غذاهای شمالی با ماهی-گروه غذایی


شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد. شمال ایران پر از غذاهای رنگارنگ است که با چاشنی های بومی، وسوسه انگیز و در کل کشور معروف شده اند. اگر می خواهید غذاهای شمالی را بیشتر بشناسید در ادامه خونه چی را همراهی کنید. واویشکا در لیست غذاهای شمالی با گوشت چرخ کرده قرار می گیرد و جهت آماده سازی آن به گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، سیب زمینی، گوجه و آبغوره نیاز دارید. ابتدا باید سیب زمینی ها به خوبی خرد شود و سپس در آب قرار بگیرد تا نشاسته آن خارج گردد.

  • برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • برای تهیه گمج کباب به جز سبزی چوچاق به گوشت گوسفندی، گردو و رب انار نیز نیاز است.
  • این غذا با مواد اولیه بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر و ادویه‌جات و تخم مرغ درست می‌شود.
  • قیمه‌ای که با گوشت چرخ‌کرده، لپه، پیاز، گوجه‌فرنگی، زعفران، لیمو امانی، دارچین، گلاب، شکر و…

رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد. این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه در زمنیه رستوران داری به پرطرفدار ترین رستوران های شمالی کشور تبدیل شده است. تنوع غذایی در شهرهایی مانند رشت و گیلان بسیار زیاد است و از مواد اولیه درجه یک و کاملاً سالم غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده‌ای درست می‌کنند. این غذا از گوشت راسته گوسفندی، سبزیجات محلی شمال کشور، رب انار، گردو آسیاب شده، سیر و پیاز رنده شده تهیه می شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای رشت | شهر خلاق غذا در یونسکو

کال کباب یک پیش غذای خوشمزه ی شمالی است که حیفه به شمال سفر کنید و آن را امتحان نکنید. ممکن است با دیدن اسم کباب فکر کنید با یک غذای گوشتی طرفید اما اصلا این طور نیست ! مواد لازم برای درست کردن این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق است. چوچاق یک سبزی شمالی است که می توانید آن را در بازارهای محلی شمال پیدا کنید و از آن جایی که طعم عطرش خیلی زیاد است فقط مقدار کمی از آن را در این غذا استفاده می کنیم.

انواع غذاهای بدون گوشت گیلانی

در واقع اینجا یک کترینگ بزرگ با غذاهایی خوشمزه و مواد اولیه باکیفیت است. رستوران آرارات مشتریان محلی زیادی دارد و به همین دلیل صفی طولانی برای گرفتن غذا در آن وجود دارد. در شمال، در اطراف سواحل جنوبی دریای خزر، چشم انداز سرسبز است و در نتیجه بارندگی های فراوان تنوع زیادی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان وجود دارد.

یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذاهای خوشمزه گیلانی در ماسوله، رستوران برادران روحی است. انواع غذاهای سنتی گیلکی و غذهای رسمی ایرانی را با طعمی ناب در این رستوران زیبا نوش جان کنید. سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه می کند. ۱۰ دقیقه مانده به اینکه غذا حاضر شود، دو تخم مرغ در آن می شوند و با تزیینات و کته ی برنج در هر رستورانی از شمال موجود است که می توانید آن را نوش جان کنید. طعم خورش چغرتمه نیز از دیگر غذاهای محلی گیلان مستثنا نیست و طعمی ترش و ملس دارد. این خورش خوشمزه و مقوی یکی از ساده‌ترین غذاهای سنتی گیلان است که با ترکیب مرغ، تخم‌مرغ و آب نارنج تهیه می‌شود.

مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. واویشکا گیلانی سه نوع دارد؛ واویشکا گوشت، واویشکا مرغ و واویشکا دل و جگر گوسفندی که به‌نوعی به جغوربغور زنجان شباهت دارد. یکی از اجزای اصلی این غذا آلوچه تازه یا همان گوجه سبز است که سبب شده این غذا را معمولاً در بهار و تابستان درست کنند. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.