غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی گل من و تو-گروه غذایی


در اصل آبگوشت و دیزی تفاوت چندانی در مواد تشکیل دهنده با یکدیگر ندارند و فقط در نحوه پخت متفاوت اند. آبگوشت در خانه و روی اجاق گاز پخت می شود و دیزی در رستوران های سنتی و درون تنور همین. غذاهای سنتی عمدتا با شرایط اقلیمی و حال و هوای مردم شهرهای مختلف هماهنگی دارند. بنابراین دو توصیه برای شما داریم؛ نخست اینکه سعی کنید سفرهای زیادی داشته باشید و دیگر اینکه در سفرهایتان غذاهای شهرهای مختلف را حتما امتحان کنید. رونق ماهیگیری، گیاهان و ادویه‌های مختلف و البته خوش‎سلیقگی، عواملی هستند که باعث می‌شود خوزستانی‌ها هم غذاهای خوشمزه‌ای داشته باشند. کباب درست کردن آنها در شب‌های بهار کنار زاینده‌رود، زبانزد است.

  • این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند.
  • این غذا مانند دیگر غذاهای محلی این استان از ماهی تهیه می‌شود و مناسب علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است.
  • در ادامه با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا به معرفی غذاهای سنتی استان های ایران عزیزمان در دو بخش بپردازیم.
  • بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود.

محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه را در کنار غذا نبینی. در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد. کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید.

مرصع پلو

مزه‌ی این خورش باید کمی ترش باشد، ازاین‌رو به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه اضافه می‌کنند، برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. از سبزی‌های استفاده شده در قرمه سبزی می‌توان به شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه اشاره کرد. در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند . «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.

خیلی ها قبل از اینکه پا به اصفهان بگذارند خودشان را برای بریانی های خوشمزه و معروف اصفهان آماده می کنند. بریانی از غذاهای معروف اصفهان است و کمتر کسی پیدا می شود که تا اصفهان برود و طعم بینظیر آن را امتحان نکند. محبوبیت این غذا تا حدی ست که نه فقط اصفهانی ها بلکه دیگر مردم ایران هم این غذا را می شناسند. بریونی با استفاده از گوشت، پیاز، روغن، دارچین، نعناع خشک، زعفران و کشک آماده می شود. در اصفهان این غذا به همراه مقداری جگر سفید پخته و چرخ شده، آب ‌گوشت ، نان سنگک، ریحان و دوغ خنک سرو می شود.

تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند.

دستور پخت قیمه نثار قزوین خوشمزه و مجلسی

این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند. این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

رستوران باربد که در خیابان سئول قرار دارد، دارای ۲ طبقه مجزا و سالنی بسیار بزرگ است. ظاهر این رستوران بسیار هنرمندانه دکور شده است و در بدو ورود شما را به یاد دوران خوش گذشته می‌اندازد. طرز تهیه این غذا به این شکل بوده که آلبالو را با شکر و آب روی حرارت ملایم می­‌جوشانیم و می­‌گذاریم خنک شود. سپس مقداری از برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و با قاشق آلبالوها را از شربت شکر جدا کنید و روی سطح برنج بپاشید و همه آلبالوها را کنار برنج قرار دهید.

ممنون از مطلب زیبای شما، من به این شهرستان سفر کرده ام، فوق… آذربایجان غربی یک منطقه کوهستانی در غرب ایران و نزدیک مرز ترکیه است. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند..

این غذا یکی از غذاهای سنتی شیراز است که خانم‌های شیرازی مهارت خاصی در طبخ آن دارند. در حلیم بادمجان از گوشت، لوبیا، بادمجان، گردو، برگ نعناع خشک سرخ شده، پیاز سرخ شده و کشک استفاده می‌کنند. جاذبه های این شهر تنها به جاهای دیدنی و طبیعت آن محدود نمی شود بلکه غذاهای سنتی شیراز را نیز می توان یکی از جذابیت های شهر یاد شده به حساب آورد. کافیست تا به هر گوشه ای از ایران که می ‎خواهید بروید تا با انواع غذاهای سنتی و محلی آشنا شوید.