عدس کیچاری – گیاهی بر اساس بودجه



آیا قبلا در مورد کیچاری شنیده اید؟ این فرنی هندی برای یک خوراکی خوشمزه که برای میان وعده ها و وعده های غذایی عالی است به عدس قرمز تبدیل می شود.

عدس کیچاری کامل شده با پتی در پس زمینه

شیرینی های گیاهی با خوردن حبوبات در یک کاسه تغییر خوبی ایجاد می کنند! در حالی که قطعا چیزی جذاب در مورد یک کاسه دل،ب و رضایت بخش از لوبیا یا عدس وجود دارد، خوب است که شرایط را تغییر دهید.

شما عاشق ادویه ها و طعم های هندی خواهید شد که به این شیرینی های ترد بسیار اضافه می کنند. اگر عاشق این شیرینی‌های گیاهی هستید، می‌تو،د این عدس‌های قرمز را با تاج ،وس و بلغور لوبیا سیاه هم امتحان کنید.

چرا این دستور العمل کار می کند

  • این عدس های گیاهی حاوی برنج و عدس هستند (و هزاران سبزیجات) که آنها را به یک وعده غذایی بسیار کامل تبدیل می کند (و یک پروتئین کامل!)
  • من، برای روزهایی که هوا کمی خنک است، و خوردن چیزی گرم کننده و زمین کننده احساس خوبی دارد.
  • شیرینی عدس سالم و خوشمزه تمام خانواده دوست خواهند داشت!
  • یک دستور العمل آسان که تنها در چند مرحله با هم هماهنگ می شوند.

آنچه در این دستور غذا می گنجد

ساخته شده با مواد اولیه ساده و عمدتاً انباری که می تو،د در ا،ر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید. لیست کامل و مقدار هر یک از مواد در کارت دستور غذا در انتهای صفحه موجود است.

مواد تشکیل دهنده برای عدس کیچاری با پس زمینه سفید اندازه گیری شده است
  • معطرها: لایه سیر تازه، زنجبیل و پیاز اولین لایه طعم دهنده کیچاری هستند.
  • عدس قرمز: به کیچاری قوام فرنی مانند آن می دهد. با عدس های قهوه ای یا سبز به نتایج ی،، نخواهید رسید. برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف می تو،د به این راهنمای عدس مراجعه کنید.
  • برنج قهوه ای: می تو،د از انواع برنج قهوه ای مانند باسماتی، دانه بلند یا دانه کوتاه استفاده کنید. طرز پخت برنج قهوه ای را اینجا ببینید!
  • ادویه ها: زیره، دانه ،دل، زردچوبه و فلفل سیاه. برای بهترین نتیجه از دانه های کامل استفاده کنید. همچنین فلفل سیاه را نادیده نگیرید زیرا باعث افزایش آن می شود فراهمی زیستی زردچوبه به طور قابل ملاحظه!
  • سبزیجات: از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید! برخی از ایده ها عبارتند از کلم بروکلی ریز ،د شده، گل کلم، قارچ، سیب زمینی، نخود فرنگی، هویج یا کلم پیچ.
  • گیاهان دارویی: گشنیز و جعفری تازه. این مقاله را در مورد نحوه نگهداری صحیح گیاهان خود بررسی کنید!
  • سریراچا: برای سرو اما اگر بدون گرما ترجیح می دهید کاملا اختیاری است!

طرز تهیه پته عدس

  • 1) اضافه ، روغن، سیر، زنجبیل و پیاز را در قابلمه ای بگذارید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی قهوه ای شود.
فرآیند مواد ،د شده روی تخته برش
فرآیند اضافه ، پیاز، سیر و زنجبیل به ماهیتابه
  • 2) عدس قرمز را اضافه کنید، برنج و آب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. با درب بپوش،د و حرارت را کم کنید و به مدت 25 تا 35 دقیقه بپزید تا برنج و عدس پخته شده و به غلظتی شبیه فرنی برسد.
فرآیند اضافه ، برنج به کاسه
فرآیند اضافه ، عدس به کاسه
فرآیند اضافه ، آب به گلدان
  • 3) در قابلمه را باز کنید، حرارت را خاموش کنید و 10 دقیقه استراحت دهید، همانطور که می ماند کمی بیشتر غلیظ می شود.
  • 4) یک قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید در یک ماهیتابه و زیره و ،دل را اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به پایین تا زم، که دانه های ،دل شروع به ،یدن کنند، معمولاً حدود 1 تا 2 دقیقه حرارت دهید. اجازه ندهید بسوزند. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به روغن اضافه کرده و داخل دانه ها هم بزنید.
فرآیند اضافه ، دانه های زیره به تابه
فرآیند اضافه ، ادویه به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، ادویه به ماهیتابه
  • 5) سبزیجات ،د شده را اضافه کنید در ماهیتابه را بگذارید و روی حرارت متوسط ​​رو به پایین بپزید تا کمی نرم شود و نمک بچشید.
فرآیند اضافه ، سبزیجات اضافی به تخته برش
تصویر فرآیندی که سبزیجات ،د شده را روی تخته برش نشان می دهد
فرآیند اضافه ، سبزیجات به ماهیتابه
فرآیند پختن سبزیجات و ادویه ها در تابه
  • 6) سبزیجات تازه را اضافه کنید و سپس مخلوط سبزیجات را با مخلوط برنج خنک کننده و عدس ،یب کنید.
فرآیند اضافه ، گشنیز ،د شده به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، مخلوط عدس و برنج به تابه
فرآیند شات مخلوط ، همه مواد با هم
فرآیند شات مخلوط ، همه مواد با هم
  • 7) فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید و روی ورقه پخت را کمی روغن بزنید یا روی آن را با حصیر سیلی، یا کاغذ روغنی بپوش،د.
  • 8) وقتی مخلوط به اندازه کافی خنک شد برای دسته، کیچاری ها را با دستان خود به صورت توپ های کوچک درآورید و آنها را روی یک ورقه با فاصله ی،ان قرار دهید.
فرآیند شکل دادن دو پتی روی ورقه پخت
  • 9) به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید هر طرف تا قهوه ای طلایی و ترد شود. آنها در داخل نرم و خوشمزه باقی می مانند. با چاشنی دلخواه مانند سریراچا بریزید.

نکات تخصصی و سوالات متداول

  • گرم ، ادویه ها یک مرحله ضروری در تهیه عدس کیچاری است. روغن های موجود در ادویه ها را گرم می کند و آنها را معطر تر و خوش طعم تر می کند.
  • فراموش نکنید که ورقه پخت خود را روغن یا خط بکشیدبرای اینکه عدس پخته شده ن،بد.
  • با سس سرو کنید مانند Sriracha، خمیر تمرهندی، سس سیر گیاهی، یا سس بادام زمینی تند.
آیا می توانم اینها را از قبل تهیه کنم؟

نه واقعا! آنها در اولین پختن بافت بسیار خوبی دارند اما هر چه بیشتر بمانند خشک می شوند. برای بهترین نتیجه، مستقیما از فر سرو کنید.

چند عدس کیچاری روی یک سطح سفید

کیچاری چیست؟

کیچاری، حبوبات ادویه دار هندی و فرنی برنج، واقعا چیز خاصی است. این می تواند چیزی به سادگی برنج و عدس قرمز باشد که با هم پخته شده و فقط با نمک و فلفل چاشنی شود.

تنوع بسیاری شامل انواع سبزیجات است که مستقیماً در قابلمه پخته می شوند. اغلب با دانه های ،دل، زیره، شنبلیله و زردچوبه مورد علاقه ما چاشنی می شود.

مانند ریزوتو هندی است که روی اجاق گاز پخته می شود تا خوب و خامه ای شود و سپس در کاسه های پهن ریخته می شود. می تو،د آن را به تنهایی یا با یک نان ساده میل کنید.

در این دستور کمی آن را تغییر می دهم و به شکل عدس پخته سرو می کنم. آن را با کمی سس تمر هندی یا سس تند برای میان وعده، ناهار یا شام سرو کنید.

دستور العمل های بیشتر عدس وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

عدس کیچاری کامل شده با پتی در پس زمینه
عدس کیچاری کامل شده با پتی در پس زمینه

عدس کیچاری

رنه پرس

این فرنی هندی برای یک خوراکی خوشمزه که برای میان وعده ها و وعده های غذایی عالی است به عدس قرمز تبدیل می شود. خیلی خوشمزه!

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 50 دقیقه

زمان کل 1 ساعت

دوره شام نهار

غذا آمریکایی، هندی

خدمات 12 پتی ها

کا،ی 165 کیلو کا،ی

  • در یک قابلمه متوسط، 1 قاشق غذاخوری روغن، سیر، زنجبیل و پیاز را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی قهوه ای شود. عدس قرمز، برنج و آب را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. در قابلمه را بپوش،د و بگذارید تا بجوشد. اجازه دهید 25 تا 35 دقیقه بپزد تا برنج و عدس پخته شده و به قوام فرنی مانند برسد. درب قابلمه را باز کنید و حرارت را خاموش کنید و 10 دقیقه استراحت دهید تا کمی غلیظ شود.

  • وقتی پخت برنج و عدس تمام شد، 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید و زیره و دانه ،دل را اضافه کنید، روی حرارت متوسط ​​رو به پایین بگذارید تا دانه‌های ،دل شروع به ،یدن کنند، معمولاً 1 تا 2 دقیقه. اجازه ندهید بسوزند. زردچوبه و فلفل سیاه را به روغن اضافه کنید و هم بزنید. سبزیجات دلخواه ،د شده را به ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​رو به پایین بپزید تا کمی نرم شوند و به طعم نمک برسند. سبزی های تازه را اضافه کنید و در مخلوط خنک کننده برنج/عدس هم بزنید.

  • فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید و روی ورقه پخت را کمی روغن بزنید یا با یک مات سیلی، یا کاغذ روغنی بپوش،د. وقتی به اندازه کافی سرد شد، کیچاری را با دستان خود به شکل توپ های کوچک درآورید و آنها را روی یک ورقه با فاصله ی،ان قرار دهید. به مدت 10 تا 15 دقیقه از هر طرف بپزید تا قهوه ای طلایی و ترد شود. آنها در داخل نرم و خوشمزه باقی می مانند. با چاشنی دلخواه بپاشید – Sriracha در اینجا به خوبی کار می کند.

  • گرم ، ادویه ها یک مرحله ضروری در تهیه عدس کیچاری است. روغن های موجود در ادویه ها را گرم می کند و آنها را معطر تر و خوش طعم تر می کند.
  • فراموش نکنید که ورقه پخت خود را روغن یا خط بکشیدبرای اینکه عدس پخته شده ن،بد.
  • با سس سرو کنید مانند Sriracha، خمیر تمرهندی، سس سیر گیاهی، یا سس بادام زمینی تند.

کا،ی: 165کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 28gپروتئین: 7gچربی: 3gچربی های اشباع شده: 0.4gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 2gسدیم: 27میلی گرمپتاسیم: 308میلی گرمفیبر: 7gقند: 1gویتامین A: 2446IUویتامین سی: 8میلی گرمکلسیم: 32میلی گرماهن: 2میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/kichari-patties/