غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-گروه غذایی


می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. اگر به دنبال طعم متفاوتی از آبگوشت و قرمه سبزی هستید، حتماً آبگوشت قورمه را تجربه کنید. در اصل ترکیب آبگوشت و قورمه سبزی مزه‌ای متفاوت به وجود آورده است که به مزه مزه کردن این غذا می‌ارزد. البته اگر در همدان به دنبال غذاهای سنتی و معروف هستید، آش آماج هم گزینه‌ دیگری برای تست است.

  • اگر به اهواز سفر کردید و خواستید فلافل اهوازی بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد سر بزنید تا طعم اصیل فلافل را بچشید.
  • پیاز و انواع سبزی‌های معطر از مهم‌ترین مواد لازم برای تهیه قلیه ماهی است.
  • مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا گوشت، به، آلو، لپه، زعفران، کمی شکر، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است.
  • در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید.
  • از دیگر موادی که در تهیه این غذا به کار می‌رود، می‌توان به سیر، تخم‌مرغ و شوید اشاره کرد.
  • مشکوفی دسری شبیه به ژله است اما نسبت به آن بسیار خوشمزه‌تر است.

علاوه بر این، هویج، آلو، پیاز، رب، ادویه و آبلیمو از دیگر مواد تشکیل‌دهنده خورش آلو هویج است. برای تهیه این غذا، گوشت را به همراه سبزیجات، لوبیا، برنج و طعم‌دهنده‌ها حسابی می‌پزند. سپس این مخلوط را می‌کوبند تا حالتی نرم و حلیم مانند به خود بگیرد.

خبیصه نوعی حلوای عربی است که طرز تهیه آن هم بسیار آسان است. در ظرف دیگری آب و شکر را باهم مخلوط می‌کنند تا قوام بیایید. بعد به آرد سرخ شده اضافه می‌کنند و خوب هم می زنند تا شکل حلوا به خود بگیرد. گاهی قبل از برداشتن حلوا از روی آتش، داخل آن هل یا زعفران هم اضافه می‌کنند. پیازها را نگینی کرده و در روغن سرخ‌کنید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و بگذارید طلایی شوند.

انواع خوراک ماهی

مرغ همراه با برنج زعفرانی و خلال بادام و پسته و زرشک، علاوه بر ترکیب رنگ اشتها آوری که دارد، بسیار لذیذ است. این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است. این غذا هم اگرچه در همه جا طبخ می‌شود، اما زادگاه آن شهر شیراز بوده است. برای میل کردن این غذا سالاد شیرازی را هم انتخاب کنید تا ترکیب فوق‌العاده‌ای را تست کنید. شیرازی پلو، یخنی نخود، لوبیا پلو، اشکنه، هویج پلو، کوفته هلو، قورمه به، شکر پلو از دیگر غذاهای معروف شیرازی است. ازجمله غذاهای سنتی استان خراسان جنوبی که دارای روغن‌زیتون، رب، بلغور، و عصارهٔ مرغ و گوشت است و ارزش غذایی بالایی دارد.

آن‌ها را در آب‌نمک یک ساعت قرار دهید تا تلخی‌شان گرفته شود. بادمجان‌ها را در تابه‌ای سرخ‌کنید تا رنگش عوض شود دقت کنید بادمجان‌ها زیاد نباید سرخ شوند. كنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای كسانی كه گرم‌مزاج هستند یا از كم‌خونی و نارسایی كبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. دمپختك یكی از غذاهای محلی استان تهران است.یكی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . یک غذای مجلسی دیگر، مرغ است که با چاشنی مخصوص هر سرآشپزی طعم خاص خود را می‌گیرد.

غذای سنتی اصفهان بریان

ترک زبان‌ها هم از آن قوم‌های ایرانی هستند که دستپخت خوبی دارند. برای نگه داشتن رنگ آلبالو باید این غذا را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کرد. براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن دلخواه در مدت کوتاهه. تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید.

لیست غذاهای ایرانی ساده – انواع پلو و چلو

نمی‌دانم اصلاً معرفی کردن کباب به عنوان یک غذای خوشمزه و دوست داشتنی کار درستی هست یا نه! گوشت اعلای گوسفندی را با هزار و یک فن و مهارت آشپزی که هر کسی هم ندارد، به سیخ می‌کشند و می‌پزند تا کباب بناب آماده شود. اصلی‌ترین مرحله برای پختن این کباب آماده کردن مواد اولیه است که تاثیر زیادی در مغرپخت شدن آن دارد. به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند. خورشت آلوهویج از آن خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد.

پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است. باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. شما می‌توانید سوتی پلو را با انواع خورشت‌های شیرین میل کنید.

ترکیبی از گوشت، سبزیجات، لوبیا، برنج و ادویه‌های مختلف باید چند ساعتی بپزد تا برای تبدیل شدن به یخنی لوبیا آماده شود. سپس این مواد پخته شده را له و مخلوط می‌کنند تا به ترکیبی شبیه حلیم تبدیل شود. از دیگر غذاهای پرطرفدار خطه شمال می‌توانیم میرزا قاسمی را به شما معرفی کنیم. ترکیبی جادویی از بادمجان کبابی، گوجه، تخم مرغ و سیر میرزاقاسمی را می‌سازد. اگر مزه کشک بادمجان را دوست دارید، حتماً به میرزاقاسمی هم علاقه مند خواهید شد. میرزاقاسمی را می‌توان همراه با نان تازه یا برنج کته نوش جان کرد.

برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند.