طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش-گروه غذایی


یک چوب دارچین را می توانید در داخل خورش بیندازید تا با حرارت کم این غذای خوشمزه جا بیفتد. طعمغذا به سمت ملس تمایل دارد و اگر دویت دارید غذای شما کمی ترش تر باشد، می توانید آب انار ترش را نیز به آن اضافه کنید. وقتی اسم گیلان و شهرهایش به میان می آید، فقط طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری گیلان در ذهنمان نقش نمی بندد بلکه تنوع غذایی این خطه سرسبز هم شهره عام و خاص است. طعم لذیذ و خاص غذاهای محلی گیلان، باعث شد در سال ۹۴ نام شهر رشت به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» در یونسکو نیز به ثبت برسد.

  • در منو ماهی سفید هم غذاهای گیلانی مثل شامی، میرزا قاسمی، کباب ترش و فسنجان دیده می‌شود و هم غذاهای دیگر مثل آلبالوپلو، ته چین و خورشت آلو اسفناج.
  • غذاهای رستوران ماهور شبیه به غذاهای رستوران نیست بلکه کاملا طعم خانگی دارد و این یکی از مزیت‌های غذا خوردن در این رستوران محلی رامسر است.
  • شمالی‌ها با سالم‌ترین مواد غذایی و البته با ذوق فراوان، هنرمندانه خورشت‌های بی‌نظیری درست می‌کنند.
  • صرف غذا در یک محیط آرامش بخش و زیبا از مهم ترین ویژگی های یک رستوران با کیفیت است.
  • این پیش غذای خوشمزه با سبزی‌های معطر، بادمجان کبابی و آب انار ترش درست می‌شود.

است که همانطور که از اسمش مشخص است طعم ترش و متفاوتی با بقیه آش ها دارد. این آش در شمال کشور به خصوص مازندران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این غذا شامل مرغ کامل، گردو، آلو، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل، جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون می باشد.

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ؛ سفر به سرزمین تند و تیزهای جذاب!

دوره آموزش آشپزی در مرکز آموزش آنلاین آشپزی فراموش نشود. طرز تهیه خوراک کدوبره از غذاهای محلی مازندرانخوراک کدو بره بسیار لذیذ و خوشمزه است. این خوراک سریع آماده می شود و از غذاهای محلی مازندران است. طرز تهیه خوراک کدوبره مازندرانی را بصورت کامل و اصلی برایتان قرار داده ایم تا در کنار خانواده خود ، این غذای خوشمزه را طبخ کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید. وقتی که نگاهی به منوی این رستوران بیاندازید، متوه می‌شوید هر غذایی که دلتان بخواهد را می‌توانید سفارش دهید!

سخن پایانی درباره غذاهای محلی مازندران

در مرحله بعد برنج را به صورت لایه لایه با کدو، زیره و زعفران در قابلمه می‌ریزند تا دم بکشد. مازندرانی‌ها این غذا را با تخم‌مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می‌کنند. خورشت آلو، همانند اغلب غذاهای مازندرانی طعمی ترش دارد که در ترکیب با شکر، مزه‌ای ترش و شیرین ایجاد می‌کند. سپس پیاز را در کمی روغن تفت داده، آلو، دانه‌های انار، آب نارنج و مقداری شکر و زعفران را به آن اضافه می‌کنند.

در ادامه طرز تهیه این غذای فوق العاده خوش مزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد. به همین دلیل شما می توانید آن را در روزهایی که وقت زیادی برای آشپزی ندارید، آماده کنید. مواد اصلی این غذای مازندرانی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیب ‌زمینی، زردچوبه، نمک و فلفل است. در ادامه طرز تهیه بیج بیج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. مگر می شود به رشت و گیلان سفر کرد و غذای خوشمزه ی اناربیچ را نوش جان نکرد.

همچنین در این رستوران موسیقی زنده پیانو شنیده می‌شود که لذت غذا خوردن را چند برابر می‌سازد. مالابیج یکی از غذاهای شمالی با ماهی است که هم در شهرهای استان گیلان و هم در شهرهای استان مازندران تهیه و پخت می‌شود. تنوع بسیار بالای غذاهای شمالی سبب شده تا کمتر از آش‌های خوشمزه شمالی صحبت شود. هرچند که مردم شمال در وعده‌های غذایی خود کمتر به سراغ آش می‌روند اما آش‌های خوشمزه‌ای همچون ترشه آش یا همان تورش آش را در لیست غذاهای خود دارند.