غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش


ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. آبگوشت که یک غذای قدیمی و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج محسوب میشود. شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود. کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است.

  • آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد.
  • این غذا هم به شکل خالی و هم با مرغ و گوشت قابل تهیه است.
  • هم‌چنین فالوده شیرازی و بسیاری دیگر از دسرها و شیرینی‌های سنتی مخصوص شیراز هستند.
  • این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود.
  • فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند.

د راین مدل مقداری پیاز را به خوبی سرخ کنید تا کاراملی شود سپس کشمش یا خرما را کمی تفت بدهید. برای عدس پلو معمولاً دورچین گوشت قلقلی درست می‌شود اما به جای گوشت می‌توان از سویا نیز استفاده کرد. بعد از اینکه عدس پخته شد، برنج را داخل آب ریخته و بگذارید جوش بیاید. پس از آبکش کردن برنج، عدس را لابه‌لای آن بریزید تا برنجتان دم بکشد. هنگام سرو این غذای خوشمزه، پیاز داف و کشکش یا خرما و گوشت را بر روی برنج بریزید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان قم

بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است. از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند.

دلمه

این غذا دارای سبزیجات معطر است و با گوشت یا مرغ قابل طبخ است. در دمپخت شیرازی از هویج استفاده می شود که سرشار از ویتامین A میباشد و برای بینایی بسیار مفید است. این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد. اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد.

همانطور که می دانید غذاهای گیلانی زبانزد اکثر افراد حتی توریست ها می باشد. یکی از این غذاهای محبوب خورش گبجاواش بوده که در آن از سبزی محلی گیلان که همان نام گیجاواش را دارد استفاده می شود. به طور کلی مواد اولیه ی ساده ای دارد و در عین حال در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار گرفته است. این غذا از غذاهای مفید و مقوی بوده و در آن از کشمش و گوشت چرخ کرده استفاده می شود. قنبر پلو به دلیل طعم و ظاهری عالی در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار گرفته است. چگدرمه مرغ از غذاهای ترکمنی است که در اصل از دسته ی خورش ها بوده و با مرغ تهیه می شود.

خرید بلیط اتوبوس از تمام ترمینال ها و شهرها

تزیین این آش را با استفاده از پیاز داغ، کشک، سیر داغ انجام می دهند. جالب است بدانید در ماه رمضان سفره افطار ایرانی ها با این غذا پربارتر میشود و به عنوان غذای نذری نیز در مراسم های مذهبی توزیع می شود. این یک ورکشاپ تخصصی 8 جلسه‌ ایست که سرفصل آن شاملکباب‌ها، پلوها، خورش‌ها، پیش غذاها و…است. در این دوره به صورت پایه تمام نکات را بیان می‌کنند با اعطایمدرک بین‌المللی TCA ترکیهومیراث فرهنگی ایران.

اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. طرز تهیه کامل دمی گوجه یا استامبولی پلو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. در این مقاله مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم ده مدل غذای برنجی خوشمزه را با دستور تهیه به شما معرفی کنیم. غذای سنتی در اکثر مناطق ایران وجود دارد و البته در بعضی از شهرهای ایران شهرت بیشتری دارد. به طور مثال استان گیلان غذا های متنوعی دارد که حتی بعضی از آنها شهرت جهانی دارند. این خورشت روش طبخ نسبتا راحتی داشته و با طعم خوبی که دارد، انواع سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد.