غذاهای سنتی کیش که حتما باید امتحان کنید مجله علی‌بابا-گروه غذایی


به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. مرصع پلو، همان طور که از نامش بر می‌آید، پلویی آراسته به نگین های رنگین و شیرین مزه است. این غذا طعمی شیرین دارد و در آن مواد اولیه و بومی ایرانی را می‌توان دید که از آن جمله پسته، بادام، مربای پرتغال، زرشک و هویج و زعفران است.

  • ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند!
  • چوگان شیرازی غذای مورد علاقه اهالی شیراز است که آن را به شیوه خاص خود طبخ می‌کنند.
  • در نورپردازی این رستوران از نور آبی استفاده شده تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند.

با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. واقعا هر کدوم از این غذاها جزو لذیذ ترین غذاهای ایرانی هستن.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند. هنگام ریختن آلبالوها، مرغ یا کوفته­های گوشتی را در بشقاب قرار می­دهند و با یک لایه برنج می‌­پوشانند. محلول زعفران را با برنج سفید مخلوط کرده و در بشقاب برنج می­ریزند و این ترکیب ترش و شیرین غذا را کامل می­کند. ته دیگ، این بخش خوشمزه و طلایی هیچ گاه در منوی رستوران ها نمی آید و اگر خواهان آنید، باید بگویید همراه غذا بیاورند.

سپس زردچوبه و فلفل را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید. بادمجان‌هایی که از قبل سرخ کردید را به مخلوط اضافه کرده و با گوشت‌کوب یا قاشق حسابی بکوبید تا له شوند. می‌توانید کشک را با آب مخلوط‌کنید و به مواد اضافه کنید تا همراه آن‌ها بجوشد. می‌توانید کشک را در انتها موقع میل کردن به غذا اضافه کنید. در تابه‌ای گود روغن ریخته و بگذارید داغ شود بعد سمبوسه‌ها را دانه‌دانه در آن بی اندازید.

طرز تهیه واویشکا مرغ

در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود. این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند. در ترکیب این دسر لذیذ از آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب می‌ریزند. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است.

طرز تهیه شامی بلغور

در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست.

طرز تهیه جگر مرغ خوشمزه

انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند.