غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-گروه غذایی


بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود. آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که موارد تشکیل دهنده آن حبوباتی مانند نخود، لوبیا سفید و گوشت و چربی و پیاز است. این غذا از تمامی غذاهای ایرانی اصیل تر است و برای مثال اگر قصد دارید تا دوستان خارجی خود را با آشپزی سنتی ایران آشنا کنید بهتر است برایش دیزی بپزید! این غذا با نان سنگک داغ، سبزی خوردن، پیاز، ترشی و دوغ سرو می ‎شود و بعد از خوردن تلیت تمامی حبوبات آن را به همراه گوشت کوبیده وبا نان میل می ‎کنند. سرزمین ایران تنوع آب و هوایی و فرهنگی زیادی دارد، بنابراین شاهد گستردگی غذایی زیادی در آن هستیم.

  • اگر به دنبال غذاهای برنجی (چلو و پلو) هستید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.
  • این خانه که توسط باغی پر از گل رز احاطه شده است، توسط معمار ابوالقاسم مهندسی طراحی شده و ساخته شده است.
  • سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است.
  • ترکیب این غذای چرب و خوشمزه با دوغ تازه که عطر نعنایش به مشام می‌رسد و نون سنگک داغ، مزه‌ دلچسب‌اش را برای همیشه زیر زبان‌تان خواهد گذاشت.

در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود. حتما شما هم لوبیا پلو را یک غذای ملی می دانید که در خانه اغلب ایرانی ها طبخ می شود اما باید بگویم این لوبیا پلو کمی متفاوت است و اصلا با لوبیای چشم بلبلی طبخ می شود. برنج، لوبیا چشم بلبلی، شوید، سینه مرغ، پیاز، هل، زعفران و نمک از اجزای تشکیل دهنده این پلو معروف شیرازی است.

تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی

در مهمانی‌های ایرانیان همیشه کمی غذا اضافه می‌آید؛ اما بشقابی که همیشه خالی است، بشقاب ته‌دیگ است. ته‌دیگ به‌عنوان مخلفات غذا محسوب می‌شود و شما می‌توانید آن را با دست نیز بخورید. ته‌دیگ نان، ته‌دیگ ته‌چین، ته‌دیگ برگ مو، ته‌دیگ باقالی پلو و… لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید. به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید.

طرز تهیه خورش مسما بادمجان خوشمزه و مجلسی

برای تهیه این پلو مرغ را با پیاز و کمی رب پخته و برنج را در آب می ریزیم. البته بهتر است همین جا به خاطر داشته باشید که می توانید به جای مرغ از همان کوفته ریزه های جذاب استفاده کنید و اتفاقا شیرازی ها به این مدل بیشتر علاقمندند. لوبیا را هم تا حد نیم پز شدن در آب پخته و آبکش می کنیم. چند ثانیه قبل از آبکش کردن برنج لوبیا را هم به آن اضافه می کنیم تا با هم چند جوش بزنند و نهایتا آبکش می کنیم. در این مرحله به هنگام دم گذاشتن برنج لایه به لایه شوید و مرغ یا کوفته ریزه ها را اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا دم بکشد.

یک غذای گرم مزاج است که در قسمت‌های مختلف ایران با طعم‌های متفاوت میل می‌شود. در جایی ملس، در جایی شیرین و برخی هم ترش آن را میل می‌کنند. شما کدام طعم را بیشتر می‌پسندید؟ همان را برای میهمان خارجی‌تان آماده کنید.

امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند. در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث. با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد. علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد.

علاوه بر همه این‌ها، در رستوران سنتی گیلار، گروه موسیقی محلی هر شب اجرا دارند و شما را بیش از پیش با فرهنگ مردم عزیز خطه شمال آشنا می‌کنند. فسنجان یکی از بهترین غذاهای سنتی ایرانی است که در تمامی مهمانی ها و مجالس زینت بخش سفره ‎های ایرانی شده است. فسنجان با گردو، رب انار و گوشت مرغ یا اردک درست می‎ شود. مثلا در برخی از مناطق از گوشت چرخ شده قلقلی کوچک استفاده می‌ کنند و به طور کلی پخت آن بستگی به ذائقه افراد دارد برخی از افراد آن را ترش تر و برخی دیگر ملس دوست دارند. مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. «قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود.

ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد. است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد.لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. از غذاهای بسیار قدیمی و بومی در استان اصفهان،اوماج سرکه و چغندر است. غذایی با رنگ و طعمی فوق‌العاده و لذیذ ، این غذا یکی از خوراک های ساده و قدیمی اصفهان است که از ترکیب موادی مثل چغندر، سرکه، آب، نمک و آرد تهیه می شود. کله جوش یکی از غذاهای سنتی اصفهان است که سریع آماده می شود. این غذا از کشک، نعنا خشک، پیاز، گردو و نمک و فلفل تهیه می شود.