طرز تهیه پاستا عدس قرمز | خورنده گزنده



این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.
پاستا عدس قرمز سالم در سس مارینارا

این سالم دستور پخت ماکارونی عدس قرمز یک وعده غذایی گیاهی آسان است که پر از پروتئین است و تنها در 30 دقیقه آماده می شود. سس غنی مارینارا با سبزیجات مغذی لطیف مخلوط می شود تا یک وعده غذایی سالم و متعادل که برای کل خانواده عالی است! به طور طبیعی بدون گلوتن و به راحتی وگان نیز ساخته می شود!

ماکارونی عدس قرمز در بشقاب سفید با سس مارینارا فوق غذا سرو می شود.

این دستور پخت ماکارونی عدس قرمز خانگی گیاهی، دل،ب، مبتنی بر گیاه، با سس مارینارا خوش طعمی سرو می شود که هم با مواد مغذی و هم طعم های لذیذ بسته بندی شده است! این دستور غذای آسان به ،وان غذای اصلی برای هر زمان از سال عالی است، به ،وان ناهار یا شام عالی است.

استفاده كردن ماکارونی عدس این دستور غذا را به یک غذای ماکارونی بدون گلوتن تبدیل می‌کند (و گزینه بهتری نسبت به ماکارونی برنج قهوه‌ای که دارای مواد مغذی نیست)، آن را دوست‌دار حساسیت نیز می‌کند!

بهترین بخش این است: سس ایتالیایی پر از سبزیجات است که هیچ ، حتی متوجه آن نمی شود! فلفل دلمه‌ای قرمز با اسفناج لطیف و سیر قوی که با سس گوجه‌فرنگی مخلوط می‌شود، مخلوط می‌شود که شگفت‌انگیزترین سس مغذی پر از گوجه‌فرنگی، ادویه‌های ایتالیایی و فلفل قرمز ،د شده را ایجاد می‌کند.

این یک راه عالی برای دزدکی سبزیجات است، زم، که در خانواده خود افراد حساسی دارید.

آماده در مورد 30 دقیقه، این دستور غذای نهایی شام برای ،، است که وقتشان کم است! هنگامی که دستور پخت ماکارونی عدس قرمز را امتحان کنید، این به یکی از غذاهای ماکارونی تبدیل می شود که دوباره و دوباره درست می کنید.

با حداقل زمان آماده سازی، و مواد من، خانواده، تضمین می کنم این کاسه پاستا تجربه جدیدی خواهد بود که از آن لذت خواهید برد!

👩🏽‍🍳 چرا این دستور غذا جواب می دهد

  • پروتئین بالا (23 گرم در هر وعده)
  • غذاهای باقیمانده روز بعد طعم بهتری دارند!
  • دستور پخت ماکارونی مورد علاقه خانواده
  • شام کم کربوهیدرات
  • پیچ و تاب روی یک پاستا پریماورا سنتی
  • ساخت فوق العاده آسان
  • بدون گلوتن با یک گزینه گیاهی
  • غذای ماکارونی سالم
  • مقدار زیادی سبزیجات را در سس بسته بندی می کند
  • بهترین دستور پخت ماکارونی عدس قرمز!

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

این دستور العمل پنه عدس قرمز با غذاهای کامل ساده تهیه می شود که به راحتی در فروشگاه مواد غذایی محلی شما پیدا می شود! برخی از آنها ممکن است در حال حاضر در دست داشته باشید، زیرا آنها جزء اصلی شربت خانه هستند!

مواد تشکیل دهنده ماکارونی عدس قرمز
  • روغن زیتون: برای سرخ ، سبزیجات، اضافه ، چربی های سالم و دادن طعم عالی به سس قرمز.
  • سبزیجات تازه: اسفناج بچه، فلفل دلمه ای، پیاز و کدو سبز – اینها همه سبزیجات پنهان در سس مارینارا ما هستند! اما می‌تو،د از انواع سبزیجات در این سس استفاده کنید – هویج، کدو حلوایی زرد، کلم برو،ل و هر گونه سبزیجات ریشه‌دار همگی مؤثر هستند. این یک راه عالی برای تمیز ، سبزیجات باقی مانده در یخچال است!
  • ماکارونی عدس: من توصیه می کنم از ماکارونی عدس قرمز مورد علاقه خود برای این دستور استفاده کنید. هر نوع ماکارونی آرد عدس کارساز خواهد بود – عدس قهوه ای یا ماکارونی عدس سبز، یا حتی ماکارونی نخودچی یا هر پاستا حبوباتی/پروتئینی.
  • سس مارینارا ریحان گوجه فرنگی: من سس های Cucina Antica را دوست دارم، اما شما می تو،د از سس مارینارای شیشه ای که دوست دارید استفاده کنید! اگر سس مارینارا ندارید، می تو،د از گوجه فرنگی له شده، سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی مخلوط با آب سبزیجات استفاده کنید.
  • ادویه ها: ما از چاشنی ایتالیایی، نمک، فلفل، سیر و تکه های فلفل قرمز له شده استفاده کردیم – در چاشنی ها کوتاهی نکنید! به این غذا طعم عالی و طعم دلپذیر ایتالیایی می دهد. اگر چیزهای کمی تندتر دوست دارید می تو،د مقداری فلفل سیاه هم اضافه کنید. به راحتی می تو،د گیاهان تازه را نیز اضافه کنید – ریحان تازه یا پونه کوهی تازه به ،وان چاشنی، افزودنی عالی برای این دستور غذا خواهد بود.
  • پنیر پارمسان: اختیاری است، اما به شدت توصیه می شود. برای تهیه آن برای یک رژیم غذایی وگان: به سادگی حذف کنید، یا از یک پارمزان گیاهی یا مقداری مخمر تغذیه ای برای آن طعم پنیری استفاده کنید.

🔪 دستورالعمل

پاستا را طبق دستور بسته بپزید: یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید، ماکارونی را اضافه کنید، بپزید تا کمی آل دنته شود، آبکش کنید و کنار بگذارید. در همین حال، در یک قابلمه بزرگ یا ماهیتابه بزرگ، روغن زیتون را اضافه کنید و پیاز و سیر را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به مدت 3-4 دقیقه تفت دهید تا کاراملی شود. سپس بقیه سبزیجات و ادویه های ،د شده را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و 5 تا 10 دقیقه تفت دهید.

سبزیجات برای پختن سس در تابه

سس پاستا عدس قرمز را درست کنید: مخلوط سبزیجات پخته شده را با یک شیشه سس در مخلوط کن ،یب کنید. مخلوط کنید تا یکدست شود.

سس قرمز در یک کاسه

ماکارونی پخته شده را با هم ،یب کنید با مخلوط سس پاستا گوجه فرنگی قرمز عدس و فقط چند دقیقه بجوش،د تا همه طعم ها با هم ،یب شوند.

ماکارونی پر شده با سس

خدمت: در صورت استفاده، پنیر پارمزان را روی آن قرار دهید، با سبزیجات تازه تزئین کنید و گرم سرو کنید!

ماکارونی عدس قرمز در بشقاب سفید با سس مارینارا سوپر فود سرو می شود

💭 نکات تخصصی

  • برای اطمینان از پختن یکنواخت پاستا، از آب فراوان و یک قابلمه بزرگ استفاده کنید تا در حین پختن پاستا فضای کافی برای ، شدن آن وجود داشته باشد. ماکارونی خود را زیاد نپزید (در زم، که بسته می گوید آن را بردارید) وگرنه خیس می شود.
  • برای بهترین نتایج، قبل از اضافه ، ماکارونی، آب را به سرعت بجوش،د. به محض اینکه پاستا را در آب انداختید، آن را هم بزنید. این کار از ،بیدن پاستا به هم یا کناره های قابلمه جلوگیری می کند.
  • این پاستا را با آن سرو کنید نان سیر گیاهی سرخ کن هوا، سالاد خیار آووکادوی گوجه فرنگی با طراوت پر از سبزیجات برگ دار، یا این سالاد گل کلم بوداده دل،ب تر!
  • ماکارونی خود را آبکشی نکنید. برای حفظ بافت و طعم مطلوب، در واقع آبکشی پاستا را بعد از جوشاندن توصیه نمی کنم. در عوض توصیه می کنم آن را مستقیماً با سس بریزید تا از ،بندگی آن جلوگیری کنید و به حفظ بافت آن کمک کنید!

📖 تغییرات

  • پاستا عدس وگان: به جای پارمزان معمولی از پارمزان وگان یا مخمر تغذیه ای استفاده کنید. اگر طعم پنیری نمی‌خواهید، کمی روغن زیتون بکر، سرکه با،امیک، کمی آب لیمو، شیر نارگیل یا خامه نارگیل را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که پاستای که می‌،ید نیز ماکارونی بدون تخم مرغ باشد (تا زم، که ماکارونی تازه نمی‌،ید، همه پاستاهای عدس باید بدون تخم مرغ باشند).
  • گیاهان تازه را اضافه کنید: مقداری ریحان تازه، پونه کوهی یا رزماری را به ،وان چاشنی میل کنید. زیتون سیاه ورقه شده (در حالی که یک گیاه دارویی نیست) نیز به ،وان یک تاپینگ طعم عالی دارد!
  • برای بافت اضافه شده: (و پروتئین) سعی کنید روی این پاستا عدس گوجه فرنگی مقداری آجیل کاج یا خلال بادام بپاشید!

❓سوالات متداول دستور پخت

ماکارونی عدس قرمز چیست؟

ماکارونی عدس یک جایگزین پاستا بدون گلوتن، سالم و سنتی است. این ماکارونی معمولاً یک ماکارونی خشک است که با عدس قرمز (آرد عدس قرمز)، عدس سبز یا سایر لوبیاها مانند نخود یا حتی ادامام درست می شود!

بهترین ماکارونی عدس فقط یک ماده ساده دارد: عدس. خودشه! معمولاً دو برابر ماکارونی معمولی پروتئین و فیبر دارد (معمولاً بین 11 تا 13 گرم پروتئین در هر وعده)، با کربوهیدرات کمتر! اگر دچار عدم تحمل گلوتن هستید، این گزینه عالی است، زیرا کاملاً بدون گلوتن است.

ماکارونی عدس خانگی نیز پختن بیشتر طول نمی کشد. وقتی صحبت از مدت زمان پخت ماکارونی عدس قرمز به میان می آید، تقریباً به اندازه ماکارونی معمولی یا ماکارونی سبوس دار طول می کشد – 10 دقیقه زمان کافی برای یک حس آل دنته است!

آیا ماکارونی عدس قرمز سالم است؟

آره! ماکارونی آرد عدس قرمز برای شما فوق العاده سالم است! ماکارونی ساخته شده از عدس نسبت به ا،ر ماکارونی های تصفیه شده دارای فواید سلامتی بیشتری است. وقتی صحبت از ماکارونی عدس در مقایسه با ماکارونی معمولی به میان می‌آید، ماکارونی که با عدس تهیه می‌شود به اندازه پاستا معمولی کا،ی دارد، اما پروتئین آن بسیار بالاتر، فیبر بالا و بدون گلوتن است، بنابراین سالم‌تر به حساب می‌آید. جایگزین حتی ماکارونی گندم معمولی.

عدس قرمز منبع عالی پروتئین گیاهی برای گیاهخواران و گیاهخواران است. مشخصات غذایی 1 فنجان عدس حاوی 18 گرم پروتئین، 16 گرم فیبر، و بیش از 90 درصد از ارزش روزانه فولات، 55 درصد از ارزش روزانه مس، 37 درصد از نیاز روزانه به آهن، 43 درصد از نیاز روزانه شما به آهن است. منگنز، و 20 درصد از DV شما برای ا،ر ویتامین های B و روی.

این دستور پخت ماکارونی عدس قرمز همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد مغذی و آنتی ا،یدان است که به لطف سبزیجات پنهان در سس وجود دارد! یک غذای کامل فقط حدود 300 کا،ی دارد، اما 23 گرم پروتئین و 14 گرم فیبر دارد!

آیا ماکارونی عدس قرمز سرشار از کربوهیدرات است؟

پاستا پنه عدس قرمز (یا هر شکل ماکارونی ساخته شده از عدس قرمز) کربوهیدرات خالص کمتری نسبت به ماکارونی سنتی دارد، اما همچنان کربوهیدرات بیشتری نسبت به بسیاری از ماکارونی‌های کم کربوهیدرات یا کتو دارد. پاستا آرد عدس قرمز کتو نیست، اما کربوهیدرات خالص نسبتا کمی دارد (100 گرم حدود 12 گرم کربوهیدرات خالص دارد).

همچنین، کربوهیدرات هایی که در آن وجود دارد، کربوهیدرات های پیچیده و سالمی هستند که برای شما بسیار مفید هستند! اگر به دنبال چیزی با کربوهیدرات بسیار کم هستید، شیراتاکی، نودل ،جاک یا زودل را امتحان کنید.

از کجا می توانم پاستا عدس پیدا کنم؟

ماکارونی حبوبات این روزها آنقدر محبوب شده است که تقریباً می تو،د آن را در هر فروشگاه مواد غذایی و حتی آنلاین پیدا کنید! برخی از موارد مورد علاقه من پاستا عدس قرمز Trader Joe، پاستا عدس متحمل، پنه عدس قرمز باریلا یا روتینی عدس قرمز باریلا هستند.

چگونه پاستا گوجه فرنگی عدس را نگهداری کنیم؟

پس از سرد شدن ماکارونی، باقیمانده آن را در ظرف دربسته قرار دهید و تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین می تو،د این پاستا را تا 3 ماه فریز کنید. اگر آن را منجمد کردید، توصیه می‌کنم بخش‌های جداگانه را در ظروف در بسته در فریزر جدا کنید.

برای یخ زدایی، یک شب در یخچال ذوب کنید، سپس دوباره روی اجاق گاز یا مایکروویو گرم کنید. این یک غذای آماده عالی است – می‌تو،د یک دسته دوتایی درست کنید و نیمی از آن را برای یک روز در زم، که حوصله آشپزی ندارید نگهداری کنید!

ماکارونی عدس قرمز در بشقاب سفید با سس مارینارا فوق غذا سرو می شود.

🍲 ایده های بیشتر برای دستور پخت ماکارونی!

این دستور غذای گیاهی ایتالیایی را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

طرز تهیه پاستا عدس قرمز

این دستور غذای ماکارونی عدس بهترین غذای گیاهی آسان است که با پروتئین پر شده و در عرض چند دقیقه آماده می شود! سس قرمز مارینارا با سبزیجات مغذی لطیف و غذاهای فوق العاده برای یک وعده غذایی متعادل سالم و با طعمی پررنگ مخلوط می شود.

زمان آماده سازی15 دقیقه

زمان پخت15 دقیقه

زمان کل30 دقیقه

دوره: غذای اصلی

غذا: ایتالیایی، وگان

رژیم غذایی: بدون گلوتن، وگان، گیاهخوار

خدمات: 4 وعده های غذایی

کا،ی: 318کیلو کا،ی

  • از آب فراوان استفاده کنید تا در حین پختن پاستا فضای کافی برای انبساط داشته باشد.
  • قبل از اضافه ، پاستا، آب را به سرعت به جوش آورید.
  • به محض اینکه پاستا را در آب انداختید، آن را هم بزنید. این کار از ،بیدن پاستا به هم یا کناره های قابلمه جلوگیری می کند.
  • برای بافت و پروتئین بیشتر، سعی کنید مقداری آجیل کاج را روی آن بپاشید!
  • این پاستا را با یک سالاد پر از سبزیجات برگدار سرو کنید تا سبزیجات بیشتری داشته باشید!

کا،ی: 318کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 51g | پروتئین: 23g | چربی: 7g | چربی های اشباع شده: 2g | کلسترول: 7میلی گرم | سدیم: 1481میلی گرم | پتاسیم: 1125میلی گرم | فیبر: 14g | قند: 9g



منبع: https://pickyeaterblog.com/protein-packed-lentil-pasta-with-superfood-marinara-sauce/