رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-گروه غذایی


اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. این غذا کاملاً ارگانیک بوده و برای افرادی که نگران چاقی هستند گزینه‌ای مناسب است. سیب‌زمینی، کدو سبز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و تخم‌مرغ مواد اصلی کدو بره را تشکیل می‌دهند. البته که برای خوردن خوشمزه‌های شمالی لازم نیست خودتان را به خود خود شمال برسانید، می‌توانید سری هم به بهترین رستوران های جاده چالوس بزنید.

  • بنابراین اگر قصد سفر به این خطه را دارید حتما طعم این غذاها را بچشید.
  • واویشکا از غذاهای خوشمزه گیلانی است که به‌ راحتی پخته می‌شود اما غذای سنگینی است.
  • برای خواندن طرز تهیه خورش شامی ترش یا ترشه شامی گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • شهرهای دیگر مانند تبریز غذایی مشابه واویشکا دارند که با نام جغور بغور یا جزجز شناخته می‌شود اما واویشکا یکی از غذاهای لذیذی است که حتماً باید آن را امتحان کنید.
  • برای پخت این غذا از مواد اولیه پیاز، جیگر گوسفند، سیب زمینی‌های متفاوت و گوجه استفاده می‌کنند.

صرف این غذا به دلیل وجود دانه‌های انار در آن یک انتخاب خوب برای شب یلدا محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که برخی در این غذا از آلو هم استفاده می‌کنند. دمی لخلاخ هم بوی خوش و اشتهابرانگیزش را مدیون وجود سیر، پیاز و ادویه‌های مخصوص جنوبی است که در کره سرخ می‌شوند. این‌ها در کنار ماهی‌هایی مانند سرخو وعده غذایی مقوی و خوش‌طعمی می‌سازند. این غذا از ترکیب گوشت اردک با گردو، رب انار و دانه‌های نرم شده انار پخته می‌شود.

فراتر از یک متن یا تصاویر آموزشی برای شما همراهان

یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان های شمالی کشور بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. طعم ترش انواع رب انار و رب آلوچه به همراه انواع سبزی شمالی کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم. مطمئناً ناردونی در لیست غذاهای شمالی جایگاه ویژه ای دارد زیر در کنار طعم بی نظیر، مناسب سرو برای مجالس نیز است.

فیبیج یا ماهی سفید شکم‌پر، یکی از انواع غذاهای مخصوص گیلانی‌ها است که طعم بی‌نظیری دارد. این ماهی شکم‌پر از سیر، گردو، رب انار و سبزیجات معطر درست شده که در شمال معمولاً آن را در تنور یا گمج می‌پزند. البته شما می‌توانید آن را در تابه سرخ‌کرده و یا گریل کنید. غذاهای شمالی همیشه زبانزد هستند و سفر به رامسر می‌تواند موقعیتی عالی برای نوش جان کردن این غذاها باشد. از غذاهای سنتی شمالی که بگذریم، خوراک‌های دریایی با ماهی تازه را نمی‎توان فراموش کرد که با ادویه و دستور پخت محلی طعمی فوق‌العاده دارند.

رستوران سنتی آبشار

بهتر است لپه ها را از شب قبل خیس کنید و قبل از اضافه کردن به خورشت به مدت ۲۵ خوب بپزید. اگر دقت کرده باشید اکثر گیلانی‌ها در غذاهای خود از رب انار، سبزی‌های معطر و سیر استفاده می‌کنند. همین مواد باعث می‌شود که در کنار هنری که برای آشپزی به خرج می‌دهند، طعم بی‌نظیر غذاهای گیلکی زیر زبانتان بماند. غذاهای گیلکی معمولاً سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند و اکثریت در کنار تمام غذاها برنج کته همیشه وجود دارد. یکی از فوق العاده‌ترین پیش غذاهای شمالی و به خصوص مردم گیلان، زیتون پرورده‌های خوشمزه این جا است.

رب گوجه فرنگی ، گردو ، سبزی خرد شده و مقداری نمک با هم مخلوط کنید و این مخلوط را داخل شکم ماهی بریزید تا پر شود. طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی اصلهمانطور که ذکر گردید ، خورشت ملاقورمه ، از غذاهای پر طرفدار و از انواع غذاهای محلی استان مازندران است. این غذا از ترکیب کدو سبز، جعفری، تخم ‌مرغ، سیر، پیاز، رب گوجه ‌فرنگی، روغن و ادویه‌های مورد نیاز آماده می شود.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. خورش ترش واش یکی از غذاهای پرطرفدار برای بومیان و مسافران به شمال کشور است. طرز تهیه ترش واش گیلانی و خورش ترش واش مازندرانی و حتی ترش واش لنگرود هم بسیار شبیه است. سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. سبزی که خود گیلانی‌ها برای پخت این غذا استفاده می‌ کنند شامل نعنا، خالواش، چوچاق و گشنیز است. اما اگر به سبزی محلی شمال دسترسی ندارید می‌ توانید از نعنا، تره، گشنیز و جعفری استفاده کنید.

بادمجان، گوجه فرنگی، آلو بخارا، آلو سیاه، رب گوجه ترش، شکر و ادویه مواد دیگر مورد استفاده برای طبخ این غذا هستند. توجه داشته باشید که این غذا کمی آب دار سرو می شود و گاهی برای تزیین آن از بادمجان سرخ شده و گوجه نیز استفاده می کنند. در لیست پیش رو به شما بهترین و معروف ترین غذاهای رشت را معرفی خواهیم کرد، چرا که تنوع غذایی در این شهر موجب شد تا در سال 94 به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت برسد. غذاهای رشت بسیار متنوع هستند و شما هر سلیقه ای که داشته باشید در دنیای خوشمزه های رشتی حتما با وعده ای لذیذ پذیرایی خواهید شد.