غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-گروه غذایی


هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. کدو حلوایی حاوی مقدار فراوانی پتاسیم می باشد، همچنین انار به دلیل داشتن ویتامین C در افزایش جذب آهن بسیار موثر است. استفاده از همه فرصت‌ها برای به دست آوردن تجربه‌های تازه.

  • یکی از معروف‌ترین و گیلکی ‌ترین رستورا‌ن‌ گیلانی در تهران که غذای اصل رشتی سرو می‌کند رستوران خوشبین است.
  • این رستوران را از ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن به وجود آورده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا به محض ورود به رستوران، جذب دکوراسیون خاص آن شوید.
  • سیب‌زمینی، کدو سبز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و تخم‌مرغ مواد اصلی کدو بره را تشکیل می‌دهند.
  • چند دقیقه ای قبل از اینکه پخت خورشت تمام شود گل پرها را هم با خورشت ترکیب می کنیم.

در این فهرست حدود ۱۱۶ شهر وجود دارد که رشت هم یکی از آن هاست. شهرهای عضو این شبکه تعهد می دهند تا فعالیت های توسعه ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بین جوامع مدنی تعامل هایی به وجود آورند. شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق را پوشش می‌ دهد که شامل مواردی مثل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی می شود. این رستوران گیلکی در شهر رشت، گلساز، بلوار سمیه و نبش خیابان 123 قرار گرفته است.

۲۱. ته چین گوشت

ماهی‌های این رستوران و پیش غذاهای دل‌چسبش را نیز نمی‌شود نادیده گرفت. پارکینگ اختصاصی از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی این رستوران بوده که عده زیادی برای میل کردن غذا به آن سر خواهند زد. ماهی سفید، گردو، سیر، پیاز و رب انار از مواد اصلی ماهی گردوبیج مازندران هستند. نازخاتون یکی از غذاهای شمالی با بادمجان است که در بیشتر شهرهای شمالی مانند رشت، شفت، رستم‌آباد و … به‌عنوان چاشنی در کنار غذای اصلی قرار می‌دهند. مرغ ترش یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با روش‌ها و مواد متنوعی طبخ می‌شود.

البته باید اشاره کرد که این غذا در شهر های مختلف به روش های متفاوتی طبخ می شود. رستوران چلو شیش یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلان است. این رستوران را می‌توان بی‌تردید جزو بهترین رستوران‌های تمام استان دانست. در این رستوران چلو شیش رشت را حتماً باید سفارش دهید و طعم آن را بچشید.

لیست غذاهای شمالی با گوشت

زیتون پرورده در طعم‌های مختلف با ذائقه و مزه‌های متفاوت وجود دارد. بنابراین اگر طعم ترش یا شیرین را می‌پسندید و یا کلا طعم دلنشین برای شما، طعم ملس است، زیتون پرورده می‌تواند تمام این‌ها را با هم داشته باشد. در شهرستان رودبار، به وفور این پیش غذای خوشمزه وجود دارد. به همین دلیل طعم‌های مختلفی از زیتون پرورده را در گیلان می‌توانید تجربه کنید. فسنجان رشتی با فسنجان‌هایی که در دیگر شهرهای ایران پخته می‌شود تفاوت‌هایی دارد زیرا مردم گیلانی این غذا را ملس یا ترش می‌پزند.

جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند. «غورابیج» یک غذای گیلانی است که معمولا با ماهی کولی درست می‌ شود و شبیه خورش فسنجان است. البته این غذا را با مرغ هم می‌ توان طبخ کرد ولی طرز تهیه غورابیج با مرغ اندکی کمی فرق می کند. سبزی معطر در انواع غذاهای شمالی نباید زیاد سرخ شود زیرا باعث تلخ شدن آن میگردد. همچنین باید درصد استفاده از سبزی های مختلف را رعایت کنید مثلاً در قلیه ماهی گشنیز باید چهار برابر شنبلیله باشد تا طعم غذا بهتر شود. زمانی که سس شما آماده شد، سیر رنده شده و فلفل را نیز با باید اضافه کنید و تکه های گوشت را در آن بخوابانید تا چند ساعت به خوبی مزه دار شود.

رستوران اکبر جوجه

برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود. کباب ترش از غذاهایی است که نمی شود به شمال رفت و آن را امتحان نکرد. برای درست کردن این غذا گوشت ها با ترکیب سبزیجات خرد شده روغن، پیاز، سیر رنده شده، گردوی چرخ شده و رب انار مزه دار و روی زغال کبابی می شوند. باقلا قاتق یا باقلا قاتوق از جمله غذاهای خوشمزه و خورشت رشتی است که اهالی گیلان و رشت تبحر خاصی در پخت آن دارند. یکخورشت ایرانیخوشمزه و مقوی که با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته می‌شود و بسیار مقوی و سیر کننده است. به نظر می‌رسد میل کردن غذاهای ایرانی مثل باقلا خورشت برای افطار یا سحر ماه رمضان به خاطر میزان فراوان فیبر و پروتئین ساعات بیشتری شما را سیر و پر انرژی نگه دارد.