طرز تهیه کباب بختیاری به روش زغالی یا تابه‌ای و فوت و فن تخصصی آن مجله کوروش-گروه غذایی


به دلیل كیفیت بالای این محصولان باغی در سال های اخیر درصدی از صادرات كشور به این محصولات اختصاص یافته است . قارچ را به آن اضافه کرده و بعد تره ها را سرخ کنید و داخل غذا بریزید. آموزش طبخ آب ترشی – آب ترشی جزو غذای محلی بختیاری ها ی عزیز محسوب میشه. بعد از گذشت چند ساعت ظرف حاوی گوشت­های مزه دار شده را از یخچال خارج می­کنیم. یعنی یک تکه گوشت قرمز به سیخ می کشیم و بعد یک تکه فیله مرغ، به همین ترتیب ادامه می­دهیم.

  • یکی از ساده ترین آش های چهارمحال و بختیاری آش آماج می باشد که در تهیه آن نوعی سبزی کوهی به نام بوسور یا لیز به کار برده می شود.
  • اشکنه را با نام روغن‌آب یا سوپ نیز می‌شناسند، اما باید بدانید که اشکنه با سوپ، کاملا متفاوت است.
  • لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و زودتر بپزد.
  • چرا که طبع سرد و خشکی داشته و مصرف مداوم آن به معده آسیب وارد می کند و ممکن است باعث معده درد های طولانی مدت شود.
  • فضای دلنشین رستوران و منویی کامل از غذاهای مختلف ایرانی که قیمتشان هم مناسب است، باعث شده که این رستوران بین مردم محبوب شود.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های خطه ی زاگرس است. این استان به دلیل اینکه اکثریت مردم جزو عشایر هستند دارای تنوع غذایی فراوانی می باشند. در این سری از نوشتار قصد داریم شمارا با غذاهای محلی شهرکرد آشنا کنیم.با درناتریپ همراه باشید تا در مقاله ای شمارا با آنها اشنا کنیم.

در نهایت، گوشت پخته شده را با مخلفات در ظرف بکشید و برنج را روی آن بریزید. خورش سیب سبز، یکی از خورش‌های کمتر شناخته‌شده استان لرستان است که با گوشت ران گوسفندی، روغن مایع، برگ بو، پیاز، آب، نمک و فلفل، سیب درختی، پیاز داغ، سرکه، شیره‌ انگور یا خرما و نشاسته‌‌‌ ذرت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست می‌شود. این خورش به‌قدری خوشمزه است که کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید.

نکات مهم برای تهیه شیرین پلو قزوینی

از معروف ترین و مهم ترین آنها می توان به چوقا بافی، خرسك بافی، نمكدان بافی، جاجیم بافی، بافت سیاه چادر، گیوه ،نمد و«فرش اصیل ایرانی» و قالی بافی كه شهره جهانی دارد اشاره کرد. فرش در این استان توسط عشایر و مردمان شهر و روستاهای مختلف تهیه و بافته می شود كه به دلیل نوع نقشه و نوع بافت مخصوص این مردمان زبانزد شده است. «چالشتر» از شهر های همجوار شهركرد در تهیه انواع فرش شهره است و نقشه ای منحصر به فرد معروف به نقشه چالشتری را شناسنامه ای برای فرش های بافته شده توسط قالی بافان این منطقه كرده است.

طرز تهیه کباب بختیاری تابه‌ای

سپس آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با نعنا داغ تزئین کنید. از معروف‌ترین غذاهای اصفهان می‌توان به خورش ماست و بریان اشاره کرد که گل سرسبد غذاهای سنتی این منطقه هستند. به‌طور کلی، رژیم غذایی مردم اصفهان با گوشت عجین شده است که برای علاقه‌مندان به گوشت، به‌خصوص گوشت قرمز، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای اصفهان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. پیچاق قیمه را می‌توان به‌عنوان ناهار یا شام و همچنین برای سحری و افطاری سرو کرد.

شیرین پلو قزوینی

یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید. زیرا در هر گوشه‌ی شهرهای این استان، خوراکی و صنایع دستی رنگارنگ دلبری می‌کنند. خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند گز، عسل، نبات، کشک، قره قوروت از سوغاتی‌های خوراکی‌اش هستند. گلیم‌ها، جاجیم‌ها و فرش‌های دستبافت (معروف به بی‌بی باف) هم از صنایع دستی زیبای این استان هستند. به‌علاوه از یاد نبرید که طعم غذاهای محلی خوشمزه مثل کباب بختیاری، آش اوماج، کالاجوش، آش دوغ را هم حتما بچشید؛ اگرنه طعم‌های بی‌نظیری را از دست خواهید داد. بادام محب (پوست کاغذی) و مامایی مهم‌ترین تولیدات شهرستان سامان می‌باشد که عمدتاً به کشور هند صادر می‌شود و یکی از مهم‌ترین منابع ارز آوری استان می‌باشد.