غذاهای محلی مازندران: خورش و برنج و .. با طرز تهیه همه غذاها مجله علی بابا-گروه غذایی


در ادامه سه غذای خوشمزه شمالی که با گوشت قرمز آماده می شوند را معرفی کرده ایم. مرغ ترش یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذاهای شمالی است که احتمالا هر کسی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده باشد. غذایی بسیار خوشمزه که دو عضو اصلی آن، رب انار و سبزی های معطر هستند. برای کسانی که زیاد وقت آشپزی ندارند، هم‌چنین کسانی می‌خواهند لاغر شوند، کدوبره پیشتهاد خوبیست.

  • امکان ندارد سری به بازارهای محلی گیلان زده باشید و ماهی‌ دودی‌ های به نخ کشیده و آویزان به چشمتان نخورده باشد.
  • طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفرهمانطور که در بخش های قبلی ذکر شده است کدو از پایه های ثابت در بعضی از غذاهای مازندرانی است.
  • در این غذا احتیاج به ادویه ی زیادی نیست چون طعم اصلی آن از آب نارنج و سبزیجات تازه می آید.
  • حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند.
  • استان مازندران یکی از استان های خوش آب و هوای شمال کشور است که سالانه مسافر و گردشگران بسیاری دارد.

پیاز و گردو آسیاب شده نیز باید به همراه سبزی های معطر تفت دهید. در کنار این غذا می توانید از ماست و ترشی نازخاتون شمالی نیز استفاده کنید. همچنین اگر برخی سبزی های محلی شمالی را در دسترس نداشته باشید می توانید از نعناع و ریحان استفاده کنید. مواد شما اگر اضافه بود می توانید در گوجه نیز آن ها را بریزید و گوجه شکم پر را در کنار غذایتان سرو کنید.

۱۰. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

شما چه غذاهای دیگری از این استان زیبا و به یادماندنی می‌‌شناسید که تجربه کرده و یا دوست دارید آن را امتحان کنید؟ برایمان بنویسید. برای یک شام سبک و خوشمزه، انتخاب کوکو و شامی‌های گیلانی یک انتخاب درست و به جا و البته خوشمزه و اشتهاآور است. رامسر، عروس مازندران است که مسافران زیادی برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت زیبا به آن سفر می‌کنند.

۳. رستوران حاج مرتضی در بندر انزلی

ترکیب مزه ی بادمجان کبابی با گوجه فرنگی له شده و سیر غوغایی در ذهن شما ایجاد میکند که قطعا عاشق آن خواهید شد. باید با دختر شمالی ازدواج کنم تا از این غذاهای خوشمزه بهرمند شوم. بسیاری از بومی ها در حیاط خانه خود بسیاری از سبزیجات و صیفی جات تازه را تهیه می کنند.

آدرس بهترین رستوران های کرج ، از مهرشهر تا عظیمیه با طعم عالی!

برای تهیه ی این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و چیزی که آن را خوش طعم می کند بادمجان های کبابی است. بیج بیج یکی از سریع‌ترین غذاهای شمال ایران است که با گوشت چرخ‌شده تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را کمی تفت داده و گوشت را به همراه ادویه‌جات به آن اضافه می‌کنند.

در طرز تهیه خورش انار مسما گیلانی که به آن خورش انار هم گفته می‌ شود، می‌ توان از مرغ یا گوشت قلقلی استفاده کرد. معمولا برای مجلسی‌تر شدن خورش انار مسما، مرغ به کار رفته در آن را به طور کامل سرخ می کنند و از تکه تکه کردن آن خودداری می کنند. خوردن این غذا را علاوه بر طعم هیجان‌ انگیزش، به دلیل خواص بی‌ نظیر انار برای درمان سرماخوردگی، کرونا، دیابت و … توصیه می‌ کنیم. در این رستوران انواع غذاهای گیلانی سرو می‌شود ولی بیشتر برای کباب‌هایش مشهور است.

در اینجا طرز تهیه خورش اسپناساک مازندرانی مخصوص را بصورت کاملا اصلی قرار دادیم تا بتوانید در منزل یک غذای کاملا محلی و خوشمزه را تهیه نمایید و با عزیزانتان میل کنید. البته می توانید در پخت این غذا از گوشت اردک یا گوشت بلدرچین به جای گوشت مرغ نیز استفاده کنید. برخی در تهیه این غذا از آلو بخارا استفاده می کنند تا خورشت طعم ملس و فوق العاده ای بگیرد. در ادامه طرز تهیه خورشت ناردون را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

اما غذاهایی که این رستوران به خاطر آن‌ها مشهور شده است، شامی رودباری و مرغ این مکان است. پارکینگ هم از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب رستوران گیلکی سرچشمه می‌باشد که می‌توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در آن پارک کنید. این رستوران دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در رودبار، خیابان گلدیان و کنار سینما زیتون واقع شده است. دیگر شعبه این رستوران فوق‌العاده در کیلومتر 4 جاده منجیل به سمت رودبار قرار گرفته است.