لذیذترین غذاهای محلی ایران شکم گردی در شهرهای ایران مجله اتاقک-گروه غذایی


دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند. این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد.

خورشت قورمه به که با نان و یا برنج سرو می شود ترکیبی از به، گوشت، پیاز، لپه، زعفران، شکر، آب نارنج یا آب لیمو،نمک و زردچوبه است. مهم‌ترین غذاهای محلی شیراز شامل شکر پلو، پلو اسفندی، سالاد شیرازی، کوفته گشنیز، مسقطی، فالوده شیرازی، حلیم بادمجان، آش انار شیراز و کلم پلو غذای محلی شیراز است. جوجه کباب، چلو کباب، کوبیده، پیتزا، مرغ سوخاری یا حتی یک غذای عربی! مطمئنم شما هم از صرف غذاهای تکراری و بعضا عجیب و غریب که خیلی هم با ذائقه ایرانی تان هماهنگ نیست، دل خوشی ندارید.

  • قورمه سبزی از آن نام های آشنای همه ما ایرانیان است غذای سنتی ایرانی و در عین حال خشوشمزه و همه پسند.
  • در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است.
  • و همچنین شما می توانید زمان اقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید.
  • یکی از همان پلوهای معروف و مشهور شیرازی که حالا نامی آشنا برای بانوان ایرانی است کلم پلو است.
  • برای تهیه این غذا، گوشت را به همراه سبزیجات، لوبیا، برنج و طعم‌دهنده‌ها حسابی می‌پزند.

همچنین در تهیه این خورشت خوشمزه از زردچوبه و زعفران سیار استفاده می‌شود. آش دوغ هم از دیگر غذاهای محلی قزوینی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان کرده‌اید. انواع حبوبات مثل لوبیا قرمز، عدس و نخود، برنج را همراه با دوغ چکیده حسابی می‌پزند تا آش دوغ آماده شود. مثل همه آش‌های دیگر از سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و خوشمزه شدن آش استفاده می‌شود. یخنی لوبیا یکی از غذاهای اصفهانی است که شباهت زیادی به حلیم دارد و به اسم گوشت لوبیا هم شناخته می‌شود.

۹- برنج مجبوس (Majboos)

در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به اتهام «نقض حقوق بشر» و «کمک پهپادی به روسیه»

یکی دیگر از غذاهای سنتی اصفهان که در بخش ترک نشین اصفهان طبخ می شود آش اوماج است. آش اوماج از ترکیب حبوبات، آرد، آب، اسفناج، زرد چوبه و پیاز تهیه می شود. شاطر عباس که موردعلاقه مردم محلی است، یکی از پرطرف‌دارترین رستوران‌های شیراز است.

خوراک بادمجان و عدس

البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. کافه فروغ، از موقعیتی فوق العاده در شهر شیراز برخوردار است. کافه فروغ در مجاورت باغ جهان نما، فضایی زیبا، حصاردار و سرسبز که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، و آرامگاه حافظ قرار گرفته است. این رستوران در یک ساختمان مدرن خیره کننده که در میانه یک باغ بزرگ است، ایجاد شده است. مشتریان این رستوران همگی به خاطر معماری منحصر به فرد، موقعیت مکانی و غذاهای زیبا تبدیل به طرفداران پر و پا قرص این رستوران شده‌اند.