غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


این آش دارای سبزیجات و حبوبات مفید است و به همین دلیل آشی مقوی می باشد. برای مشاهده طرز تهیه آش رشته نذری برای تعداد بالا به مینویسم مراجعه کنید. آش ترخینه تقریبا دارای طعم ترش است زیرا از ماست ترش تهیه می شود. در اراک معمولا در عصر 13 بدر و همینطور و همینطور روزهای خاص طبخ می شود. آش خشکبار، تله کنجی، تاماشی، آش هویج و جو، کوفته همدان و کباب سرداش از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان همدان است. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

  • بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.
  • بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود.
  • باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود.
  • این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است.
  • قیمه نثار یک غذای مجبوب در استان قزوین است که با مخلفات زیادی طبخ می‌شود.
  • از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند.

نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند. برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند. اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود.

طرز تهیه انار پلو شیرازی برای شب یلدا

فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است. برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذای معروف گیلانی بهتر از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنیم.

خورش ملاقورمه شمالی، خورش بدون گوشت خوشمزه و لذیذ

آش حلیم دارای انواعی مانند حلیم گندم، حلیم عدس و غیره می باشد. حلیم از آش هایی است که در ماه مبارک رمضان در سفره ی افطار بیشتر افراد یافت می شود. این آش از بلغور گندم و گوشت تهیه شده و محبوب اکثریت است.

برخی از انواع آنها که محبوبیت بسیار زیادی دارند را در ادامه معرفی می کنیم تا شما با بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشید. لیست بهترین غذاهای ایرانی را با نام انواع کوکو پایان می‌دهیم. کوکو‌های ایرانی دارای تنوع زیادی بوده و بسته به فرهنگ هر شهر، با مواد مختلفی تهیه می‌شود. محبوب‌ترین انواع کوکو، کوکوی سیب زمینی و کوکوی سبزیجات است. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود.

۳۰- خورش مرغ افشاری

بهترین غذاهای دریایی ایرانی در شهر بندرعباس پخته می‌شوند. در شهر بندرعباس خورش تندی وجود دارد که با استفاده از ماهی، میگو، سیر، آلوچه، فلفل قرمز و گشنیز تازه درست می‌شود. بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوش مزه در شهر بندرعباس رستوران‌های کنار بازار مرکزی ماهی فروشان است.

«ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت. برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. شامی کباب که نام دیگر آن کتلت گوشت می باشد، غذایی تهرانی است.