دستپخت زنان بختیاری رنگین کمان سفره خانواده های چهارمحالی-گروه غذایی


همچنین در صورت تمایل می توانید به این ترکیب آبلیمو نیز اضافه کنید. دقت کنید در هنگام اضافه کردن آب لیمو، 1 الی 2 قاشق سوپ خوری بیشتر اضافه نکنید تا طعم قالب در کباب به سمت ترشی نرود. در این مرحله باید پیازها را بعد از شستشو و پوست کندن به صورت حلقه­ای خرد کنیم و به داخل ظرف گوشت بریزیم و خوب مخلوط می­کنیم تا طعم و عطر پیاز به درستی به خوردِ گوشت برود. آش شولی به‌دلیل طبع سردی که دارد، معمولا در شب یلدا، همراه با آجیل و شیرینی یزدی میل می‌شود تا طبع متعادل‌تری پیدا کند.

  • باید راسته گوساله را در ابعاد چنجه خرد کنیم و این را در نظر داشته باشیم که تکه ­های مرغ کمی بزرگ تر از تکه­های گوشت باشند.
  • فقط یادتان باشد، قبل از آبکشی برنج، رشته پلویی و لپه پخته را به آن اضافه کنید.
  • برای این کار باید از سیخ چوبی به جای سیخ فلزی استفاده کنید.
  • با رفتن به این کافه می‌توانید لذت چشیدن بهترین پاستاها را در فضایی دنج و آرام تجربه کنید.

تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. خمیر نان را روی آتش می ­پزند سپس آنرا زیر خاکستر آتش می­ گذارند تا خوب پخته شود بعد کمی روغن به آن می ­زنند و می­ خورند. توله نوعی گیاه با برگهای نسبتا پهن است که در پاییز و زمستان در بیشتر مناطق خوزستان می روید. و بر این باوریم که آینده ی روشنی در انتظار گردشگری کشور عزیزمان ایران است. این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گلگون می کند.

دستور تهیه 5 مدل ترشی کیوی خوشمزه ؛ چاشنی غذاهای شما

شربت زعفران و نبات ، زعفران با عسل (عسل باید مرغوب و بدون افزودن شکر باشد)، شربت ، شربت بهار نارنج‌ ، شربت نعناع، شربت عرق یونجه. خرسك نوعی قالی به حساب می آید با این تفاوت كه پرزهای آن گرفته نمیشود و هیچ نقشه ای برای بافت آن استفاده نمیشود و بافته ذهن هر شخص است. به دلیل ضخامت و نرم بودن آن نا همواری های زمین در طول كوچ به چشم نمی آید و زمین را صاف و یكدست نشان می دهد. فرش گونه ای است كه با كنار هم قرار دادن نخ های رنگی به صورت صاف و یكدست بافته می شود و مورد استفاده قرار میگیرد.

نان بلوط

بهتر است از گوشت راسته گوسفندی برای کباب بختیاری استفاده کنید. البته بعض طعم این کباب را با گوشت گاو بیشتر می‌پسندند ولی گوشت گاو از نظر علم پزشکی گوشت مناسبی نیست و خوردن آن زیاد توصیه نمیشود. یکی از دلایل آن هم طبع و مزاج سرد و خشک آن است که مصرف مدام ام میتواند به معده آسیب برساند و باعث دردهای معده شود. به همین دلیل است که بعضی افراد با خوردن گوشت گاو دچار معده درد می‌شوند. چوقا یا چوخا یكی دیگر از صنایع دستی معروف و محلی مورد استفاده محلیان و عشایر این منطقه است.

ارزش تغذیه ای و فواید سلامتی گوشت غاز

سپس آن‌ها را به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید و در آش حال در جوش بریزید. پیاز خرد شده را با مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا خوب طلایی و سرخ شود. سپس ادویه و رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن‌ها را به‌همراه پیاز تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود. آب لوبیا سفید و گندم را خالی کنید و آن‌ها را به‌همراه گوشت خرد شده و کلم قمری خرد شده در قابلمه بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید و سپس آب جوش را در قابلمه بریزید.