لذیذترین غذاهای محلی ایران شکم گردی در شهرهای ایران مجله اتاقک-گروه غذایی


سوپ شیر یکی از پیش غذاهای سنتی ایرانی است که به‌خصوص در فصل زمستان بسیار می‌چسبد. سپس پیازها را نگینی خردکنید و در تابه‌ای باکمی روغن حرارت دهید تا طلایی شود. گوجه‌ها را به این مخلوط اضافه کنید و تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد.

  • و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است.
  • اهالی برای تهیه خورشت به ابتدا گوشت گوسفندی را با پیاز و ادویه می‌پزند و در این حین ورقه‌های به را سرخ می‌کنند.
  • به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.

برای کیفیت شیشلیک دو نکته را باید در نظر داشته باشید که این دو نکته را مشهدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند. جالب است بدانید شیش از کلمه‌ ترکی به نام سیخ گرفته شده است و شیشلیک هم همان گوشت کباب شده‌ به سیخ کشیده شده است. برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید.

ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند. خانواده های ایرانی در مناسبت های مختلف از جمله دورهمی یا نذری، آش می پزند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. برای درست کردن کوفته ها کمی از مخلوط را می‌گیرند و مقداری از مواد فیلینگ را داخل آن می‌ریزند و به شکل گلوله در می آیند.

را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند. برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند. در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.

طرز تهیه خورش شش انداز گیلانی

این غذا از غذاهای سنتی ایرانی است که در همه‌جا طرفدار دارد و پخته می‌شود و همه مزه آن را در طعم‌های مختلف چشیده‌اند. مواد اولیه‌اش، لوبیاچیتی، نخود، عدس، لوبیا سفید، رشتهٔ آش، پیازداغ، سیرداغ، نعنا داغ، کشک است و در تهران طرفداران بسیاری دارد. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. طرز پخت غذاهای ایرانی سنتی معمولا با مواد در دسترس است.

رستوران سنتی شاطر عباس

شله از غذاهای آبکی و نوعی آش است که آن را با حبوبات، گوشت و ادویه فراوان می‌پزند. مشهدی‌ها روی شله خورشت قیمه هم می‌ریزند که باعث خوشمزه‌تر شدنش می‌شود. با رزرو هتل آپارتمان در مشهد به رستوران‌های سنتی این شهر بروید و شله مشهدی را امتحان کنید. آلو مسما از آن غذاهای اصیل ایرانی است که با طعم ترش و شیرینش دل خیلی از مسافران شهر گیلان را برده. این غذای خوشمزه همانطور که از اسمش پیداست بر پایه آلو تهیه می‌شود. در اصل این خورشت را با گوشت مرغ می‌پزند اما امروزه آن را با گوشت گوسفند یا گوساله هم ترکیب می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم تا 10 مورد از بهترین غذاهای سنتی ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما همراه باشید. خورشت قلیه‌میگو یا خورشت میگو، ظاهری شبیه قورمه سبزی، قلیه‌ماهی یا سایر غذاهای سبزیجاتی ایرانی دارد. با این تفاوت که در آن به جای گوشت یا ماهی از میگو استفاده می‌شود و تنوع سبزیجات آن کمتر است. طعم اصلی و پایه‌ای آن سیر است که در طول پخت به آن اضافه می‌کنند. ترشی خاصی هم به آن اضافه می‌کنند که در بیشتر مواقع این ترشی تمر هندی است.

از دیگر موادی که برای تهیه این دسر خوش‌طعم استفاده می‌شود، می‌توان به زعفران، شکر، گلاب و شیر اشاره کرد. در کئی پلا، علاوه بر کدو حلوایی، پیاز، گوشت چرخکرده، برنج، زیره، زردچوبه و ادویه هم می‌ریزند. دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به اتهام «نقض حقوق بشر» و «کمک پهپادی به روسیه»

در تهیه این غذا از خیار چمبر، گوشت، نعناع، سیر، پیاز، گندم، عدس، نان خشک، کشک، نمک و فلفل استفاده می‌شود. هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند. بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند.