سوپ کدو حلوایی تایلندی – بر اساس یک بودجه گیاهی



من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این سوپ کدو حلوایی وگان به سبک تایلندی با شیر نارگیل برای شب های سرد زمست، من، است و گرما و رضایت زیادی را به ارمغان می آورد بدون اینکه سنگین یا بیش از حد پر کننده باشد. این یک سوپ خوشمزه است که با کدو حلوایی بو داده تهیه شده و با حرارت ناشی از چیلی و شیرینی ملایم از شیر نارگیل طعم‌دار می‌شود – مطمئناً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سوپ کدو حلوایی تایلندی را در یک کاسه سفید با پس زمینه سفید کامل کرد

هیچ چیز بیشتر از یک سوپ کدو حلوایی دلپذیر، فریاد نمی زند! این یک غذای دل،ب و گرم را درست می کند که برای یک شب سرد عالی است.

این دستور العمل سوپ کدو حلوایی وگان کمی با بسیاری از آنها متفاوت است! ادویه های زیادی دارد، کاملاً خامه ای است و طعم و مزه زیادی دارد.

آیا شما عاشق غذاهای تایلندی هستید؟ اگر چنین است، باید این توفوی ریحان تایلندی، توفو پد تایلندی، و این دستور پیتزای تایلندی وگان را امتحان کنید.

چرا این دستور العمل کار می کند

  • طعم عالی! ،یب شیرین، تند و خامه ای واقعا الهی است!
  • آسان به جلوتر از زمان بسازید و دوباره گرم کنید.
  • طعم ها را به راحتی تنظیم کنید به میل خودت

آنچه در این دستور غذا می گنجد

وقتی به طعم ها و مواد تایلندی فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ در آشپزی محبوب تایلندی ،اصر بسیار زیادی وجود دارد! بیایید به نکات مهم آنچه برای تهیه این سوپ شیرین و تند نیاز دارید نگاه کنیم.

مواد تشکیل دهنده سوپ کدو حلوایی به سبک تایلندی با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • کدو حلوایی: این کدو حلوایی زمست، کمی شیرین قبل از پوره شدن در یک سوپ صاف ابریشمی در فر برشته می شود.
  • معطرها: پیاز، سیر و زنجبیل اولین لایه طعم را به این سوپ کدو حلوایی وگان می دهند.
  • علف لیمو: یکی دیگر از اجزای نمادین در غذاهای تایلندی، علف لیمو، گیاهی شبیه تره فرنگی بلند با رایحه قوی لیمو است که به غذاهای تایلندی طعمی بسیار منحصر به فرد می دهد.
  • شیر نارگیل: این شیر خامه‌ای گیاهی یکی از اصلی‌ترین غذاهای تایلندی است و همان چیزی است که بیشتر غذاهای آن را خامه‌ای می‌کند و همه طعم‌ها را با هم ،یب می‌کند.
  • رب گوجه فرنگی: عمق طعم و اومامی بیشتری به سوپ اضافه می کند.
  • چیلی پرنده تایلندی: فلفل قرمز پرنده تایلندی کوچک، قرمز، بسیار گرم است، و به طور گسترده در سایر غذاهای تایلندی (و سایر غذاهای آسیایی) استفاده می شود. اگر آنها را پیدا نکردید می تو،د به جای آن از فلفل سرانو استفاده کنید.
  • آب لیمو: از لیمو ترش تازه استفاده کنید تا کمی درخشندگی سوپ داشته باشد که تمام طعم های دیگر را کامل کند.
  • چاشنی زدن: برگ‌های گشنیز، پیازچه ریز ،د شده، روغن زیتون و سیریراچا همگی برای تزیین عالی هستند. از همه آنها استفاده کنید یا موارد دلخواه خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بو داده

در اینجا یک مرور کلی از مراحل تهیه این سوپ خوشمزه کدو حلوایی تایلندی آورده شده است. جزئیات را در کارت دستور غذا در پایین صفحه دریافت کنید.

  • 1) کدو حلوایی را تفت دهید. کدو حلوایی را از طول نصف کنید. دانه‌ها و تکه‌های رشته‌ای را بردارید، پوست هر نصف دسته را چند بار با چنگال خار کنید و همه طرف‌های هر تکه را با اسپری پخت و پز سریع اسپری کنید یا کمی با برس روغن بزنید.
تصویر فرآیندی که کدو حلوایی نصف شده را نشان می دهد

نکته مهم: مایکروویو زدن کدو حلوایی به مدت یک یا دو دقیقه به نرم شدن کدو کمک می کند و نصف شدن آن را راحت تر و ایمن تر می کند. حتما قبل از مایکروویو با نوک چاقو چند ضربه خوب به پوست بزنید تا چیزی در سراسر داخل مایکروویو شما منفجر نشود.

  • 2) محل کدو حلوایی را به سمت پایین برش دهید و به مدت 40 دقیقه در فر قرار دهید.
تصویر فرآیندی که کدو حلوایی را قبل از پخت نشان می دهد
تصویر فرآیند نشان دهنده کدو حلوایی پس از پخت
  • 3) برداشتن آن را از فر بیرون بیاورید، بگذارید خنک شود و گوشت را از پوست خارج کنید. گوشت را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.
تصویر فرآیند نشان دهنده کدو حلوایی پس از پخت
با قاشق، کدو حلوایی را با قاشق خارج کنید

نکته مهم: برای این دستور فقط به نیمی از کدو حلوایی نیاز دارید، اما برای دستور العمل هایی مانند بیسکویت کدو حلوایی کره ای، پنیر Mac n’ Cheese، و این سوپ عدس کدو حلوایی خامه ای، داشتن نصف کدو حلوایی پخته در دستتان ضرری ندارد.

  • 4) حرارت روغن را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گذاشته و پیاز را اضافه کنید. به مدت 5-8 دقیقه یا تا زم، که نرم شوند بپزید.
فرآیند اضافه ، پیاز به ماهیتابه
  • 5) اضافه ، کدو حلوایی، سیر، زنجبیل، علف لیمو، شیر نارگیل و رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید و بجوش،د تا همه چیز حدود 10 دقیقه گرم شود.
فرآیند اضافه ، سیر و زنجبیل به ماهیتابه را انجام دهید
فرآیند اضافه ، شیر نارگیل به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، رب گوجه فرنگی به ماهیتابه
  • 6) انتقال فلفل قرمز، آبلیمو، نمک و آب را در مخلوط کن (در صورت نیاز به صورت دسته ای) اضافه کنید و پوره کنید تا یکدست شود.
فرآیند افزودن چیلی به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، آبلیمو به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، نمک به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، آب به ماهیتابه
تصویر فرآیند استفاده از مخلوط کن غوطه وری برای تابه
  • 7) برگشت سوپ مخلوط شده در قابلمه به آن طعم بدهید و چاشنی را به دلخواه تنظیم کنید. در صورت نیاز دوباره گرم کنید و سپس به کاسه ها منتقل کنید.
  • 8) چاشنی زدن با برگ های گشنیز، پیازچه های ،د شده و نم نم روغن زیتون و سریراچا.

نکات تخصصی و سوالات متداول

  • کمی کرانچ اضافه کنید. روی آن دانه کدو برشته شده یا مقداری تخمه کدو تنبل بریزید.
  • باقی مانده ها را ذخیره کنید در یخچال تا پنج روز یا در فریزر تا سه ماه. باقی مانده ها را در قابلمه ای روی اجاق گاز داغ کنید.
  • برای ادویه کمترمقدار فلفل را کاهش دهید و مطمئن شوید که دانه ها و غشاهایی که بیشترین حرارت را دارند جدا کنید.
چه چیزی طعم و مزه سوپ کدو حلوایی را نشان می دهد؟

کدو حلوایی به طور طبیعی روی شیرینی است و به خوبی با مواد تند، معطر و سایر مواد شیرین ،یب می شود. در این دستور تهیه سوپ کدو حلوایی وگان، ،یبی از همه این طعم ها را خواهید یافت.

آیا سوپ کدو حلوایی برای شما مفید است؟

بله همینطور است! کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی فراوان است، اما به خصوص سرشار از ویتامین A است که برای سلامت چشم و بسیاری موارد دیگر مفید است. همچنین دل،ب و سرشار از فیبر است که آن را به گزینه ای رضایت بخش برای وعده های غذایی تبدیل می کند.

سوپ کدو حلوایی تایلندی را در یک کاسه سفید با پس زمینه سفید کامل کرد

دستور العمل های بیشتر کدو حلوایی

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک ورقه پخت را با فویل آلومینیومی بپوش،د. کدو حلوایی را از طول نصف کنید. (مایکروویو زدن کدو حلوایی به مدت یک یا دو دقیقه می تواند به نرم شدن آن کمک کند و نصف ، آن را آسانتر و ایمن تر کند. اگر آن را در مایکروویو قرار می دهید، حتماً با نوک چاقو چند ضربه خوب به پوست بزنید. هیچ چیز در سراسر داخل مایکروویو شما منفجر نمی شود.) پوست هر نصف را چند بار با یک چنگال خار کنید، دانه ها و تکه های رشته ای را بردارید، سپس همه سطوح را با اسپری پخت و پز سریع اسپری کنید. (یا به آرامی با مقداری روغن برس بزنید.) سمت برش را روی ورقه پخت قرار دهید و به مدت 40 دقیقه بپزید. از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود و گوشت را از پوست خارج کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. (شما فقط به نصف کدو حلوایی برای این دستور غذا نیاز دارید، اما اینکه نصف کدو حلوایی پخته را در دست داشته باشید، ضرری ندارد.)

  • روغن را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و 5 تا 8 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. کدو حلوایی، سیر، زنجبیل، علف لیمو، شیر نارگیل و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، بگذارید بجوشد و بجوش،د تا همه چیز گرم شود، حدود 10 دقیقه. به مخلوط کن منتقل کنید (در صورت نیاز به صورت دسته ای)، فلفل چیلی، آبلیمو، نمک و آب را اضافه کنید و پوره کنید تا یکدست شود. (به طور متناوب چیلی، لیموترش، نمک و آب را به قابلمه اضافه کنید و با مخلوط کن غوطه وری پوره کنید.) در قابلمه را برگرد،د و چاشنی را تنظیم کنید و دوباره گرم کنید تا آماده سرو شود. به کاسه‌ها منتقل کنید و با برگ‌های گشنیز، پیازچه ،د شده و چند قطره روغن زیتون و سیرراچا تزئین کنید.

  • کمی کرانچ اضافه کنید. روی آن دانه کدو برشته شده یا مقداری دانه کدو تنبل بریزید.
  • باقی مانده ها را ذخیره کنید در یخچال تا پنج روز یا در فریزر تا سه ماه. باقی مانده ها را در قابلمه ای روی اجاق گاز داغ کنید.
  • برای ادویه کمترمقدار فلفل را کاهش دهید و مطمئن شوید که دانه ها و غشاهایی که بیشترین حرارت را دارند جدا کنید.

کا،ی: 303کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 29gپروتئین: 4gچربی: 22gچربی های اشباع شده: 16gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 3gچربی ترانس: 0.01gسدیم: 926میلی گرمپتاسیم: 972میلی گرمفیبر: 4gقند: 6gویتامین A: 20013IUویتامین سی: 48میلی گرمکلسیم: 119میلی گرماهن: 5میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط برآورد هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیرقابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه ضرر یا خسارت ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره: شام نهار

غذا: آسیایی

روش: صد توپ

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: دستور العمل های کدو حلوایی، سوپ خامه ای، بدون لبنیات، سوپ آسان، سوپ کدو حلوایی تایلندی کاری، سوپ کدو حلوایی وگان، سوپ کدو حلوایی وگان با شیر نارگیل، سوپ گیاهی، سوپ خامه ای سبزیجات، سوپ گیاهی



منبع: https://plantbasedonabudget.com/thai-style-،ernut-squash-soup/