لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار


آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانید به صورت گیاهی یا با گوشت درست کنید. قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌کرده قلقلی، کشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود.

  • سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید.
  • قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با برنج است که در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود.
  • توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند.
  • عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند.

نوع پخت دیزی و آبگوشت به شکلی است که با استفاده از گوشت گوسفند، حبوبات، و گاهی گوجه به خوبی می ‌توان آن را انجام داد. برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است. در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود.

این غذا از سبزی مخصوصی به نام سبزی ترشی تره که از سبزی های محلی گیلان است تهیه می شود. این غذا هم در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار دارد. خورش بادمجان دارای اصالت ایرانی بوده و طرز تهیه ساده ای دارد. این خورش به دلیل بادمجان موجود در آن دارای خواص زیادی از جمله بهبود کیفیت خواب، جلوگیری از لخته خون، پوست و مو سالم و غیره می باشد. به همین دلیل این غذا هم غذایی مقوی و سالم است و در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد. طرز تهیه خورش بادمجان با پنیر کبابی را در مینویسم ببینید.

طرز تهیه مرغ بریان

برگ مو همان برگ درخت انگور می باشد که درون آن را از مواد میانی ای که حاوی گوشت مچرخ کرده می باشد پر می کنند. این غذا در همه جای یران قابل طبخ است و در ته دیگ آن از زعفران و ماست استفاده می شود و ته دیگ خیلی جذابی دارد. ته چین را در قابلمه ی نچسب تهیه می کنند که به راحتی قابل برگشتن باشد و در هنگام سرو ته دیگ کاملی داشته باشیم.

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با غذاهای لاکچری ایرانی آشنا خواهیم کرد. برای مشاهده ادامه طرز تهیه میگو سوخاری بر روی لینک آن کلیک کنید. برای تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم.

طرز تهیه کوفته گردو و نخود غذای محلی اراک

سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند. اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید. این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد.

ایران کشوری با تنوع بالا از غذاهای خوشمزه

این پلو شباهت زیادی به دمی گوجه دارد و فقط به آن گوشت اضافه شده است. اگر روزی به بندرترکمن سفر کردید حتما این غذا را نوش جان کنید زیرا پلو چکدرمه ترکمنی بین غذاهای موجود در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار گرفته است. از دیگر مواد اولیه ای که در طبخ خورش مسما بادمجان استفاده می شود می توان از غوره نام برد که بسیار غذا را خوشمزه و لذیذ می کند. خورش مسما بادمجان نوعی غذا در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد. زیره پلو که غذایی بر پایه زیره می باشد و حجم زیادی از آن را زیره تشکیل می دهد، غذایی چربی سوز بوده و دارای خواص زیادی برای سلامتی می باشد. این غذا اصالتی کرمانی داشته و به عنوان غذای محلی این شهر دارای طرفداران زیادی است و همچنین در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها جای دارد.