لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-گروه غذایی


این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است. شاید حتی گیاهخوار باشید و ندانید بین غذاهای سنتی ایرانی چه غذایی مناسب شماست. میرزا قاسمی یکی از این غذاهای نونی است که میتوانید روی آن حساب کنید. این غذا هم مثل خورشت فسنجان با این که اصالتا شمالی است، بین همه ایرانی ها طرفدار دارد و در هر منطقه ای به روش های مختلف با تفاوت های اندکی تهیه می شود. قطعا محبوب ترین غذایی که در بین تمامی ایرانیان در صدر جدول باشد چلوکباب ایرانی می باشد.

  • كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.
  • یک بشقاب در ته قابلمه بگذارید و دلمه ها را روی آن بچینید.
  • که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.
  • زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.
  • مرغ منبع ویتامین B6 است که قند خون را کنترل می کند، فعالیت انسولین را تنظیم می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
  • هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید.

اینکه قلوه‌گاه گوسفندی که سهم دیگ آبگوشت است، چنین کباب دلچسبی شده، حاصل ذوق یک آشپز ایرانی بوده است. این یک ورکشاپ تخصصی 8 جلسه‌ ایست که سرفصل آن شاملکباب‌ها، پلوها، خورش‌ها، پیش غذاها و…است. در این دوره به صورت پایه تمام نکات را بیان می‌کنند با اعطایمدرک بین‌المللی TCA ترکیهومیراث فرهنگی ایران. نه، مثلا بعضی‌ها فسنجان را جزو غذاهای بدمزه ایرانی می‌دانند. از دیگر مواد اولیه ای که برای غذاها و پلوهای ترش ایرانی استفاده می‌شود، می‌توان به آلو سبز، ریواس، به، پرتقال ترش، لیمو ترش، لیمو عمانی، تمبر هندی، آلبالو، سماق و انار اشاره کرد. اگر ظرفی از باقالی پلو پیش روی تان بگذارند، رنگ سبزش پیش از هر چیزی خودنمایی می کند.

طرز تهیه حلیم گوشت

سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد. نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است.

این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند.

غذاهای مجلسی ایرانی

برای همین غذاهایی که طعم تخم مرغ در آن غالب باشد را نمی‌پسندیم. این دسر محبوب در مناطق گرم ایران و به خصوص جنوب و امتداد خلیج فارس طرفدار­های بسیاری دارد. زیرا یکی از مهم­ترین محصولاتی که در این مناطق کشت می‌­شود، خرما است. مردم جنوب ایران با استفاده از خرما خوراکی‌­های خوشمزه و شگفت انگیزی درست می­‌کنند که یکی از این خوراکی‌­ها، رنگینک است. برای درست کردن رنگینک پوست خرما را گرفته و با گردو تفت دهید، سپس آن را در آرد بریزید و مجددا تفت بدهید.

در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند.

اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. اما این خوراک خوشمزه و سنتی گیلانی با نان و برنج به عنوان غذای اصلی نیز قابل سرور است. نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند. سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است.

در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. هیچ‌ غذایی به اندازه املت نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد.

«خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. قرمه سبزی یک غذای فوق العاده جذاب و لذیذ ایرانی است که در تمامی خانواده های ایرانی بسیار پر طرفدار است. شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است.

در بعضی مناطق همزمان با اضافه کردن گردو، بجای آب از آب انار برای پخت گوشت استفاده می‌کنند که باعث ترشی غذا می‌شود. ترش، شیرین یا ملس، فسنجان همیشه جز خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی است. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند. غذاهای سنتی گیلان، اصفهان، مازندران، خوزستان و قزوین در ایران و جهان بسیار معروف هستند. واقعیت این است که بخاطر تاریخ کهن ایران، لیست غذاهای ایرانی شامل تعداد پرشماری از غذاهای خوشمزه و جذاب مثل قیمه‌نثار، میرزاقاسمی، بریانی، فلافل، اناربیج و…