غذاهای معروف شهرهای ایران غذای محلی هر شهر کدامست-گروه غذایی


علاوه بر این، توصیه ما این است که در زمان سرو این غذا، در کنار سبزی خوردن از هویج، فلفل دلمه‌ای رنگی و… نیز استفاده کنید تا میزان جذب آهن در بدن خود را افزایش دهید. در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود. ماش پلو از دیگر غذاهای محلی گلستان به شمار می‌رود که به دلیل سادگی معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا نیز استفاده می‌شود.

  • ترک زبان‌ها هم از آن قوم‌های ایرانی هستند که دستپخت خوبی دارند.
  • دراین‌بین ما پنج نمونه را انتخاب کردیم و به شما با روشی ساده آموزش می‌دهیم.
  • خوردن ترکیب گوشت گوسفندی و جگر سفید به همراه ادویه‌های مخصوص، اتفاق‌های خوب روزتان را تکمیل می‌کند.
  • به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود.
  • در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… جزو سالم‌ترین انواع ماهی‌ها به شمار می‌روند.

پیشنهاد می كنیم باقالی و شوید تازه تهیه كرده و تا حد امكان از باقالی منجمد و شوید خشك استفاده نكنید. گوشتی كه همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است. میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.

با دانستن آنها می‌توانید تا حد زیادی سطح کیفیت غذای خود را ارتقا دهید. در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند.

خورشت کنگر

اگر اهل ریسک کردن برای کسب تجربه های جدید هستید خوردن غذاهای جدید یکی از ساده ترین راه ها است. علاوه بر این، غذاها گنجینه های ارزشمندی هستند که آداب و رسوم و فرهنگ کهن، اصیل و آبا و اجدادی مان را زنده نگاه می دارند. رستوران سنتی خیام از رستوران های سنتی تهران است که در بنایی 240 ساله راه‌اندازی شده است. طاق زیبا و خوش‌نقش‌ونگار رستوران، اشیای غنیمتی و قدیمی دورادور و کاشی‌کاری‌های دیواره‌های رستوران همگی نشان از آن دارند که در محیطی تاریخی و چشم‌نواز حضور دارید. بازدید از رستوران سنتی خیام یک تیر و دو نشان است؛ چراکه هم از چشیدن طعم لذید غذاهای ایرانی این رستوران لذت خواهید برد و هم فرصت بازدید از یک بنای تاریخی را خواهید داشت. مشتریان رستوران خیام همیشه از نوشیدنی‌های تازه و کباب‌ها و خوراک‌های این رستوران تعریف کرده‌اند.

طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت مثل رستورانی

آش آماج علاوه بر موادی که در آش استفاده می‌شود، از نوعی خمیر نامنظم نیز در آن استفاده می‌شود که پس از خشک شدن روی حرارت، در آش از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است. قیمه نثار به طور کلی با برنج، گوشت، خلال بادام، پسته و پیاز داغ طبخ می‌شود.

طرز تهیه شامی مراغه ای

از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید. معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود. به عنوان نوشیدنی هم می‌توان به سراغ شربت‌های خانگی رفت.

همانطور که از اسم این غذا مشخص است آرد نخودچی یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است. برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده را با آرد نخودچیترکیب می‌کنند و کوفته‌های کوچک از آن درست می.کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند. به همین راحتی میتوانید یکی از غذاهای محلی ایران که متعلق به شهر اصفهان است را بپزید و نوش جان کنید.