فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران-گروه غذایی


این نوع ماهی به صورت شکم پر آماده می شود و به صورت کبابی طبخ می گردد. در این غذا از ادویه های معطر خطه سبز شمال استفاده می شود، به همین دلیل دارای طعم مطبوع و لذیذی می باشد. همانطور که متوجه شده اید خورشت غذاهای محلی مازندران را برایتان قرار داده ایم. در ادامه طرز تهیه خورشت آلو را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • و غذای محلی مازندرانی به شمار می‌رود که علاوه بر طعم فوق العاده، خواص درمانی نیز دارد.
  • ماهی را با ترکیبی از رب انار، گردو، سبزی معطر پر می کنند و به آرامی و با صبر روی زغال آن را کباب می کنند.
  • برای پختن هواری باید مواد لازم را با ماهی سرخ کنید و بعد برنج را به آنها اضافه و دم کنید.
  • مواد اصلی این غذای مازندرانی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیب ‌زمینی، زردچوبه، نمک و فلفل است.
  • شما می توانید این نکات را در آشپزی های خود رعایت نمایید.

خاک حاصلخیز گیلان و مازندران بستر مناسبی برای کاشت برنج محسوب می‌شود. همین مسئله سبب شده تا شمالی‌ها در بیشتر وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنند. البته غذاهای نونی شمالی بسیاری نیز هستند که می‌توانید از خوردن آن‌ها بسیار لذت ببرید. باقلا وابیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که با باقلا، شوید تازه و تخم‌مرغ درست می‌شود.

انواع چاشنی‌ها و مزه‌های همراه غذا گیلانی

رب اناری که استفاده می‌کنید باید ترش باشد تا طعم قلیه ماهی بهتر شود. همچنین ماهی بعد از سرخ شدن بیشتر از ۵ دقیقه نباید در خورش قرار بگیرد زیرا به سرعت له خواهد شد. مانند جنوب کشور، ماده غذایی غالب در غذاهای شمالی، ماهی است.

با ۲۴ مورد از اصیل‌ترین غذاهای محلی مازندران آشنا شوید

اگر طرفدار غذاهای شمالی با بادمجان هستید، شش انداز بادمجان یکی از غذاهای محبوب گیلان است. عاشق غذای شمالی با دستچخت محلی‌های خوش‌سلیقه هستید؟ سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی گیلمار شفت بروید که سر ظهرش با عطر دستپخت مادران هنرمند گیلک همراه است. کیفیت بالا و طعم و مزه بی‌نظیر این غذاها را می‌توانید از میزان بالا رفتن وزن خود پس از هر بار برگشت از شهرهای شمالی، به‌خوبی متوجه شوید. امیدواریم این غذای خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید. دوش را به تکه‌های ریز خرد می‌کنند و چند ساعت در خلال پیاز استراحت می‌دهند تا حسابی طعم بگیرد.

لیست غذاهای شمالی بدون گوشت

برای درست کردن این غذا، پیاز را طلایی کرده و گوشت اردک را در آن سرخ می‌کنند. در مرحله بعد مقداری آب به غذا اضافه می‌کنند تا جوش بیاید و پس از آن دانه‌های ساییده‌شده انار و پودر گردو را به ترکیب می‌افزایند. در این غذا نیز مانند دیگر غذاهای مازندرانی از ترکیب رب انار و شکر استفاده می‌شود که طعمی ملس به آن می‌دهد. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید. مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود.