غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-گروه غذایی


اگر به قزوین سفر می‌کنید یا در مسیر سفر به شهرهای دیگر از قزوین عبور می‌کنید، غذاهای خوشمزه این شهر را امتحان کنید. یکی دیگر از غذاهای سنتی مخصوص استان فارس، شیرازی پلو است. تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود. در خیلی از شهرهای ایران، خورشت آلو مسما را درست می‌کنند، البته در هر شهر به سبک خود.

اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید. آلبالو پلو را در فصل تابستان که آلبالو های تازه در بازار وجود دارد می پزند. و البته در فصل زمستان هم می توان آن را به وسیله مربای آلبالو و یا آلبالو های تابستانه که در فریزر نگه داری شده اند تهیه کرد. به طور کلی آلبالو پلو را می توان ملس یا شیرین طبخ کرد که بسته به سلیقه شما دارد. اگر به دنبال غذاهای برنجی (چلو و پلو) هستید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.

  • بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.
  • همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!
  • یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی که در بین غذاهای محلی ایران و مشهد وجود دارد، چنگالی است.
  • جالب است بدانید که این قدمت باستانی را می ‎توان از روی لوح ‎ها و سنگ نوشته های تخته جمشید یافت کرد.
  • شرزه تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره و کلم پلو شیرازی است.
  • این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است.

غذاهای کرمان بخش مهمی از فرهنگ باستانی آن را تشکیل می‌دهند. پختن یک مرغ کامل در حالی که گوشتش کاملاً نرم شده باشد، کار هر کسی نیست. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. هفت خان عنوان خود را از شاهنامه حماسی فردوسی شاعر پارسی‌گو با اشاره به هفت جست‌وجوی رستم برای نجات شاه خود گرفته است. مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است که همگی به نام بخش‌هایی از شعر فردوسی نام‌گذاری شده‌اند.

«شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام.

طرز تهیه کوفته سبزی (شیراز)

مازندران همان استانی است که با اولین تعطیلات همه اهالی تهران، ماشین‌ها را روشن می‌کنند و به سمتش روانه می‌شوند. مازندران علاوه بر طبیعت زیبا و بینظیرش، غذاهای خوشمزه‌ای هم برای گردشگرانش دارد. اگر از دستپخت گیلانی‌ها خوشتان می‌آید، قطعاً غذای مازندرانی‌ها را هم دوست خواهید داشت. با این که تنوع غذاهای مازندرانی زیاد است اما تعداد زیادی از غذاهای دو استان گیلان و مازندران با هم مشترک است. شهر شیراز آنقدر دیدنی و جذاب هست که نه تنها گردشگران داخلی، بلکه تعداد زیادی هم گردشگران خارجی در تلاش برای سفر به آن هستند.

ایرانی ها عاشق طعم ترش و ملس اند، به طوری که زغال اخته و زرشک را در میان مواد اولیه غذاهای ایرانی خواهید دید. زرشک پلو، این غذای باستانی و محبوب، مملو از زرشک های قرمز است که پیش از پخت خشک شده اند. برنج را با مقادیر زیادی کره طبخ می‌کنند که به نرم و خوش عطر شدن زرشک ها کمک می‌کند. برای تهیه این غذا ماهی را با سبزی‌های خوشمزه و معطر تفت می‌دهند و همراه با چاشنی و مواد معطر و خوش‌طعم دیگر می‌پزند. غذای استان سمنان، به دلیل استفاده از مواد غذایی بومی و محلی، ارزش مطلوبی دارد. یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی که در بین غذاهای محلی ایران و مشهد وجود دارد، چنگالی است.

رستوران سنتی گل یخ

بلغور پلو در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی آماده می‌شود و طعمی لذیذ دارد. خورشت ریواس از غذاهای سنتی و محبوب استان کردستان به شمار می‌آید. برای تهیه این غذا اول پوست ریواس خام را جدا می‌کنند و آن را همراه گوشت و پیاز می‌پزند. نام کهی پلا یا کئی پلا شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد و برایتان ناآشنا باشد. اما برای اهالی مازندران مژده یک غذای خوش‌طعم و لذیذ را خواهد داد.

در رستوران سنتی حوض خونه انواع غذاهای سنتی از دیزی تا کباب‌های چرب و خوشمزه سرو می‌شوند. پرسنل رستوران نیز لباس سنتی بر تن کرده‌اند و بسیار خوش‌برخورد هستند. رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد.

رستوران سنتی عالی قاپو را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه دیزاین سنتی در سراسر ایران دانست. این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد. یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تهران تجربه کنید، رستوران‌گردی است. در تهران صدها رستوران مختلف وجود دارند که هر یک در تلاش هستند تا با ابتکار عمل خود، مشتری‌های بیشتری جذب کنند. در همین راستا در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های سنتی تهران آشنا کنیم.