غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-گروه غذایی


رستوران گیلانی که هم در دکوراسیون و هم در سرویس دهی مشتری‌ها را راضی نگه داشته و علاوه بر آن منو بسیار خوب آن با قیمت‌های مناسب همه را راضی نگه داشته است. ترکیبی بی‌نظیر و وسوسه‌انگیز از گوجه، بادمجان، سیر و ادویه‌جات که می‌توان در میان وعده، پیش‌غذا یا شام آن را میل کرد. این ماهی سفید را در گمج قرار داده و آن را حالت دایره‌ای و گرد درمی‌آورند.

  • شما می‌توانید غذای محلی لذیذ خود را در بالکن زیبا و دلنشین آن صرف کنید و همزمان از مناظر اطراف لذت ببرید.
  • نکته قابل‌توجه درباره آغوز مسما یا فسنجان شمالی این است که شمالی‌ها معمولاً این غذا را ترش درست می‌کنند.
  • در صورتی که غذاهای دیگری از استان مازندران می‌شناسید، لطفا آن را با ما و همه کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید.
  • حتما آن را مطالعه کرده و این خورشت خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید.
  • این غذا از ترکیب گوشت مرغ، رب انار، انار ترش، پیاز، سیر، شکر و ادویه‌جات تهیه می‌شود.

اسفناج حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، اسیدفولیک، مس و … می باشد. شما می توانید میزان سبزی را در این دستور غذایی طبق سلیقه خود کمتر یا بیشتر کنید.در ادامه طرز تهیه باقلا وابیج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. است که از ترکیب باقلا مازندرانی، سیر، شوید خشک، روغن، فلفل ونمک تهیه می شود.

۲۰. ترش ترشو

به شما توصیه می کنیم کمی دارچین را در هنگام پخت گوشت به آن اضافه کنید تا عطر واویشکای شما دل انگیز شود. ماهی سفید، سبزی‌های محلی و گردو مواد اصلی این ماهی خوشمزه را تشکیل می‌دهند. این غذا در شهرهای رودسر، رامسر و … طرفداران بسیاری دارد. غذاهای شمالی با ماهی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول مانند ماهی گردوبیج و ماهی فویج غذاهایی هستند که ماهی، پایه اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. دسته دوم اما غذاهایی مانند باقلاقاتق و ترش تره هستند که در کنارشان می‌توان ماهی شور یا ماهی دودی سرو کرد.

غذای شمالی مالابیج

فضای داخل این رستوران بسیار بزرگ است و داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. دکوراسیون داخلی رستوران شکم‌ الملوک بی‌نظیر بوده و آن را همانند یک هتل شیک و بزرگ طراحی کرده‌اند. صبحت از هتل به میان آمد، رستوران شکم‌ الملوک در کنار هتل کادوس رشت واقع شده است که یکی از هتل‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. پس اگر در این هتل اقامت دارید، مطمئن باشید که نهار و شام را مهمان رستوران شکم‌ الملوک خواهید بود.

همچنین گوجه را نیز بعد از کبابی کردن بهتر است به خوبی له کنید. سیر نقش اساسی در تهیه میرزا قاسمی دارد و می‌تواند عطر و بوی آن را بی نظیر کند. در کنار این غذا بهتر است که برنج، ماست، نان، کباب مرغ یا ماهی سرو کنید تا نهایت لذت را از غذای خود ببرید. بد نیست بدانید که برخی از نقاط استان مازندران در این غذا به جای گوشت از تخم مرغ استفاده می‌کنند. طعم خورشت اسپناساک بسیار لذیذ بوده و معمولا در وعده ناهار و با برنج میل می‌شود. میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای شمالی است که خیلی ها در دیگر شهرهای ایران هم آن را درست می کنند.