طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی-گروه غذایی


برای اینکه گمنه بوشهری شما شفته نشود و به اصطلاح دان دربیاید، کمی میزان آب یا آب مرغ آن را از مقدار گفته شده در دستور پخت بیشتر کنید. سپس در محله پخت غذا، پس از جذب آب یا آب مرغ، شعله گاز را خاموش کنید و درب قابلمه را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ببندید. در ادامه، قابلمه را دوباره روی شعله بگذارید و اجازه دهید تا دم بکشد. شله امیری، یکی از غذا‌های محلی خوشمزه ایلام است که با ترکیب ماش، برنج محلی (برنج عنبربو)، پیاز، روغن محلی، نمک و فلفل درست می‌شود.

  • استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور است، اگر به این استان سفر کردید حتماغذاهای سنتی و بومی و محلی آن را امتحان کنید.
  • به‌اندازه یک بند انگشت آب روی برنج بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید.
  • غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد.

استان چهارمحال و بختیاری که به خاطر داشتن ارتفاعات زیبا و مسحورکننده‌اش به سوییس ایران مشهور است، مناظری را به رخ‌تان می‌کشد که بی‌تردید برایتان یادآور ارتفاعات آلپ خواهد بود. اگر شما هم از دیدن مناظر سحرانگیز کوه‌های آلپ لذت می‌برید و سفر به سوییس را آرزویی دور از دسترس می‌دانید باید بگوییم بام ایران انتظارتان را می‌کشد. استان چهار محال و بختیاری مرتفع‌ترین استان کشور است و برف‌های انباشته بر این ارتفاعات سرچشمه مهم‌ترین شریان‌های حیاتی ایران ازجمله زاینده‌رود، کارون و دز است. این استان در میان استان‌های اصفهان، خوزستان و لرستان محصور شده و رشته کوه‌های زاگرس، از شمال غرب تا جنوب شرق در آن امتداد پیدا کرده است. رستوران شمال شهر برای لوکس‌پسندانی که عاشق غذاهای سنتی ایرانی هستند، بهترین انتخاب است.

پس از گذشت این زمان گوشت‌ها را روی تخته کار قرار دهید و گوشت دنده را با بیفتک‌کوب بکوبید. حالا سیخ را از وسط دو استخوان دنده رد کنید و بعد گوشت‌ها را روی حرارت ملایم آتش کباب کنید. حین پخت دنده‌ها می‌توانید کره، آبلیمو و زعفران دم‌کرده را باهم مخلوط کنید و با قلمو روی کباب بمالید تا خوش‌عطروبو شود. گوشت دنده را به تکه‌های کوچک‌ برش بزنید؛ به‌طوری که هر تکه دارای دو دنده باشد. فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده را به گوشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا به خورد گوشت‌ بروند. در ادامه پیازهایی که خلالی ریز کرده‌اید، به گوشت‌ اضافه کنید.

غذای محلی استان گلستان؛ ترکیبی از فرهنگ‌های غذایی مختلف

در میان غذاهای مختلف کردستان شاید بتوان آش‌ها را متنوع‌ترین غذاهای محلی این استان دانست که اغلب از مواد بسیار ساده و در دسترس خانوارها نظیر دوغ، کشک یا گیاهان کوهی تهیه می‌شوند. طبخ این آش‌های لذیذ و سالم معمولا در فصل زمستان رواج دارد که برای سلامتی و بهبود سرماخوردگی موثر هستند. علاوه بر این، وجود مواد طبیعی و گیاهی نظیر نان محلی و کره، تخم‌مرغ محلی، شیر، عسل و… شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کردستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج روی حرارت متوسط رو به زیاد برای هفت تا ۱۰ دقیقه بپزد و مغز دانه‌های آن نرم شود.

آبریز یا اوبریز

اماج یکی دیگر از آش‌های ساده بختیاری است که برای تهیه آن از نوعی سبزی کوهی به نام بوسور یا لیز استفاده می‌شود. این گیاه را با نام‌های دیگر همچون بن سرخ، پیاز یزدی، لپو و سوره بنه نیز می‌شناسند، گیاهی با ظاهری شبیه به تره که در دامنه کوه‌های غرب ایران می‌روید. آیا تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده است که از پخت غذاهای تکراری خسته شده باشید؟ و یا به فکر تنوع دادن به غذاهای‌تان باشید، اما جز چند غذای اصلی و معروف ایرانی، توانایی پخت غذای دیگری را نداشته باشید.

به این ترتیب که با حرارت‌دادن کره محلی مرغوب، دوغ آن از روغن جدا و سرخ می‌شود. در انتهای کار، ساری یاغ را صاف و تورتا را از کره جدا می‌کنند. با مراجعه به مقاله دلمه برگ مو در مجموعه غذاهای محلی کجارو، می‌توانید با طرز تهیه انواع دلمه برگ مو و همچنین دلمه برگ مو (یپراخ دلماسی) آشنا شوید و آن‌ها را در منزل درست کنید. یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که در مناطق مختلف کشور به روش های متنوعی طبخ می شود، کباب بختیاری است. این غذای اصیل ایرانی به صورت مرسوم، مخلوطی از جوجه کباب و کباب چنجه است.

برخی افراد، کمی زنجفیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری زنجفیل را در خورش قیمه می‌ریزند تا غذا طعم و تندی خوبی به خود بگیرد. برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد. در برخی طرز تهیه‌ها به‌جای زعفران از زردچوبه استفاده می‌شود.

اولین چیزی که دربدو ورود چشم هربیننده‌ای راخیره می‌سازد آب‌نمای زیبای این پارک که بر روی استخرهای پارک قرار دارد. اساس آبادانی وشکل‌گیری پارک سرچشمه فرخ شهر چشمه‌ای است که در بالای پارک قرار گرفته‌است، این چشمه بسیار با ارزش که درمسیر خودبرکت و زیبائی و شکوفائی را به ارمغان می‌آورد و جاذبه‌های دلنشینی را به وجود آورده‌است. بخشی دیگری از آب چشمه پس از عبور از پارک مسیر جوی‌های شهر را طی می‌کند و لطافت و سرسبزی را به درختان و گل‌های سطح شهر هدیه می‌کند.