غذاهای محلی گیلان؛ لیست کامل غذاهای اصیل گیلانی-گروه غذایی


برای پختن هواری باید مواد لازم را با ماهی سرخ کنید و بعد برنج را به آنها اضافه و دم کنید. اگر از طعم بادمجان خوشتان می آید حتما عاشق این ترشی می شوید چون با خوردن این چاشنی مزه ی بادمجان کبابی اولین طعمی است که احساس می کنید. برای درست کردن ناز خاتون از بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز رنده شده، آبغوره، نعنای خشک و رب انار استفاده می شود. تهیه ی این ترشی خیلی آسان است و تنها چیزی که شاید کمی زمانبر باشد کبابی گردن بادمجان هاست. خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «ترشه شامی» و «ترشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌ های گیلانی و ایرانی است. یک خورش ساده، سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌ شود.

  • طعم شگفت‌انگیز این غذا که در شهرهای گیلان و برخی از شهرهای مازندران درست می‌شود، شما را هیجان‌زده خواهد کرد.
  • تجربه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد و خواص خواهد بود که سال‌ها از آن صحبت خواهید کرد و هرگز نمی‌توانید به این سادگی طعم غذاهای آن منطقه را فراموش کنید.
  • فضای داخل این رستوران بسیار بزرگ است و داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند.
  • ۱۰ دقیقه مانده به اینکه غذا حاضر شود، دو تخم مرغ در آن می شوند و با تزیینات و کته ی برنج در هر رستورانی از شمال موجود است که می توانید آن را نوش جان کنید.
  • کباب ترش از غذاهایی است که نمی شود به شمال رفت و آن را امتحان نکرد.

اگر هم گیاهخوار هستید، می توانید شامی ترش را به صورت گیاهی با سویا درست کنید. در فهرست غذاهای محلی و سنتی گیلانی نام «شامی پوک» همیشه در بالای لیست است. شامی پوک یکی از خوشمزه ‌ترین غذاهای نونی استان گیلان است.

میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید به زندگی است

«خورش عدس سبز» یکی از خورش‌ های مقوی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک وعده غذایی سالم و کامل می‌ تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید. ماهی گردوبیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که بیشتر در شهرهای مازندران طبخ می‌شود. خوراک کدو بره یکی از غذاهای مازندرانی است که به‌عنوان یک غذای سنتی در بسیاری از شهرهای این استان مانند بابل، آمل، ساری و … تهیه و پخت می‌شود. یکی دیگر از غذاهای شمالی خوشمزه شوید قورمه است که مانند بیشتر غذاهای شمالی طعم ترش دارد.

مرغ ترش

ان غذای خوشمزه را با استفاده از مواد اولیه تخم مرغ، نمک، برگ سیر خرد شده و فلفل و ادویه‌جات تهیه می‌شود. اگر قصد تهیه غذای لذیذ را دارید ابتدا باید سیر را به قطعات نازک خرد کرده و آن را بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود. هنگامی که آب سیر گرفته شد آن را داخل تابه‌ای بریزید و مقداری روغن به آن اضافه کنید و تفت دهید البته حواستان باشد تا سیرها سرخ نشوند. نمی‌توان در هنگام نام بردن از غذاهای محلی گیلان از کباب ترش نام نبرد. پس اگر به خوردن گوشت قرمز علاقه دارید، در سفر به گیلان حتما یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنید. ملاقورمه از قدیمی‌ترین غذاهای محلی مازندران محسوب می‌شود و در میان اهالی این منطقه شهرت خاصی دارد.

Apr 16, 2020 — دستورپخت عالی برای کَپور کَله غذای شمالی با ماهی. این غذا از بادمجان، گوجه‌ فرنگی، جعفری، گشنیز، نعناع، سیر، پیاز داغ، تخم ‌مرغ، آبغوره، روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین تهیه می‌شود و آماده سازی آن بسیار سریع و ساده می باشد. و غذای محلی مازندرانی به شمار می‌رود که علاوه بر طعم فوق العاده، خواص درمانی نیز دارد.

مثلا برای یک پرس برنج سفید بدون هیچ چیز اضافه‌تری ۱۷ هزارتومان باید پرداخت کنید و این سطح قیمت را به کل منو تعمیم دهید. در بین غذاهای رستوران گیلانی بهزاد علاوه بر کباب ترش، خوراک ازون برون و خوراک ماهی سوف با سس انار و نارنج بسیار خوشمزه است و حتما توصیه می‌شود. ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود. برای نوش جان کردن غذاهای گیلانی در رستورانی لوکس و با ظاهری جدید رستوران گیلانی ماهی سفید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. رستورانی که در محله زعفرانیه قرار دارد و با نحوه خاص سرو غذاها و دیزاین آن‌ها برای مشتری‌ها جالب توجه شده است.

به این ترتیب می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه شمال را با کیفیت عالی بچشید. اگر ماسالال و ماسوله و یا هر شهر دیگر در رشت رفتید حتما یکبار میرزا قاسمی را تجربه کنید. یکی از غذاهای معروف شمال باقله قاتوق است که در شهرهای گیلان و مازندران پخته می شود.