طرز تهیه شان توفو (توفو نخود)



طرز تهیه توفو نخود (شان توفو)

با تشکر از شما آسیاب سرخ باب برای حمایت از این پست!

در طول سال ها، من سوالات زیادی در مورد جایگزینی توفو برای افرادی که به سویا حساسیت دارند، دریافت کرده ام. در پس ذهن، من در مورد شان توفو فکر کرده ام، چیزی که اولین بار هنگام غذا خوردن در Burma Superstar در سانفرانسیسکو کشف کردم. با این حال، چند سال طول کشید تا در واقع دستور العملی برای این توفوی نخود تهیه کنم، که از غذاهای شان سرچشمه می گیرد.

ایالت شان در شرق میانمار (برمه) واقع شده و با چین، لائوس و تایلند هم مرز است. ایالت شان که عمدتاً یک منطقه روستایی است، در یک فلات تپه‌ای با خاک‌های حاصلخیز قرار دارد که از کشاورزی محلی پشتیب، می‌کند. مردم شان بخشی از گروه قومی تای هستند (آنها خود را “تای” می نامند و “شان” نام برمه ای است). غذاهای قابل توجه زیادی از غذاهای شان وجود دارد، از جمله نودل شان، برنج ،بنده و توفوی نخودی آنها! (توجه: من از “شان توفو” و “توفو نخود” به جای هم در سراسر پست استفاده خواهم کرد.)

شان توفو ورقه شده (توفو نخود)

SHAN TOFU (توفو نخود) چیست؟

اگر تا به حال در یک رستوران برمه ای غذا خورده باشید، احتمالا توفو شان یا توفو نخود را در منو دیده اید. این توفوی نخود به سبک شان اغلب با آرد نخود، آب و نمک درست می شود و رنگ آن زرد کم رنگ است. اغلب، نسخه‌هایی از توفو شان را با زردچوبه می‌بینید که رنگ زرد توفو را عمیق‌تر می‌کند و طعمی از طعم خاکی به آن اضافه می‌کند.

در دستور زیر زردچوبه را به همراه شکر و سیر گرانول اضافه کردم که طعم لوبیایی آرد نخودچی را خنثی می کند. اگر به دنبال چیزی هستید که معتبرتر باشد، از شکر و سیر گرانول کنار بگذارید.

را بافت توفو شان کاملاً با توفوی مبتنی بر سویا متفاوت است. از آنجایی که فرآیند تهیه توفو نخود بسیار شبیه به تهیه پولنتا است، به نظر من بافت توفوی نخود بیشتر شبیه پولنتا است تا توفوی سویا. در مقایسه با پولنتا، توفوی نخود دارای بافت نرم تری است، زیرا آرد نخود معمولاً ریزتر از آرد ذرت آسیاب می شود.

آرد نخود آسیاب قرمز باب

استفاده از آرد نخود برای تهیه خمیر

رایج ترین روش برای تهیه توفوی نخود، تهیه خمیر با آرد نخود و آب است. اینجا من دارم استفاده میکنم آرد نخود آسیاب قرمز باب، که به راحتی در راهروی پخت در فروشگاه های مواد غذایی محلی من در دسترس است. من آسیاب ریز آرد نخود را دوست دارم و با آزمایش این دستور غذا هیچ مشکلی با توده در خمیر نداشتم.

راستی، آرد نخود آسیاب قرمز باب برای تهیه خمیرهای بدون گلوتن عالی است. اگر به دنبال ایده هستید، دستور العمل های دوست من سارا را بررسی کنید ماکارونی نخود بدون گلوتن یا بسته بندی پیراشکی بدون گلوتن در Snixy Kitchen!

باب قرمز آسیاب نیز می سازد آرد گاربانزو فاوا که با نخود و لوبیا فاوا درست می شود. من هنوز سعی نکردم از آن برای تهیه این توفو استفاده کنم، اما فکر می کنم می تواند به جای آرد نخودچی خوب عمل کند!

شان توفو مکعب و ورقه شده

تنظیم سفتی TOFU

سفتی توفوی نخود را می تو،د با استفاده کم و بیش از آب تنظیم کنید. بسیاری از دستور العمل هایی که من دیده ام از نسبت آرد به آب 1:3 (بر حسب حجم) استفاده می کنند. به عبارت دیگر به ازای هر فنجان آرد نخودچی 3 لیوان آب استفاده کنید. این یک توفوی بسیار نرم تولید می کند.

من دوست دارم توفوی نخود را تابه ای سرخ کنم، بنابراین دوست دارم توفوی سفت تری درست کنم که آب کمتری مصرف می کند. استفاده از 2 3/4 فنجان آب برای من کاملاً خوب عمل می کند، اگرچه برای یک توفوی سفت تر نیز می تو،د آب را به 2 1/2 فنجان کاهش دهید. اگر قصد دارید توفوی نخود را سرخ کنید، احتمالاً می خواهید از 2 1/2 فنجان آب برای خمیر استفاده کنید.

انتخاب تابه من،

می تو،د توفو را در قالب نان، قالب مربعی یا تابه گرد درست کنید. اگر می خواهید توفوی شان را با ضخامت حداقل یک اینچ درست کنید، توصیه می کنم از تابه نان استفاده کنید. من از یک قالب نان 9×5 اینچی استفاده کردم، اما شما می تو،د از چیزی کمی کوچکتر مانند یک قالب نان 8.5×4.5 اینچی استفاده کنید.

برای درست ، توفو می تو،د از یک تابه مربع 8×8 اینچی یا یک تابه گرد 8 اینچی نیز استفاده کنید، اما بسیار نازک تر می شود، به خصوص اگر از آب کمتری برای خمیر استفاده کنید.

توفوی توده ای
اگر با ریختن خمیر در تابه سریع کار نکنید، صاف ، بالای توفو دشوار خواهد بود.

چرا توفوی نخود من توده به نظر می رسد؟

وقتی آماده هستید خمیر توفو نخود را برای قالب گیری در تابه ای بریزید، باید سریع کار کنید تا رویه صافی داشته باشید. خمیر خیلی سریع در بالای آن یک پوسته تشکیل می دهد، بنابراین اگر بیش از چند دقیقه خمیر را به تابه منتقل کنید، احتمالاً توفو در بالا بسیار گوله به نظر می رسد (ع، بالا را ببینید).

توفوی صاف شده

هر زمان که این توفو را درست می‌کنم، سعی می‌کنم مطمئن شوم که از قبل یک ماهیتابه چرب و یک کاردک سیلی، آماده برای انتقال خمیر دارم. بعد از اینکه خمیر را داخل تابه خالی کردید، به سرعت از کاردک سیلی، استفاده کنید تا روی آن صاف شود.

اگر در نهایت با یک خمیر گلوله مواجه شدید، زیاد نگران نباشید. ته توفو هر چه باشد صاف خواهد بود. علاوه بر این، همیشه می تو،د یک لایه نازک را از بالا برش دهید تا بلوک توفو صاف شود.

پیشنهادات خدمت

روغن داغ بریزید و توفوی سرخ شده شان را با روغن فلفل قرمز تابه کنید
درست ، روغن چیلی من در سمت چپ با ریختن روغن داغ روی ادویه جات ترشی جات. توفو نخود در تابه با روغن چیلی

روش مورد علاقه من برای سرو شان توفو این است که آن را در روغن سرخ کرده و با روغن چیلی خانگی اضافی بریزید. من معمولاً از همان روغن چیلی که برای سالاد خیار ،د شده چینی درست می کنم استفاده می کنم. در اصل، روغن گرم شده را روی تکه های چیلی، زنجبیل، سیر و نمک بریزید تا روغن بسیار معطر و کمی تند داشته باشید. بعد از اینکه توفو را در تابه سرخ کردید، روغن چیلی و مواد جامد را روی توفو بریزید. این چنین رفتاری است!

توفو نخود تابه ای با سس تریاکی

روش دیگری که من دوست دارم توفو نخود را بخورم این است که آن را در ماهیتابه سرخ کنم و سپس سس تریاکی را روی توفو بریزیم تا همه چیز با سس آغشته شود. سپس اجازه دهید سس کمی کم شود و سرو کنید.

دستور العمل های بیشتر با آسیاب قرمز باب

توفو نخود (شان توفو)
PRINT EMAIL PIN

خدمات: 4

نویسنده: لیزا لین

طرز تهیه شان توفو (توفو نخود)

شان توفو (همچنین به ،وان توفوی نخود شناخته می شود) یک غذای برمه ای است که از ایالت شان در میانمار می آید. این توفو به رنگ زرد بسیار آسان درست می شود و می توان آن را به طرق مختلف سرو کرد. در بسیاری از دستور العمل های این توفوی نخود فقط از آرد نخود، آب، نمک و گاهی اوقات زردچوبه برای رنگ استفاده می شود. تصمیم گرفتم شکر و سیر گرانول شده را به خمیر اضافه کنم تا مقداری از طعم قوی لوبیا آرد نخودچی خنثی شود. با خیال راحت زردچوبه، شکر و سیر گرانول شده را کنار بگذارید.تو می تو، سفتی شان توفو را تنظیم کنید با استفاده کم و بیش از آب برای خمیر. اگر چیزی سفت‌تر می‌خواهید که بتو،د آن را به راحتی سرخ کنید، توصیه می‌کنم از 2 3/4 فنجان آب یا 2 1/2 فنجان اگر می‌خواهید توفوی سفت‌تری داشته باشید، استفاده کنید. اگر می خواهید بافت نرم تری داشته باشید، از 3 فنجان آب استفاده کنید.همانطور که در ،مت تج،ات زیر مشخص شده است، می تو،د توفو را در قالب نان، قالب مربع یا تابه گرد قالب بزنید. از آنجایی که باید خمیر را روی سطح بزرگتری با تابه های مربعی و گرد پخش کنید، توفو نازک تر خواهد شد.روش مورد علاقه من برای لذت بردن از توفو نخود این است که توفو را به صورت مکعبی سرخ کرده و آن را با روغن چیلی میل کنید. برای راهنمایی های بیشتر به یادداشت 1 زیر مراجعه کنید. توفوی نخود سرخ شده در تابه با سس تریاکی نیز عالی است!

زمان آماده سازی15 دقیقه

زمان پخت10 دقیقه

زمان استراحت1 ساعت 20 دقیقه

،اصر

  • 1 فنجان (100 گرم) آرد نخود آسیاب قرمز باب، آرد به روش قاشق و جارو اندازه گیری می شود
  • 1 قاشق چایخوری (4 گرم) نمک کوشر، یا زیر با 1/2 قاشق چایخوری نمک دریا
  • 1/2 قاشق چایخوری شکر دانه ریز
  • 1/4 قاشق چایخوری سیر دانه بندی شده، می تو،د با پودر سیر ساب کنید
  • 1/16 قاشق چایخوری زردچوبه
  • 2 1/2 به 3 فنجان ها اب، ت،یم شده (به سرفصل مقدار آب مورد استفاده مراجعه کنید)

تج،ات

  • تابه نان 9×5 اینچی (چیزی که من استفاده کردم)، قالب نان 8×4 اینچی، قالب مربعی 8×8 اینچی، یا یک تابه گرد 8 اینچی
  • روغن برای روغن گیر

دستورالعمل ها

  • تابه را کمی با روغن (هر روغنی) چرب کنید، حتماً کناره ها را هم چرب کنید. ماهیتابه را کنار بگذارید.

  • در یک کاسه آرد نخودچی، نمک، شکر، سیر گرانول و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. 1 فنجان (230 گرم) آب را در کاسه بریزید و همه چیز را با همزن بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. کنار بگذارید.

  • آب باقیمانده را در یک قابلمه بزرگ استیل بریزید. من 1 3/4 فنجان (403 گرم) آب را در قابلمه ریختم تا توفوی سفت تر شود. آب را بجوش،د و حرارت را تا حد متوسط ​​کم کنید. خمیر نخود را سریع هم بزنید. سپس خمیر را در آب در حال جوش بریزید و هنگام ریختن خمیر، محتویات داخل قابلمه را هم بزنید.

  • پخت خمیر را به مدت 6 دقیقه ادامه دهید و مدام هم بزنید تا مطمئن شوید که خمیر در ته تابه بسته نشود. من دوست دارم در چند دقیقه اول قبل از استفاده از کاردک سیلی، از همزن استفاده کنم. هنگام پختن خمیر، حتماً کناره ها و کف قابلمه را با کفگیر بتراشید. خمیر باید در 6 دقیقه شبیه بافت پودینگ شود.

  • شعله را خاموش کنید و خمیر را در قالب چرب شده بریزید. در اسرع وقت کار کنید زیرا خمیر به راحتی پوسته پوسته می شود و صاف ، رویه را دشوار می کند. با استفاده از کاردک تمام خمیر را داخل تابه بتراشید. سپس با استفاده از کاردک ،مت بالایی را تا حد ممکن صاف کنید.

  • توفو نخود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در پنجره باز بگذارید تا خنک شود و یک ساعت دیگر به یخچال منتقل کنید تا خنک شود تا توفو خودش را بگیرد.

  • برای قالب گیری توفو، یک تخته ،دکن را روی تابه قرار دهید. سپس تابه و تخته ،دکن را برع، کنید تا ظرف توفو روی تخته قرار گیرد.

  • تابه را تکان دهید یا ضربه بزنید تا توفوی نخود کاملا از قالب خارج شود.

  • به مکعب یا برش برش دهید. توفو را در تابه ن،ب روی حرارت متوسط ​​رو به بالا در روغن سرخ کنید. مطمئن شوید که از مقدار من،ی روغن استفاده می کنید، زیرا مکعب ها می توانند به راحتی به تابه ب،بند. اجازه دهید ماهیتابه توفو برای چند دقیقه سرخ شود تا قبل از برگرداندن آن ها، پوسته ای شکل بگیرد و طلایی شود. اگر توفو برای برگرداندن آماده نباشد، لایه پوسته می تواند به راحتی به تابه ب،بد. من دوست دارم توفو نخود سرخ شده در تابه را با روغن چیلی که روی آن ریخته شده سرو کنم (برای راهنمایی به یادداشت 1 مراجعه کنید) یا آن را با سس تریاکی چاشنی کنید.

  • نگهداری توفو نخود: اگر قصد ندارید فوراً از توفو استفاده کنید، توفو را در تابه بگذارید و روی آن را با پ،تیک، فویل یا درب بپوش،د. سعی کنید ظرف 1 یا 2 روز از آن استفاده کنید زیرا توفو می تواند در طول زمان مقدار زیادی آب آزاد کند و باعث شود که توفو به راحتی از بین برود. از طرف دیگر، می تو،د توفو را فریز کنید. به دلیل محتوای بالای آب توفو، قبل از قرار دادن توفو در کیسه یا ظرف فریزر، ابتدا آن را در پ،تیک بپیچید. در غیر این صورت، تعداد زیادی کریستال یخ به راحتی در اطراف توفو تشکیل می شود. توفو را می توان برای چند ماه نگه داشت. وقتی می خواهید توفو را بپزید، به سادگی آن را یخ زدایی کنید.

یادداشت

  1. توفو نخود را با روغن چیلی سرو کنید: من معمولا از روغن چیلی که برای دستور تهیه سالاد خیار ،د شده چینی خود تهیه می کنم استفاده می کنم. اساساً روغن گرم شده را روی فلفل چیلی، زنجبیل، سیر و نمک بریزید تا روغن بسیار معطری حاصل شود. بعد از اینکه توفو را در تابه سرخ کردید، روغن چیلی و مواد جامد را روی توفو بریزید. از روغن باقیمانده برای چاشنی نودل یا تهیه سالاد خیار استفاده کنید!
  2. چاشنی توفو نخود با سس تریاکی: ابتدا توفوی نخود را در تابه سرخ کنید. وقتی چند طرف آن را در ماهیتابه سرخ کردید، حرارت را کم کنید و سس تریاکی را روی تمام قطعات توفو بپاشید، به اندازه ای که توفو با سس آغشته شود. اجازه دهید سس دم بکشد و توفو را برگرد،د تا با سس آغشته شود. هنگامی که به نظر می رسد سس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، حرارت را خاموش کرده و توفو را در بشقاب قرار دهید.
  3. تمیز ، قابلمه: وقتی تابه را روی اجاق گاز می گذارید، یک لایه نازک از خمیر به ناچار به کف آن می ،بد. به همین دلیل است که من دوست دارم خمیر را روی یک قابلمه استیل ضد زنگ گرم کنم تا در طول فرآیند تمیز ، به راحتی خیس بخورد و تمیز شود. هنگامی که قابلمه را به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در آب سرد خیس کنید، لایه نازک خمیر نخود باید به راحتی جدا شود.

تغذیه

خدمت: 1خدمت ، | کا،ی: 120کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 15.2g | پروتئین: 5.6g | چربی: 4g | چربی های اشباع شده: 0.5g | سدیم: 326میلی گرم | فیبر: 2.7g | قند: 3.2g

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟بر،ب بزنید @،olisalin یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!

افشا: این پست توسط آسیاب قرمز باب حمایت شده است! برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات آنها و دریافت الهام بیشتر از دستور پخت، آنها را در اینستاگرام دنبال کنید یا فیس بوک.


[ad_2]
منبع: https://healthynibblesandbits.com/،w-to-make-shan-tofu-chickpea-tofu/