رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-گروه غذایی


این اصول را از چیدمان و نحوه ارایه سرویس تا نوع سرو غذا می‌بینید و از بابت آن هم شگفت زده خواهید شد. از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود را از این سایت دریافت کنید. میرزا قاسمی یکی از آن غذاهایی است که خوشمزگی بی حد و اندازه‌اش باعث شده تا تقریبا در هر شهری این غذا طبخ شود. این مساله باعث می‌شود تا دستور تهیه‌های مختلفی از این غذا در جای‌جای ایران وجود داشته باشد. قرار گرفتن در این لیست پایان کار نیست؛ چون سازمان جهانی یونسکو هر 4 سال یک بار به بررسی تغییرات شهرهای ثبت شده می پردازد و روند پیشرفت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

یا از راه خرید اینترنتی غذا از رستوران‌ها یا با مراجعه حضوری، غورابیج را امتحان کنید. مواد تشکیل دهنده این غذا کدوی سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سیر است. این ترشی ترکیبی از بادمجان، گوجه، پیاز، نعناع خشک، رب انار و آب غوره است. برای درست کردن آن باید ابتدا بادمجان را کبابی کرد و سپس مواد دیگر را به آن افزود. دیگر مواد این خورشت پودر موسیر، مرغ، پودر سیر، روغن کنجد، زعفران، سیر، رب انار و پیاز است. این غذا بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت جا می افتد و در آن به جای گوشت مرغ می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد.

  • این غذا بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت جا می افتد و در آن به جای گوشت مرغ می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد.
  • به همین علت این غذا در تقویت سلامت بدن و به خصوص درمان کم خونی بسیار موثر خواهد بود.
  • کسی را پیدا نخواهید کرد که غذاهای خوشمزه شمالی را دوست نداشته باشد.

برای مطالعه مراحل طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. «کال کباب» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌ توانید با مواد ساده ای مثل سیر و بادمجان درست کنید. کال کباب گیلانی اصلی گاهی با ناز خاتون مازندرانی اشتباه گرفته می‌ شود. مازندرانی‌ها به کال کباب گردو اضافه نمی‌کنند در عوض در آن آبغوره می‌ ریزند و به این ترتیب کال کباب گیلانی تبدیل به ناز خاتون مازندرانی می‌ شود. مرغ ناردون یک خورش سنتی و اصیل گیلانی است که با کته شمالی طبخ و سرو می‌شود.

قرمه سبزی گیلانی

شما می توانید آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه نمایید. این غذا به سادگی تهیه می شود و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. در ادامه طرز تهیه آش دوغ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

آش های شمالی

اگر قصد دارید که این غذای خوشمزه را امتحان کنید بهتر است که همراه آن برنج دودی طبخ کنید. بهتر است برای طبخ این غذا، ماهی سفید نر تهیه کنید، زیرا گوشت آن سفت‌تر بوده و طعم لذیذ‌تری دارد. در صورتی که به هیزم دسترسی ندارید، می‌توانید این غذا را داخل مایکروویو طبخ کنید. مالابیج یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه مازندرانی به شمار می‌رود، بنابراین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، حتما آن را امتحان کنید. حتما تا به حال فهمیدید که دانه های انار و رب انار چقدر در غذاهای شمالی نقش مهمی دارد.

یکی از غذاهای خوشمزه شمالی که مردم محلی گیلان آن را بسیار خوشمزه درست می‌کنند و بسیار هم دوست دارند، باقالاقاتق است. معمولا این غذا را به همراه ماهی شور، سیر تازه، اشپل ماهی و برنج کته سرو می‌کنند. آوازه این غذای خوشمزه در تمامی شهرهای ایران پیچیده است و در بیشتر شهرهای شمالی هم پخت می‌شود.

نکته قابل‌توجه این است که شمالی‌ها این غذاها را نیز بعضی وقت‌ها با برنج سرو می‌کنند. کئی پلا یا همان کدو پلو یکی دیگر از غذاهای شمالی است که خاستگاه آن را در مازندران باید پیدا کرد. مرغ ناردونی را می‌توان با تکه‌های فیله مرغ نیز تهیه کرد که زمان پخت آن کمتر می‌شود. این خورش خوشمزه را می‌توان در مهمانی‌های خاص سرو نمود و از طعم آن لذت برد.

این غذا ، از غذاهای محلی مازندران بوده و طرفداران بسیاری دارد. مرغ شکم پر یک غذای مجلسی و لذیذ مناسب برای تمامی مهمانی ها و مراسمات شما می باشد و معمولا همراه برنج سرو می شود. در ادامه طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. همیشه که نباید به یک رستوران جانانه و بزرگ رفت تا لذت برد. گاهی می‌توانید سری به یک کبابی قدیمی بزنید و یک پرس کوبیده خوشمزه نوش جان کنید. در شهر رشت کبابی‌های مختلفی حضور دارند؛ اما کباب سرای حاج حسین به جرئت یکی از بهترین کبابی‌های این شهر محسوب می‌شود.

در ضمن یکی از وجوه تفاوت این شامی، سسی است که شامی در آخرین مرحله در آن پخته می شود. برای خواندن طرز تهیه خورش شامی ترش یا ترشه شامی گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. گیلانی‌ها معمولا کال کباب را در کنار سایر غذاها به خصوص غذاهایی که در ترکیب آن‌ها ماهی یا مرغ دارند و نیز واویشکا و یا انواع خورش سرو می‌ کنند. آن ها خوب می دانند که برگ سیر یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است. برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد.

رستوران دربند لطفی چابکسردرست روبروی رستوران خاور خانم، رستورانی بزرگ‌تر در سه طبقه قرار دارد به نام رستوران دربند عباس لطفی. این رستوران فضایی دلچسب و منظره‌ای عالی دارد که در طبقه سوم آن می‌توان منظره کم‌نظیر کوه و دریا را در کنار هم شاهد بود. در طبقات مختلف رستوران می‌توانید انتخاب کنید که از میز و صندلی استفاده کنید یا با خانواده روی تخت بنشینید و از غذایتان و فضای دلنشین رستوران لذت ببرید.