طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و نکاتی برای پخت بهتر


سپس آرد را کم کم در کاسه بریزید و مواد را مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاورید که به دست نچسبد. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای اتاق برای دو ساعت استراحت کند. خمیر را پس از گذشت این زمان به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و روی یک پارچه تمیز بچینید. خمیر باید برای دو روز، زیر نور آفتاب و در هوای خشک قرار بگیرد. پس از این مدن زمان، خمیر را با دست به‌شکل پودر دربیاورید و صبر کنید تا پودر هم کاملا خشک شود.

  • به همین خاطر گرد هم آمدیم تا به بهترین شکل ایران را به همه معرفی کنیم.
  • برای تهیه دنده کباب ابتدا گوشت دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز جدا می‌کنند و در آن زمان سیخ پهن را به گوشت می‌زنند تا حالت خودش را حفظ کند.
  • در میان غذاهای مختلف کردستان شاید بتوان آش‌ها را متنوع‌ترین غذاهای محلی این استان دانست که اغلب از مواد بسیار ساده و در دسترس خانوارها نظیر دوغ، کشک یا گیاهان کوهی تهیه می‌شوند.
  • در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود.

این آش در شهر دورود بیشتر از سایر شهرهای لرستان طبخ می‌شود. برای پخت این آش، ماش را به همراه برنج می‌پزند و به آن پیازداغ و ادویه اضافه می‌کنند. برای اینکه آش جا بیفتد نیاز هست چند ساعتی روی شعله ملایم بپزد. سپس برنج را اضافه می کنیم وجوشیدن آن تا وقتی که آب برنج کاملا گرفته شود ادامه پیدا می کند . در مرحله پایانی از طرز تهیه کباب بختیاری یک عدد فیله گوشت و یک عدد فیله مرغ به صورت یک در میان در سیخ بگذارید و روی آتش با داخل تابه کباب ها را آماده کنید، نوش جان.

۱. غذاهای محلی استان یزد

شهرهای شمالی ایران از جمله مازندران به‌غیر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارند که فرهنگ این منطقه را به‌خوبی نشان می‌دهند. غذاهای مازندرانی شامل دنیایی از غذاهای سالم و خوشمزه می‌شوند که حتی افراد بیمار مثل کسانی که مبتلا به دیابت و فشار خون هستند، می‌توانند این غذاها را با خیال راحت میل کنند. ترکمن‌ها یکی از اقوام ترک‌تبار ایران هستند که در حاشیه شرقی دریای خزر در استان گلستان و بخش‌هایی از استان خراسان موسوم به ترکمن صحرا زندگی می‌کنند. چکدرمه، چکدیرمه یا چگدیرمه، مشهورترین غذای بندر ترکمن و آق‌قلا است که به‌طور سنتی در دیگی به نام «قازان» آماده می‌شود. هلو کباب یا کوفته مخصوص کرمانشاهی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای بومی استان کرمانشاه است که طرفداران بسیاری در این استان و در سراسر کشور دارد. دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است.

سفره خانه سنتی چلچراغ

پس از یک دقیقه، غوره را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز تفت دهید. در ادامه پیاز داغ و خلال نارنج را در تابه بریزید و برای یک دقیقه با هویج‌ها تفت دهید. در کف قابلمه، ته‌دیگ مورد نظر خود را بچینید و به‌صورت لایه لایه، برنج و مخلوط هویج، خلال نارنج و پیاز داغ را در قابلمه بریزید. در پایان، کمی کره روی برنج بریزید و اجازه دهید تا هویج پلو برای ۴۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز با دم‌کنی، دم بکشد. برای تهیه کباب بختیاری در تابه، آن‌ها را در سیخ چوبی سیخ کنید. برای این کار بهتر است گوشت و مرغ را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید.

در ادامه طرز تهیه بز قورمه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو مشاهده کنید. مقداری روغن کف قابلمه بریزید و ته‌دیگ دلخواهتان را در ته آن بگذارید. در این فاصله، کشمش و زرشک را جداگانه با کمی روغن یا کره تفت دهید. مقداری از برنج آماده را با زعفران مخلوط کنید و هنگام کشیدن غذا، آن را همراه زرشک و کشمش لابه‌لای برنج بدهید. در آخر روی پلو را با مخلوط گوشت و پیاز داغ، کشمش و زرشک و برنج زعفرانی تزیین کنید. گشنیز و جعفری خرد شده و تفت داده شده را پس از یک ساعت پخت گوشت و حبوبات در قابلمه بریزید.