غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-گروه غذایی


سیر قلیه یکی از غذاهای سنتی گیلان است که با برگ سیر تازه، تخم‌مرغ، لپه و گوشت اردک تهیه می‌شود. مزه عالی گوشت اردک و رنگ سبز برگ سیر باعث می‌شود که این غذا مانند یک نقاشی شمالی به نظر برسد. اگرچه شاید بتوانید این خورش خوشمزه را در شهر خود تهیه کنید، اما طعم اصیل سیر قلیه تنها و تنها در شهر سرسبز و خوش آب و هوای گیلان پیدا می‌شود. این غذای خوشمزه از نظر ظاهری کمی به میرزا قاسمی شباهت دارد؛ اما پایه اصلی آن به جای بادمجان، کدو حلوایی است. کدو حلوایی، سیر، گردوی سابیده شده، شکر، رب انار، گوجه فرنگی و کمی ادویه به ویژه گلپر موادی هستند که در طبخ این غذا به کار می روند. این خورش بسیار خوشمزه با مرغ ترش مازندرانی بسیار متفاوت است و در اصل مانند سایر خورش های ایرانی در آن از حبوبات استفاده می شود.

در ادامه با سایت آشپزی یامی شف با لیست 8 غذای شمالی همراه باشید. از همه رستوران‌هایی که نام بردیم معمولا در شمال و غرب تهران قرار داشتند. رستوران گیلانی آویشو اما در شرق است و آنقدر کیفیت و طعم خوبی دارد که اگر ساکنان غرب تهران یک بار به اینجا بیایند احتمالا دیگر رستوران‌ها را فراموش خواهند کرد.

رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست. رستوران نمونه جوجه محلیدر فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، رستوران نمونه جوجه محلی قرار دارد. از آن رستوران‌های تر و تمیزی که با یک حیاط بزرگ و زیبا واقعا به دلتان می‌نشیند.

  • شش انداز بادمجان را می‌توانید با کته و یا نان سنگک میل کنید.
  • این غذا را پس از آماده شدن چند ساعت در یخچال می گذارند تا مواد آن به خوبی به خورد یکدیگر بروند.
  • مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید.
  • کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است.

برویم سراغ یک غذای ترش محبوب که مخصوص افراد عاشق غذاهای ترش است. در تهیه ترش واش از گشنیز، چغندر، نعنا، چوچاق، سبزی محلی ترش واش، پیاز، رب آلوچه، بادمجان، سیر، گوجه فرنگی و مرغ یا ماهی استفاده می‌شود. سبزی‌های محلی، بادمجان، سیر و رب آلوچه می‌شود و خوشمزگی گوشت مرغ یا ماهی موجود در خورش ترش واش را بیشتر می‌کند. با کارناوال سری به دنیای رنگارنگ و خوشمزه غذاهای گیلکی زدیم. البته این مطلب تنها بخش کوچکی از دانستنی هایی ست که می توانید در مورد سفر به رشت در کارناوال بیابید.

منتخب آموزش آشپزی

این غذای خوشمزه بیشتر در فصل پاییز و زمستان طبخ شده و به همراه برنج و ماهی شور سرو می‌شود. علاوه بر ماهی و مرغ، گوشت قرمز نیز در لیست غذاهای شمالی دیده می‌ شود. انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل کباب و شامی ها را می توانید در لیست این غذا ها مشاهده کنید.

داخل محیط رستوران را به‌صورت کاملاً خانوادگی طراحی کرده‌اند. همچنین باید بدانید که کیفیت غذاها در سطح بسیار بالایی قرار دارند. مدیریت رستوران پارادیزو همیشه از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده می‌کند. به همین خاطر بعد از حدود ۱۵ سال، این رستوران هنوز یکی از بهترین رستوران های گیلان به حساب می‌آید.

کم آب بودن خورش چغرتمه از رازهای خوشمزگی آن است و به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود. معمولا در کنار این غذا زیتون پرورده نیز سرو می‌شود تا طعم بهتری داشته باشید. باقلا یکی از مواد غذایی پرکاربرد در غذاهای محلی مازندران است که در باغ‌های این استان کشت می‌شود. ترکیب باقلا با سیر، شوید خشک، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه یک غذای خوشمزه و لذیذ به نام باقلا وابیج در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس بهترین رستوران های کرج ، از مهرشهر تا عظیمیه با طعم عالی!

اناربیج، اسفناج مرجی، سیر انار و … از غذاهایی هستند که با انار درست می‌شوند. میرزاقاسمی را باید یکی از غذاهای شناخته شده و لذیذ گیلانی دانست که در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، صومعه‌سرا و … محبوبیت بالایی دارد. سبزی گیجا واش نوعی سبزی کمیاب است که در برخی از جاهای گیلان می‌روید. گیجا واش تره را در شهرهایی مانند رشت می‌توانید امتحان کنید. طعم شگفت‌انگیز این غذا که در شهرهای گیلان و برخی از شهرهای مازندران درست می‌شود، شما را هیجان‌زده خواهد کرد. اگر هم به جای رستوران این طعم‌ها را می‌خواهید به دستپخت محلی‌ها و در یک کلبه جذاب و به سبک بومی بچشید، اقامتگاه بوم گردی الاسوسو رودسر را اجاره کنید.

انواع شامی و کوکوی گیلانی

سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است. برای خواندن طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی با برگ سیر و تخم مرغ در کمتر از ۲۰ دقیقه روی لینک مطلب کلیک کنید. ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

کاملترین روش و اصلی ترین دستور را برای طرز تهیه ترشی نازخاتون مازندرانی را برایتان در اینجا قرار دادیم. امیدواریم بعد از تهیه این ترشی خوشمزه ، از آن لذت ببرید. اسپناساک از گوشت گاو یا گوسفند، برگ سیر، پیاز، اسفناج، سبزی‌های محلی، ادویه‌ جات و آب تهیه می شود.