غذاهای محلی گیلان؛ لیست کامل غذاهای اصیل گیلانی-گروه غذایی


به این ترتیب که هسته اصلی آن لوبیا چشم‌ بلبلی و بادمجان سرخ‌کرده و گوجه است. البته خوش طعم بوده و مزه متفاوتی از قرمه‌سبزی اصیل را تجربه خواهید کرد. کافیست برای یکبار هم که شده کوله‌بار سفرگردی‌تان را بردارید و راهی یکی از روستاهای گیلان شوید تا از نزدیک با هنر آشپزی و خلاق باصفای مردم این شهر آشنا شوید. انواع غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در انواع و اقسام نمونه‌ها طبخ می‌شود. تمامی این موارد می‌تواند کاری کند تا انگشت‌هایتان را هم با آن بخورید.

  • از غذاهای سنتی شمالی که بگذریم، خوراک‌های دریایی با ماهی تازه را نمی‎توان فراموش کرد که با ادویه و دستور پخت محلی طعمی فوق‌العاده دارند.
  • به طور کلی این غذای لذیذ کاملا با استفاده از مواد اولیه گیاهی پخته شده و برای افرادی که گیاه خوار هستند بسیار لذیذ و خوشمزه می‌باشد.
  • طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانیدر اینجا ، طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای قرار دادیم.
  • در این غذا شما نیاز به بادمجان بیدانه، مغز گردو، سبزی های معطر شمالی، رب انار و سیر دارید.
  • رامسر، عروس مازندران است که مسافران زیادی برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت زیبا به آن سفر می‌کنند.

پامادور خورش یا پامادور قاتوق یکی از غذاهایی است که در زمان کمی پخته و آماده می شود. «ورقه بادمجون گیلانی» یکی از خوشمزه ‌ترین غذا های محلی استان گیلان است. ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد. ورقه بادمجون یا ورقه بادمجان جزو غذاهای ساده اما فوق العاده خوش طعمی است که آماده کردنش در یک زمان کوتاه می‌ تواند علاوه بر یک سرگرمی جدید، باعث کشف طعم‌ های تازه شود. جزییات و مراحل طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی با مرغ یا گوشت و آموزش ترکیب دقیق سبزی آن را در لینک مربوطه مطالعه کنید. اگر علاقه‌مند به سفر هستید و بیش‌ترین مقاصدی که دوست دارید به آن سر بزنید، نواحی شمال ایران است، حتماً گذرتان به رستوران گیلکی آن مناطق افتاده است.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

غذاهای محلی مازندران یا همان غذاهای شمالی مازندرانی بسیار خوشمزه هستند. شما می توانید این نکات را در آشپزی های خود رعایت نمایید. طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفرهمانطور که در بخش های قبلی ذکر شده است کدو از پایه های ثابت در بعضی از غذاهای مازندرانی است. در شمال کشور معمولا این غذا از ترکیب بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر تهیه می شود و همراه برنج یا نان در وعده های ناهار و شام آن را سرو می کنند. این خورشت به دلیل وجود اسفناج سرشار از ویتامین، کلسیم، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن و … می باشد. در ادامه طرز تهیه خورشت اسفناج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

با چند غذای هندی معروف آشنا شوید!

رستورانی بسیار شیک در دو طبقه با چیدمانی بی‌نقص که از همان ابتدای ورود دلتان را می‌برد. خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند. در رستوران رازقی از غذاهای محلی گیلان تا غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای فرنگی هر کدام را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. مشتری‌ها از بوفه صبحانه عالی رستوران رازقی هم حسابی تعریف می‌کنند. موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند.

طرز تهیه ی این غذا به این ترتیب است که اول بادمجان های کبابی خوب با گوشتکوب کوبیده و بعد دو سبزی چوچاق و نعناع و ترکیب سیر و گردو به آن اضافه می شود. باز هم به کوبیدن ادامه می دهیم تا مواد به خورد همدیگر بروند در آخر چند قاشق آب انار هم به غذا اضافه می شود تا رنگ صورتی زیبایی به خود بگیرد. جالبه بدانید که شمالی ها معمولا این غذا را در ظرف های سفالی مخصوصی به اسم گمج درست می کنند که در قدیم کاربرد زیادی داشت. اگر مقصد سفرتان، شمال کشور باشد، قطعاً سری به رودبار خواهید زد و در آنجا یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی واقع شده که نام آن سرچشمه رودبار است.