غذاهای ایرانی ؛ طعم‌های رؤیایی که در دنیا پیدا نمی‌شود سفرزون-گروه غذایی


سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود. اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد.

  • قیمه نثار در گویش به اشتباه قیمه نساء هم تلفظ می‌شود بیشتر در مراسم و مجالس رسمی آن را سرور میکنند.
  • برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند.
  • همچنین در این مقاله شما می‌توانید لیست غذاهای ایرانی را جمع آوری کنید و روزانه از این غذاها در لیست غذایی خود استفاده کنید.
  • کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.
  • برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید.
  • از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج در ادامهٔ این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه این غذای لذیذ و زیبا را می‌خوانیم.

# کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود.

طرز تهیه جوجه کباب مجلسی

از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد. ایرانیان زمانی که به دل طبیعت می روند و کمپینگ راه می اندازند بساط جوجه کباب را با خود به همراه می برند و همان جا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. امروز در لیست غذاهای پرطرفدار جهان جای بسیاری از غذاهای محلی ایرانی خالی است. آرزوی ما این است که رستوران‌های ایرانی منوی خود را با غذاهای محلی و عطر غذاهای خوشمزه ایرانی پر کنند. آرسس شف معتقد است در این مسیر، یکی از گام‌های مهم یادگیری علم روز جهان است. برای همین دوره الفبای آشپزی شف شو را راه اندازی کرده است.

لیست غذاهای ایرانی بدون برنج و غذاهای ایرانی با برنج

خورشت قیمه یک غذای لوکس محسوب نمی شود اما برای گردشگران خارجی ماجراجو می‌تواند جالب باشد. مواد تشکیل دهنده‌ی خورشت قیمه سیب زمینی عبارت اند از لپه، لیمو، گوشت، پیاز، کره و سیب زمینی سرخ شده. بد نیست بدانید که برخی برای خوش عطرتر شدن خورشت قیمه به آن گلاب هم اضافه می کنند. ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است. غذاهای ایرانی به خاطر ادویه‌های خاص زعفران، زیره و زردچوبه، انواع سبزیجات تازه، اقلیم متنوع و دستورپخت‌های کهن و جا افتاده طعم خاص و خوبی دارند.

ناگفته نماند که ادویه ها نقش مهمی در غذاهای ایرانی ایفا می کنند و این موضوع ریشه در بُعد درمانی ادویه ها دارد. همانطور که میدانید “دلمه” انواع مختلفی همچون دلمه گوجه، دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان دارد. اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند. این شیرینی همانطور که از اسم آن پیداست شیرینی محبوب شهر یزد است. امروزه کیک یزدی توسط همه مردم جهان به عنوان خوشمزه­ترین شیرینی ایرانی یاد می­شود و گردشگرانی که به شهر کویری یزد سفر می­کنند حتماً آن را امتحان می­کنند. اخیرا این برند خوش‌نام (خاج خلیفه رهبر) اقدام به ارائه کیک یزدی در بسته بندی‌های زیبا و در کلاس بین المللی کرده است.