خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف


اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد. کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است.

  • در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.
  • کشک بادمجان و مرصع پلو و نمونه های دیگر هم از دیگر غذاهای سنتی هستند که معمولاً غذاهای سنتی به خطه های خاصی هم تعلق دارد و برخی از آنها به صورت عمومی در همه قسمت ها مصرف می شود.
  • اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود.
  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید.
  • می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند.

همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد. انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. لیست غذاهای ایرانی آنقدر جذاب و اشتها آور است که نمی توان تنها نام یکی از آن ها را بعنوان غذای پرطرفدار آورد.

طرز تهیه حلیم گوشت

این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود. آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد.

طرز تهیه کوکو سبزی ترد و خوشمزه با عطر عالی

۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کمی سرخ و طلایی شود. بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم. گوشت را به صورت مداوم با سر قاشق هم می‌زنیم تا گوشت هنگام سرخ شدن ار هم باز شود. مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است.

برای تهیه خمیر آرد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و نمک و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه و به خوبی مخلوط کنید. اگر تمایل دارید می‌توانید از کلم قمری هم استفاده کنید. بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند.

قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که کلسیم موجود در بادامی که در قیمه نثار استفاده می‌شود، دو برابر پسته است! علاوه بر این پروتئین و ویتامین دی موجود در آن را هم نباید نادیده گرفت. پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند.

فلافل آبادانی

برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند.