غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


جوجه کباب ترش با استفاده از مغزگردو و رب انار ترش تهیه می شود. دستور تهیه جوجه کباب ترش حلزونی در مینویسم یافت می شود. ترخینه، خورشت تره کوهی، ماش آو، آبگوشت بامیه، پیچگ، بوله وله و…

  • دمی دخلاخ که با نام های دیگر نظیر دمی لخ لخ بیا دمپختک ماهی شناخته می شود، از فیله ماهی و تمر هندی تشکیل شده و به همین دلیل کمی ترش مزه است.
  • البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید.
  • در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید.
  • درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود.

البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.

طرز تهیه خوراک قفقازی خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.

اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. سوپ مرغ و سوپ کدو حلوایی نیز از دیگر سوپ‌های محبوب است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید. برای اینکه دوست داشته باشید مرغ‌ها مغز پخت‌تر به نظر بیان می‌توانید قبل از سرخ کردن حدود یک ربع با پیاز و فلفل و زردچوبه در آب آن‌ها را بپزید. رشته پلو برای فصل سرد سال به خصوص شب یلدا، شب چهارشنبه سوری و برای سال نو درست می‌کنند.

این غذا از باقالی زرد و یرنج و چند ماده اولیه دیگر تهیه می شود. دمپختک تهرانی را می توان در کنار تخم مرغ، خاگینه و انواع چاشنی دلخواه میل کرد. افراد قدیمی که تهران زندگی می کردند کاملا این غذا را شناخته و به آن علاقه مند هستند. دمپختک تهرانی را در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار داده اند. همانطور که از نام آن پیداست، این غذا دارای کشمش بوده و با مرغ یا گوشت قابل طبخ است. در مراسم ها و مهمانی های بزرگ در فارس هم کشمش پلو سرو می شود و از غذاهای پرطرفدار می باشد.

«خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. کوکو سبزی نوعی کوکوی پرطرفدار است و به همین دلیل روش جدید برای طبخ آن ابداع کرده اند که ان هم کوکو سبزی رولتی می باشد.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود. طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. مطمئنم شما هم مثل من از خوشمزگی غذاهای اردبیل شنیده اید. غذاهای بسیار خوشمزه ای در ایران وجود دارد که لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها را در این پست به شما ارائه می کنیم.

غذاهای مجلسی ایرانی

در اینجا خوراک مرغ به عنوان نوعی غذا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی شناخته می شود. برای مثال طرز تهیه خوراک مرغ و کلم بروکلی در مینویسم ارائه شده است. کباب ترش ازکباب هایی است که با گوشت تهیه شده و دارای طعم ترش میباشد. این کباب مختص شمال ایران است که البته امروزه در همه جای ایران قابل تهیه است. کباب ترش نیز شبیه به جوجه ترش می باشد با این تفاوت که به جای مرغ از گوشت استفاده می شود.

برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود.