طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش-گروه غذایی


این خورش خوشمزه طعم ملس و گاهی ترش دارد که با ترکیب انار و رب انار و آب انار تهیه می‌شود. شاید وقتی که حرف از تنوع غذایی به میان بیاید، شمال ایران یکی از مناطقی باشد که سر دم دار تنوع در غذاهای محلی است. به همین دلیل در این مطلب از شادیما برای شما بهترین غذاهای شمالی را آورده ایم تا بیشتر با این سرزمین خوشمزه آشنا شوید. آشپزان رشتی مرغ یا مرغابی را می‌پزند، سپس با پیاز سرخ شده، رب، آلو و ادویه تفت می‌دهند. در نهیات این خورشت را با بادمجان و گوجه‌های سرخ شده تزیین می‌کنند. Jun 30, 2018 — در این مطلب دستور پخت 4 غذا با ماهی خوشمزه و خوش طعم به صورت مرحله به …

  • نکته قابل‌توجه این است که شمالی‌ها این غذاها را نیز بعضی وقت‌ها با برنج سرو می‌کنند.
  • برای تهیه این خورشت خوشمزه به سینه مرغ، سبزی خورشت، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز نیاز است.
  • ترشه تره از غذاهای گیلان است که به علت سبزی‌های معطری که در پخت آن استفاده می‌شود، عطر و طعم بی نظیری دارد.
  • برای درست‌کردن آن به لوبیای رشتی، سیر، زردچوبه، شوید خشک و کره نیاز دارید.
  • یکی دیگر از رستوران‌های ساده و بی‌تکلف در رامسر، رستوران دیجاب است که مردم شهر هنگامی که قصد دارند بیرون از خانه غذا بخورند، به این رستوران می‎روند.
  • رستوران رزاقی به عنوان اولین و بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور است که به صورت همه روزه و در تمامی ساعات انواع غذای ملل، ایرانی و محلی گیلان را ارائه می‌دهد.

این غذا البته فقط مخصوص رشت نیست و در بسیاری از شهرهای شمالی همچون سیاهکل، ماسال، رودسر، لاهیجان و … نیز در لیست غذاهای محبوب قرار می‌گیرد. خورشت سیر انار یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ مازندران است که محبوبیت بالایی در این استان دارد. سیر انار را با گوشت اردک یا مرغ می‌توان تهیه کرد و با برنج در وعده‌های اصلی میل کرد. گوشت تازه را با سیر، سبزیجات تازه، گردو، فلفل و رب انار طعم دار می‌کنند. چند ساعت گوشت را در این ترکیب استراحت داده و در نهایت آن را روی زغال کباب می‌کنند. شاید با شنیدن اسم این غذای گیلانی فکر کنید با نوعی کباب روبرو هستید.

رزرو هتل کیش

اگر بوی مرغ و مزه ی آن را دوست ندارید باید مرغ ناردونی را امتحان کنید تا حتما نظرتان راجع به گوشت مرغ عوض شود. مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید. تضمین بهترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط جهان فقط در الی گشت. در یک عصر زمستانی زمانی که دست و پایتان از سرما بی‌حس شده، میل کردن یک آش می‌تواند حسابی جانتان را صفا دهد و زمستان را برایتان دلچسب کند. این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را حذف کنیم. دو کیلو سبزی تازه که شامل گیشنیز، جعفری، اسفناج، تره، ترشک و برگ گزنه تازه میشود خرد کنید.

چقدر زمان برای پخت ماهی در غذاهای شمالی لازم است؟

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، تقریبا همان ماهی شکم پر است با این تفاوت که سبزیجاتی که در آن استفاده می شود مخصوص شمال ایران هستند. به این دلیل از کئی انار برای رفع کم خونی و کمبود پتاسیم استفاده می‌ کنند. این غذا از لوبیا، عدس، گردو، کدو حلوایی، سیر، پیاز، دانه های انار و ادویه های لازم تهیه می شود. طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصلدر این بخش ، طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصل را بصورت کاملا حرفه ای و مخصوص باریتان قرار داده ایم. این غذا شامل مرغ تکه شده، آلوخشک، دانه انار ترش، آب نارنج، پیاز، گردو و زعفران می‌ باشد.

رمز اصلی خوشمزگی کباب ترش شمالی، استفاده از سبزی‌های معطر محلی است. کباب ترش را با کته و گوجه کبابی میل کنید تا عاشق مزه بی‌نظیر آن شوید. وقتی صحبت از غذاهای شمالی می‌شود قبل از هر چیزی کباب های شمالی قند را در دل آب می‌کنند. تنوع کباب‌های مخصوص شمالی به‌قدری بالا است که شگفت‌زده خواهید شد. اگر تا اینجای این مطلب از شادیما همراه ما بوده اید قطعا متوجه شده اید که سیر بخش جدایی ناپذیر غذاهای شمال ایران است.

طرز تهیه خوراک مالابیج مازندرانی مخصوصدر این بخش ، بهترین و کاملترین و اصلی ترین دستور پخت را برای طرز تهیه خوراک مالابیج مازندرانی مخصوص برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید این غذای خوشمزه را با اصلی ترین دستور غذایی ، در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید. غذاهای مازندرانی از تنوع زیادی برخوردار است و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر می باشد. در ادامه برخی از این غذاها را مانند خورشت آلو، ترش ترشو، ترش سماق، ملاقورمه، آش گزنه، مالابیج، خورشت بادمجان کباب، باقلا وابیج و …. را به شما عزیزان معرفی و طرز تهیه آن ها را آموزش خواهیم کرد.

سبزی گیجا واش یک سبزی خودرو است که در ارتفاعات شمال کشور یافت می‌شود. برای درست کردن این غذا از تخم مرغ و برگ سیر استفاده می‌شود. به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. برای مطالعه مراحل طرز تهیه و جزییات درست کردن خورش باقلا قاتق روی لینک مطلب کلیک کنید.

کدوحلوایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و همین امر باعث می شود این غذا علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از خاصیت باشد. در ادامه طرز تهیه کهی پلا را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی ویژههمانطور که در بالا ذکر شده است ، دوپتی همان آش دوغ است. در اینجا غذاهای محلی مازندران را بصورت کامل همراه با طرز تهیه غذاهای محلی مازندران را برایتان بصورت حرفه ای قرار داده ایم. رستوران گلسار یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلان است که در شهر رشت قرار دارد. این رستوران فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد و در بین مردم محلی نیز مشهور است.

توصیه می‌کنیم این غذای مازندرانی را تهیه کرده و میل کنید. اکبر جوجه یکی از محبوب‌ترین غذاهای شمال ایران است که در اغلب رستوران‌های استان مازندران سرو می‌شود. این غذا در واقع نوعی پخت جوجه است که برای طعم‌دار کردن آن از یک سس مخصوص استفاده می‌شود. سس اکبر جوجه از ترکیب رب انار شیرین، لیموترش، زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل تهیه می‌شود.