یا دو پیازه آلو یکی دیگر از غذاهای سنتی شیرازی است که خیلی هم راحت پخته می‌شود. همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد. کافیست مقداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز در خانه داشته باشید. با اضافه کردن مقداری رب و ادویه به این مواد، بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شیراز را درست کرده‌اید.

شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد. در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید. رستوران سنتی شب‌های سرو، در طبقه بالای یک برج تجاری واقع شده است و ظاهری سنتی و در عین حال لوکس دارد. شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است.

جوجه و گوجه

و همچنین شما می توانید زمان اقامت در شمال در یکی از ویلا های شمال این غذای لذیذ را تجربه کنید. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید. در بین طرز تهیه انواع غذاهایی که در این سایت مشاهده خواهید کرد انواع غذاهای سنتی ایرانی به همراه غذاهای محلی و طرز تهیه آنها را مشاهده می کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است. در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.