سرخ کن هوای ترد تمپه | خورنده گزنده



این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. به ،وان یک همکار آمازون، من از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم. لطفا افشای من را بخو،د.

این آسان، رضایت بخش، طعم دهنده سرخ کن هوا tempeh یک روش خوشمزه برای تهیه تمپه ترد و دودی است! برای افزودن به وعده های غذایی دیگر یا خوردن میان وعده با سس بسیار عالی است. مکعب های تمپه را ترد می کنند و سپس در سرخ کن هوا می پزند تا ترد شوند. به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان نیز!

دستور تمپه سرخ کن هوای ترد در بشقاب سفید با سبزی.

من از طرفداران شدید تمپه هستم زیرا بافتی عالی ارائه می دهد، وگان، گیاهخواری و بدون گلوتن است. این یک منبع پروتئین گیاهی عالی است بنابراین به ،وان یک جایگزین گوشت وگان خوشمزه در ا،ر غذاها عالی عمل می کند.

پختن تمپه در سرخ کن بادی راهی عالی برای بدست آوردن یک غذای فوق العاده خوش طعم و ترد است. شما نمی تو،د از خوردن این مکعب های تمپه دودی دست بردارید. تمپه ترد را می توان در سس غوطه ور کرد، در سرخ ،ی استفاده کرد، با سبزیجات سرو کرد، یا در غذاهای دیگر جایگزین گوشت کرد.

این دستور تمپه ترد در کمتر از 30 دقیقه با احتساب زمان ترد ، آماده می شود! اگر می‌خواهید تمپه سرخ‌شده با هوا و دیگر دستور العمل‌های سرخ‌کن بادی را امتحان کنید، اما سرخ‌کن ندارید، در راهنمای دقیق من درباره بهترین ،یب‌های سرخ‌کن با مایکروویو بیشتر درباره این دستگاه اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

🙋🏽‍♀️تمپه چیست؟

تمپه از دانه های کامل سویا ،ر شده تهیه می شود و فرآیند ،ر دانه های سویا را به کیک های فشرده متصل می کند. این پروتئین گیاهی خوشمزه دارای بافتی جویدنی و سفت است. این با توفو متفاوت است که از شیر سویا (نه دانه های کامل سویا) تهیه می شود و سپس به صورت بلوک پردازش می شود. می تو،د فقط در چند دقیقه تمپه را با هوا سرخ کنید تا ترد شود!

این پروتئین گیاهی را در هر فروشگاه مواد غذایی یا یک فروشگاه تخصصی مواد غذایی کامل پیدا کنید. انواع تمپه غیر سویا نیز موجود است و معمولاً از عدس، لوبیا سیاه یا سایر محصولات لوبیا تهیه می شود.

👩🏽‍🍳 چرا این دستور سرخ کن بادی تمپه را دوست خواهید داشت

  • بدون گوشت: تمپه یک پروتئین جایگزین خوشمزه برای افراد غیر گوشتی است. این دستور پخت تمپه سرخ شده فقط از مواد گیاهی استفاده می کند که آن را گیاهی و بدون گلوتن نیز می کند!
  • دستور پخت 30 دقیقه ای: این دستور سرخ کن بادی تمپه یک غذا یا پیش غذای گرم و ترد درست می کند تنها 30 دقیقه با شما فاصله دارد! تمپه به سرعت مرینیت می شود و هوای گردشی سرخ کن هوا طعم سرخ شده را بدون چربی می دهد.
  • بسته بندی پروتئین: یک وعده 3 اونس تمپه تنها حدود 160 کا،ی و 15 گرم پروتئین دارد!
  • طعم دودی: پاپریکای دودی که از فلفل های آسیاب شده تهیه می شود، طعمی دودی به آن اضافه می کند که خوش طعم است و به خوبی با بسیاری از سبزیجات یا کناره های دیگر جفت می شود. بدون کباب ،، کشیدن سیگار یا استفاده از طعم دهنده های دودی مصنوعی، از طعم دودی لذت ببرید.
  • من، برای کودکان: غذای لقمه ای همیشه مورد علاقه بچه هاست. این لقمه های تمپه ترد جایگزین سالم تری برای سایر خوراکی های میان وعده هستند و برای فرو بردن در سس ها خوشمزه هستند. آنها همچنین وقتی با سایر فینگر فودهای من، برای کودکان مانند سیب زمینی سرخ کن جیکاما یا سبزیجات تازه با هوموس لوبیا کره سرو می شوند، طعم بسیار خوبی دارند.

آ،ین ویدیوی دستور غذا!

🥘 مواد لازم

این دستور طبخ سرخ کن هوا به مواد ساده ای نیاز دارد که به راحتی در فروشگاه مواد غذایی محلی شما پیدا می شود! این چیزی است که برای تمپه ترد در کمتر از 30 دقیقه نیاز دارید:

همه مواد تشکیل دهنده تمپه سرخ کن هوای ترد روی زمینه سفید.
  • تمپه: این محصول سویا یک پروتئین فوق‌العاده بدون گوشت است که برای ترشی ، من، است. برای حفظ این دستور ساده بدون گلوتن، مطمئن شوید که تمپه ای که ،یداری می کنید فاقد گلوتن است. در دمای اتاق استفاده کنید و به قطعات به اندازه لقمه برش دهید.
  • روغن زیتون: این روغن ملایم برای ماریناد عالی است و این غذا را به طرز شگفت انگیزی ترد می کند.
  • امینو نارگیل: این چاشنی شبیه سس سویا است و جایگزینی عالی برای استفاده از سویا بدون گلوتن است.
  • شربت افرا: طعم شیرینی به ماریناد تمپه می دهد.
  • پودر سیر: مقدار کمی سیر یک راه عالی برای طعم دادن به تمپه پخته شده است و طعمی خاکی دارد که با این غذا هماهنگ می شود.
  • فلفل قرمز دودی: نت های دودی را به این تمپه سرخ شده بادی اضافه می کند.
  • سرکه سیب: کمی سرکه طعم های دیگر این دستور طبخ سالم را متعادل می کند و این غذا را متمایز می کند.
  • نمک و فلفل سیاه: افزودن نمک کوشر بهترین راه برای تقویت و نشان دادن طعم قطعات تمپه است. از فلفل تازه آسیاب شده استفاده کنید زیرا نسبت به فلفل سیاه از قبل آسیاب شده قوی تر است و طعم قوی تری دارد.
  • اسپری پخت و پز ن،ب: اسپری روغن زیتون برای تهیه سبد سرخ کن هوا برای جلوگیری از ،بندگی و کمک به ترد شدن تمپه.

🍲 جایگزینی مواد تشکیل دهنده

  • پاپریکا معمولی: اگر طعم های دودی را دوست ندارید، می تو،د به راحتی پاپریکای دودی را به پاپریکا معمولی (غیر دودی) تغییر دهید.
  • توفو: اگر تمپه را پیدا نکردید یا ترجیح می دهید از توفو استفاده کنید، این دستور غذا با توفو خوشمزه است.
  • روغن آووکادو: به جای روغن زیتون یا اسپری پخت و پز از روغن آووکادو یا اسپری روغن آووکادو استفاده کنید. روغن آووکادو نقطه دود بالایی دارد، بنابراین برای دستور پخت سرخ کن هوا عالی است.
  • چاشنی ها: سعی کنید مقداری ادویه اضافی را به این دستور تمپه سرخ شده در هوا اضافه کنید، بسته به اینکه چه چیزی مکمل غذایی است که درست می کنید. برخی از گزینه ها فلفل هندی، پودر چیلی، پودر پیاز، رازیانه آسیاب شده، گشنیز، هل، زیره سبز، گارام ماسالا، پودر کاری، شنبلیله یا فلفل قرمز خشک هستند.

🔪 طرز پخت تمپه در سرخ کن هوا

طبخ تمپه ترد در سرخ کن با چند مرحله ساده آسان است:

ماریناد را درست کنید: همه مواد به جز تمپه را داخل کاسه همزن بریزید و خوب هم بزنید.

یک ماریناد را در یک کاسه همزن با حاشیه آبی هم بزنید.

تمپه را برش دهید: تمپه را به اندازه لقمه برش دهید.

تمپه را مرینیت کنید: تمپه ،د شده را به آرامی با سس آماده شده مخلوط کنید و مطمئن شوید که به خوبی پوشش داده شده است. 10 دقیقه مارینت کنید.

مکعب های تمپه را در ماریناد در کاسه همزن برگرد،د.

پختن: سرخ کن هوا را از قبل گرم کنید، به آرامی سبد سرخ کن هوا را با روغن اسپری اسپری کنید. تمپه را یک لایه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی طلایی و ترد شود. سرخ کن بادی را تا نیمه پخت م، کنید تا تکان بخورد و تکه های تمپه را برگرداند. بسته به اندازه سرخ کن هوا، ممکن است مجبور شوید این کار را در چند دسته انجام دهید.

اضافه ، تمپه به سرخ کن بادی.

خدمت: به ،وان غذا، پیش غذا یا در غذاهای مورد علاقه خود مانند سرخ ،ی سرو کنید.

تمپه سرخ شده با هوا در سبد سرخ کن بادی.

💭 نکات تخصصی

  • تمپه را به اندازه های مشابه برش دهید: قطعات با اندازه های مشابه در سرخ کن هوا با همان سرعت ترد می شوند تا تمپه ای یکنواخت ترد و خوشمزه داشته باشند.
  • از Tempeh در دمای اتاق استفاده کنید: تمپه زم، بهتر است که از دمای اتاق پخته شود. قبل از شروع این دستور تمپه در سرخ کن هوا، آن را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد تا بهترین بافت و طعم را داشته باشید.
  • هنگام سرخ شدن در هوا تمپه را تکان داده و هم بزنید: اگر سبد سرخ کن بادی را بیش از حد شلوغ نکنید و سرخ کن را در نیمه پخت م، کنید تا تمپه تکان داده و هم بزنید تا همه طرف ترد و قهوه ای شود تمپه به طور یکنواخت پخته می شود.
  • طبخ تمپه به صورت دسته ای: اگر سرخ کن بادی کوچکتری دارید، تمپه را به صورت دسته ای بپزید تا از شلوغی سبد سرخ کن بادی جلوگیری شود. ازدحام بیش از حد از ترد شدن یکنواخت تمپه جلوگیری می کند.

📖 تغییرات

  • ماریناد: تمپه ترشی شده این دستور را فوق العاده خوش طعم می کند. می تو،د مواد ماریناد را طوری تغییر دهید که با ظرفی که با آن سرو می کنید مطابقت داشته باشد. می تو،د سس بوفالو، سس بادام زمینی، شربت افرا، سس سویا یا دود مایع را امتحان کنید.
  • نوارهای تمپه سرخ کن هوا: به جای مکعب، می تو،د این پروتئین گیاهی را به برش های تمپه برش دهید و در ساندویچ ها، به ،وان بیکن گیاهی یا در غذاهای دیگری که نیاز به پروتئین نازک تری دارند، استفاده کنید. بیکن تمپه سرخ کن هوا نیز برای فرو بردن در سس BBQ ،دل عالی است.
  • تمپه پخته ترد: به جای روش سرخ کن بادی، این دستور تمپه سرخ کن بادی آسان را می توان در فر معمولی نیز درست کرد. کاغذ روغنی را روی یک ورقه پخت قرار دهید تا مطمئن شوید که ناگت های تمپه را می توان به راحتی جدا کرد و در دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد بپزید، هر 5 دقیقه یکبار تمپه را برگرد،د تا به طور یکنواخت از همه طرف ترد و قهوه ای شود.

🍽 پیشنهادات خدمت

تمپه سرخ شده در هوا بهتر است به صورت گرم سرو شود و می توان آن را به ،وان غذا، پیش غذا یا همچنین در غذای مورد علاقه خود به ،وان یک پروتئین گیاهی گیاهی استفاده کرد.

تمپه را روی آرگولای ارگ،ک تازه یا با یک مزرعه وگان، سیب زمینی شیرین، بیکن گیاهی یا سیب زمینی پخته سرو کنید. همچنین یک گزینه عالی برای شام تابه، سرخ ،ی، کاسه غلات یا ساندویچ تمپه است. تقریباً در هر وعده غذایی از تمپه سرخ شده با هوای ترد استفاده کنید!

🙌 سازگاری های غذایی

این دستور غذا به طور طبیعی وگان و بدون لبنیات است. برای حفظ این دستور العمل بدون گلوتن، از تمپه ای استفاده کنید که فاقد گلوتن است.

🫙 دستورالعمل ذخیره سازی

  • برای ذخیره سازی: باقیمانده غذا را می توان تا 3 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد. من فریز ، این دستور را توصیه نمی‌کنم، زیرا باقیمانده‌ها به خوبی یخ نمی‌زنند و پس از ذوب شدن و گرم شدن مجدد، بافت آن تغییر می‌کند.
  • برای گرم ، مجدد: باقیمانده غذا را قبل از سرو به مدت 3 تا 4 دقیقه در سرخ کن بادی گرم کنید.

❓سوالات متداول دستور پخت

چه مدت در سرخ کن بادی تمپه بپزیم؟

تمپه را به مدت 10 دقیقه در دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد یا تا زم، که ترد شود بپزید. برای بهترین نتیجه، سرخ کن خود را از قبل گرم کنید و بعد از 5 دقیقه تمپه را تکان دهید و هم بزنید.

چگونه تمپه را بدون بخارپز بپزیم؟

برای طبخ تمپه بدون بخارپز از سرخ کن بادی استفاده کنید. هوای گردشی همراه با گرمای سرخ کن، تمپه را ترد و خوشمزه می کند.

چگونه تمپه از پیش بسته بندی شده طبخ می کنید؟

تمپه از پیش بسته بندی شده به راحتی در کمتر از 30 دقیقه طبخ می شود. تمپه را تکه تکه کنید و در روغن زیتون، آمینوهای نارگیل و ادویه ها بخواب،د تا به هر لقمه طعم بدهد. به مدت 10 دقیقه یا تا زم، که ترد شود، در سرخ کن هوا که از قبل با دمای 375 درجه فارنهایت گرم شده است، سرخ کنید. تمپه را در غذای مورد علاقه خود یا با سس به ،وان میان وعده یا پیش غذا سرو کنید.

چرا تمپه من مزه وحشتناکی دارد؟

تمپه ای که به درستی ترشی نشده یا پخته نشده باشد، ممکن است طعم یا بافت ناامیدکننده ای داشته باشد. ماریناد با آمینوهای نارگیل، سرکه و روغن زیتون به ابعاد و پاپریکا طعم دودی می بخشد. تمپه سرخ ،ی در هوا بافت ترد می دهد که از پخت یا سایر روش های پخت به دست نمی آید.

تمپه سرخ کن هوای ترد روی بشقاب سفید با سبزی.

♨️ دستور العمل های بیشتر سرخ کن هوا!

این دستور سرخ کن بادی گیاهی را دوست دارید؟ لطفا یک را بگذارید امتیاز 5 ستاره 🌟 در دستور پخت زیر و/یا بررسی در بخش نظرات در پایین صفحه!

شما همچنین می تو،د من را دنبال کنید فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، و پینترست برای دیدن غذاهای خوشمزه، سالم و من، برای خانواده، و اگر سوالی دارید، من اینجا هستم تا کمک کنم!

📋 کارت دستور غذا

هوا سرخ کن تمپه

این تمپه سرخ کن بادی آسان، رضایت بخش و خوش طعم، روشی خوشمزه برای تهیه تمپه ترد و دودی است! برای افزودن به وعده های غذایی دیگر یا خوردن میان وعده با سس بسیار عالی است. مکعب های تمپه را ترد می کنند و سپس در سرخ کن هوا می پزند تا ترد شوند. به طور طبیعی بدون گلوتن و وگان نیز!

زمان آماده سازی15 دقایق

زمان پخت8 دقایق

زمان کل23 دقایق

دوره: پیش غذا، پیش غذا، میان وعده، میان وعده

غذا: آمریکایی، وگان

رژیم غذایی: دیابتی، بدون گلوتن، کم کا،ی، کم چرب، کم لاکتوز، گیاهخواری، گیاهخواری

خدمات: 4

کا،ی: 160کیلو کا،ی

  • برای ذخیره سازی: باقیمانده غذا را می توان تا 3 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد. من فریز ، این دستور را توصیه نمی‌کنم، زیرا باقیمانده‌ها به خوبی یخ نمی‌زنند و پس از ذوب شدن و گرم شدن مجدد، بافت آن تغییر می‌کند.
  • برای گرم ، مجدد: باقیمانده غذا را قبل از سرو به مدت 3 تا 4 دقیقه در سرخ کن بادی گرم کنید.
  • نکات تخصصی:

    • این غذا بهتر است گرم سرو شود.
    • زمان پخت ممکن است بسته به دستگاه مورد استفاده متفاوت باشد.
    • برای پخت و پز مداوم و تمپه ترد، تمپه را به قطعات هم اندازه برش دهید.

خدمت: 2اونس | کا،ی: 160کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 10g | پروتئین: 11g | چربی: 10g | چربی های اشباع شده: 2g | چربی های چند غیر اشباع: 3g | چربی اشباع شده: 4g | سدیم: 381میلی گرم | پتاسیم: 257میلی گرم | فیبر: 1g | قند: 3g




منبع: https://pickyeaterblog.com/air-fryer-tempeh/