غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-گروه غذایی


چشیدن طعم غذاهای اصیل جایی که به آن سفر می‌کنید هم به شناخت بیشتر مردم آن منطقه به شما کمک می‌کند. در سفر یا زندگی در کیش هم چشیدن طعم اصیل غذاهای بومیان کیش را از دست ندهید. كباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است كه در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.

  • همچنین طعم مطبوع آن در کنار سادگی آن را به یکی از محبوب ترین سالادهای ایرانی تبدیل کرده است.
  • داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند.
  • این غذای محبوب بومیان جزیره کیش از ماهی تازه و ادویه‌جات عربی تهیه می‌شود.
  • زنجان از شهرهای سردسیر ایران است و دارای انواع غذا و آش و شیرینی سنتی در فرهنگ قدیمی‌اش است.

این غذای محلی ایران را هم می‌توانید به عنوان پیش غذا صرف کنید و هم با برنج به عنوان غذای اصلی. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در رشت و گیلاندر یکی از ویلا های گیلان و رشت این غذای لذیذ را تجربه کنید. با اینکه شاید نتوان ته‌دیگ را یک غذا نامید؛ اما روح غذا و آشپزی ایرانی به‌حساب می‌آید. ته‌دیگ لایه‌ای ترد و طلایی از برنج است که ته قابلمه‌ی برنج درست می‌شود. مزه‌ی آن مثل مزه‌ی مخلوطی از پاپ کرن و چیپس سیب‌زمینی با طعم برنج باسماتی است. معمولا ته دیگ در منوی رستوران‌ها نیست و آن را جدا باید درخواست کنید.

زرشک پلو با مرغ غذای سنتی مهمانی ها

یکی از استان‌های ایران با پیشینه غنی، استان گلستان است.. استان گلستان با برخورداری از تنوع غذایی بسیار که ازجمله آن می‌توان به مرغانه تچین، خورش ساک، ماش پتی خارش، کئی ترشک، چکدرمه، باسترمه، بروک و انواع آش و نان محلی اشاره کرد. گمنه یا للک یکی از غذاهای سنتی بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد (لرها به این غذا گِوِنه می‌گویند) است. استان قم دارای غذاهای سنتی و اصیل بسیاری است که از بین آن‌ها می‌توان به شفته اراکی, آش اشکنه اراک و کباب ته تالی اشاره نمود. برای درست کردن این غذا که بیشتر در شهر گلوگاه پخته می‌شود از مرغ سرخ شده و رب انار ترش و اصیل مازندرانی استفاده می‌کنند.

غذاهای سنتی کیش؛ اصالت ایرانی، چاشنی عربی

شاید برایتان جالب باشد که دوست داران فرهنگ ایرانی چندین سال است نخستین شنبه آذر را روز جهانی قرمه سبزی نامگذاری کرده‌اند. در مرکز ایران از گوشت قرمز چرخ کرده در پخت فسنجان استفاده می­شود. در کیش ماهی‌های زیادی صید می‌شوند و در بازار ماهی فروشان وجود دارند. حالا این مواد را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و با هم مخلوط‌کنید.

طرز تهیه آش آبغوره تبریزی بدون گوشت + فیلم

کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود. در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. بدون شک خوشمزه ترین غذای این لیست از غذاهای محلی ایران، اکبر جوجه مازندران هستش.