غذاهای ایرانی ؛ طعم‌های رؤیایی که در دنیا پیدا نمی‌شود سفرزون-گروه غذایی


این کلوچه انقدر محبوب است که در شهرهای بزرگی مثل تهران هم در انواع نانوایی و شیرینی پزی پخته می‌شود، مثل یک مغازه در منطقه ونک تهران که به کلوچه‌های فومنی معروف شده است. این غذا بر خلاف نام ناراحت کننده و بار منفی­اش، طعم خاص و فوق العاده ای دارد. طرز تهیه یتیمچه ساده ایرانی تا حدودی شبیه یکی از غذاهای فرانسوی به نام راتاتویی است. دمپختک یک غذای ایرانی ساده و جذاب استدمپختک از غذاهای سنتی کشور ما محسوب می شود که ماده اصلی تشکیل دهنده آن برنج است.

  • بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه..
  • طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید.
  • برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد.
  • این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است.

در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا طرز تهیه ته‌چین مرغ و اسفناج را با هم بخوانیم. در پایان باید اشاره کنیم که میزان علاقه‌مندی به غذاهای مختلف در افراد، طبق ذائقه آن‌ها بسیار متفاوت است. ممکن است نتیجه این جدول شما را شگفت‌زده کند یا برای فردی دیگر کاملا عادی به نظر برسد.

طرز تهیه هویج پلو شیرازی با مرغ برای ۴ نفر

این غذا به دو روش تهیه می‌شود؛ یکی با سیب زمینی پخته و یکی دیگر با سیب زمینی خام. کوکو در فر و با روغن کم، و نیز با روغن زیاد در تابه تهیه می‌شود. سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و پیاز مواد اصلی برای تهیه کوکو سیب زمینی هستند. یک غذای ایرانی خوشمزه که با دو طعم شیرین و ملس پخته می‌شود و میزان شیرینی تا ترشی آن بسته به ذائقه افراد دارد.

اما دلمه کلم یک دلمه خوشمزه و آسان است که برای ناهار درست خواهد شد. د این دلمه از گوشت چرخ کرده به همراه برنج و لپه استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. برای طرز تهیه شیرین پلو، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از این خوراک ها سمبوسه است، که در دیگر شهرهای ایران نیز برای نوش جان کردن در دسترس است. پیچیدن گوشت یا سبزیجات یا حتی سیب زمینی در نان و آرایش زیبای آن به شکل به اصطلاح سه گوش هوش از سر گرسنه و سیر می‌برد. زیر نور خوشیدی که از همه جای ایران بشما نزدیک‌تر است دستانی ماهر که مواد سمبوسه را در غلافی از نان پیچده و در روغن تازه سرخ میکند، صدای زندگی را خواهید شنید. سمبوسه جنوبی به قدری خوشمزه و منحصر بفرد است که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست بدهید. اگر بخواهید از اسم ترشی تره این برداشت را داشته باشید که یک چاشنی مثل ترشی است که می‌توانید در کنار غذای اصلی آن را میل نمایید سخت در اشتباه هستید. ترشی تره نوعی خورشت است که در گیلان و مازندران طبخ می‌شود.

دستور پخت آش رشته

لوبیا پلو یکی دیگر از غذاهای ایرانی خوشمزه است که سرو آن آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا با نان یا ته دیگ سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی تازه و ماست تهیه و سرو می شود که ترکیبی بسیار لذیذ برای یک غذای دلپذیر است. لوبیا پلو ایرانی حاصل ترکیب خوش طعم لوبیا سبز، گوشت، پیاز، رب یا گوجه فرنگی و ادویه های مختلف است. مخلوط کردن برنج با مواد دیگر و طبخ غذاهای جدید در کشورهای آسیایی رواج دارد برای مثال در غذاهای سنتی ارمنستان هم شاهد این موضوع هستیم. سبزی پلو نیز از همین دسته هاست و از ترکیب سبزی با برنج به دست می آید. سبزی پلو از آن نظر اهمیت پیدا می کند که آن را در شب عید نوروز می پزند و از میهمانان با این غذا پذیرایی می شود.

برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم. ۲ الی ۳ کفگیر برنج در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دمکرده میریزیم. بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه.

شیرین پلو

خورشت کدو غذایی خوشمزه و آسان است که با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند. اگر به دنبال غذایی مجلسی و شیک برای درست کردن به هنگام ناهار هستید، قیمه نثار پیشنهاد من به شما عزیزان است.