شیر قطع سریع فشار بیشینه مدل SET275 شرکت ستاک | kasrasaran


شیر قطع سریع فشار بیشینه مدل SET275 شرکت ستاک | kasrasaran

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از سایر مطالب موجود بر روی سایت دیدن کنید. بنابراین، در شیر پروانه‌ای عملکرد بالا (دما و فشار بالا) و برخی اوقات در مورد شیر پروانه‌ای کم دما و کم فشار، ممکن است به دلیل وجود بار رزرو بر روی دیسک، گشتاور فعال‌سازی بالاتری برای باز یا بسته کردن شیر نیاز باشد. در این نوع شیر پروانه‌ای، دمای عملکرد شیر به نوع لاستیک آب‌بند مورد استفاده در آن و قابلیت تحمل دمایی لاستیک آب‌بند بستگی دارد. شیر پروانه‌ای سنتریک معمولا در کلاس‌های 150 و 300 تولید می‌شوند. ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺷﯿﺮ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﺘﻐﯿﺮ و ﺯﯾﺎﺩ ﺩﺭ وﺭوﺩی ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺸﺎﺭ ﮐﻢ و ﺛﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﺧﺮوﺟﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﯿﻦﺩﺳﺖ ﺷﯿﺮ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﺏ وﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺮﺍی ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺍﺯ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﺸﺎﺭ ﻫﯿﺪﺭوﺍﺳﺘﺎﺗﯿﮏ، ﺷﯿﺮ ﻓﺸﺎﺭﺷﮑﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﻗﻄﻊ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.

  • مزیت شیر قطع کن برقی  آب این است که در صورت خرابی، جریان آب به دستگاه قطع شده و می توان ایراد دستگاه را متوجه شد.
  • شیر قطع کن اتوماتیک باعث محافظت در برابر صدمات احتمالی به افراد ، تجهیزات یا محیط می شود.
  • این عمل علاوه بر آب بندی کردن، باعث روان چرخیدن پلاگ شده و از سائیدگی و نیز فساد تدریجی پلاگ و بدنه سایت اصلی جلوگیری می کند.
  • برند و مجموعه پایپینو با توسعه و گسترش زیر ساخت های صنعت همواره نوآوری و کیفیت را الگوی خود قرار داده است.
  • با قطع شدن پاور، ورودی دیگر به درگاه متصل می گردد و با تخلیه شدن فشار، سیلندر به حالت اولیه خود باز می گردد.

این شیرها با توجه به ساختار داخلی خود، در حالت نیمه باز آسیب زیادی نمی‌بینند و مقاومت بیشتری در مقابل برخورد سیال عبوری از خود نشان می‌دهند. شیرها کاربردهای مختلفی دارند؛ ازجمله کنترل جریان آب در کشاورزی و آبیاری تا فرایندهای پیچیدهٔ کنترل فرایند در پالایشگاه‌ها و کارخانجات فرایندی، باز و بست‌کردن آب در ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی تا شیرهای برداشت آب خانگی. یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین انواع شیرها، دریچه یا صفحهٔ مسدود کننده‌ای است که کشاورزان درون کانال‌های آب کار می‌گذارند و برای بازکردن یا بستن مسیر آب به زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند. شیر اتوماتیک یکی از انواع شیرآلات است که به صورت مکانیکی توسط یک محرک هیدرولیکی، برقی یا پنوماتیک کار می کند. شیر توقف جریان یا شیر قطع‌کن (Stop Valve) نوعی از شیرآلات است که به صورت کامل جریان عبوری در لوله را متوقف می‌کند.

شیر حساس به زلزله : معرفی و قیمت شیر قطع کن حساس به زلزله + عکس

در برخی مواقع، نوع به خصوصی از شیرها که بطور اتوماتیک باز و بسته می شوند و از بروز اتفاقات جلوگیری می کنند در صنعت به کار می روند. شیر خودکار برای مصارف گوناگونی مانند خانگی، زراعی و کشاورزی کاربرد دارد. این محصول با توجه به جنس، مزایا و ویژگی‌ های مختلفی که دارا است در اکثر موارد در برابر حرارت و سرما مقاوم هست. همچنین جالب است بدانید که یکی از انواع شیر چک ولو به نام شیر های پلی‌ اتیلن در برابر اشعه خورشید هم مقاومت دارند و رنگ آنها ثابت هست. در بعضی از شیرهای صنعتی که هندویل آنها Full-turn می‌باشد، به این معنا که برای باز یا بستن شیر باید هندویل را چندین دور چرخاند، انتهای میله استم دارای یک پخ می‌باشد.

۵- شیر یک طرفه Check valve

این فشار به‌ خاطر ورود سیال به این شیرآلات ایجاد می‌شود که توسط آن صفحه مخصوص بالا می‌رود و سیالات می‌توانند به‌ راحتی از آن عبور کنند. علاوه بر نشتی داخلی، شیرها اغلب از ناحیه کنار استم نیز دچار نشتی می‌گردند. برای آب‌بندی شیرها از ناحیه استم، معمولاً از نوعی الیاف از جنس پنبه نسوز و گرافیت که Packing خوانده می‌شود، استفاده می‌گردد. این پکینگ‌ها به صورت حلقه‌هایی برش داده می‌شود و در داخل شیاری در کنار استم قرار داده شده و توسط مجموعه گلند فشرده می‌گردد.

همان طور که از اسم آن بر می آید از باز پس زدن جریان در یک لوله جلوگیری می نماید و به عبارت دیگر سیال فقط از یک طرف آن می تواند وارد شود و زمانیکه در یک مسیر قرار دارد جریان سیال از طریق برعکس آن غیر ممکن است. در سایر شیرها محل ورود سیال به شیر مطرح نیست و می تواند از دو طرف آن باشد. شیر یک‌طرفه بالا رفتنی با استفاده از نیروی سیال که از زیر به دیسک وارد می‌شود او را از روی نشیمن شیر بلند می‌کند و سپس با قطع شدن جریان دیسک به روی نشیمن خود بازمی‌گردد. همچنین در این مدل برای تسریع در انجام عملیات یک فنر در پشت دیسک تعبیه می‌شود به‌ صورت کلی این مدل شیرهای خودکار طوری طراحی شده است که با کمترین فشار قابلیت باز شدن و بالا رفتن را داشته باشند. شیر یک‌طرفه نوسانی از نوع ویفر حرکت سیال را با استفاده از یک زبانه کنترل می‌کند که این زبانه توسط یک میله در مرکز شیر به بالا و پایین متصل است. کم‌شدن فشار سیال زبانه را جلوی راه مجرا قرار می‌دهد و آن را می‌بندد.