خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما-گروه غذایی


سپس سیر، نعناع و گشنیز خرد شده را به آن اضافه کرده و با آب‌غوره یا آب انار ترکیب می‌کنند. نازخاتون طرفداران بسیاری در بین مردم شمال دارد و معمولا در فصل تابستان بر روی سفره ناهار قرار می‌گیرد. در لیست غذاهای شمالی با دستور، سیر قلیه با سرخ کردن برگ سیر و خیساندن لپه آماده می شود.

  • جهت تزیین واویشکا از سیب زمینی سرخ کرده می توانید استفاده کنید و به جای گوجه از رب گوجه فرنگی بهره مند شوید.
  • در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلانی، کباب، ماهی، خورش محلی و …
  • به این ترتیب که هسته اصلی آن لوبیا چشم‌ بلبلی و بادمجان سرخ‌کرده و گوجه است.

ماهی کولی یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های شمال به حساب می‌آید که به‌صورت شور شده آن را سرو می‌کنند. همان طور که تصور می‌کنید، تمرکز این رستوران بیشتر روی ارائه انواع غذاهای سنتی است. این رستوران غذاهای مختلف از جمله میرزاقاسمی، باقلاقاتوق، گمج کباب و انواع ماهی را سرو می‌کند. در این رستوران از بهترین مواد اولیه از جمله ماهی تازه صید و برنج گیلانی استفاده می‌کنند.

مرغ شکم پر

این غذا را با انواع ماهی ها می شود آماده کرد اما اکثرا از ماهی سفید نر برای طبخ آن استفاده می کنند. افرادی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند، صددرصد از این غذا خوششان خواهد آمد. غذا برای مردم گیلان بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های زندگی مردم این منطقه شناخته شده است.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

همچنین این غذا گزینه مناسبی برای افراد گیاه خوار است که بسیار لذیذ نیز می باشد. را برایتان آورده ایم و در پایین این غذاهای خوشمزه را شرح خواهیم داد. آموزش آشپزی ما برای آموزش رایگان آشپزی در خدمت شما خواهد بود.

جالب است بدانید که در گذشته کشاورزان در کنار برنج و سایر هدایا، خورش مرغ لاکو را نیز برای اربابان خود به عنوان پیشکش می بردند. اگر راهی سفر طعم‌ها شدید، سری به جاذبه های لاهیجان بزنید. احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید.