خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پنج غذای فوق العاده + دستور پخت حرفه‌ای آرسس شف-گروه غذایی


شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید. و در آخر هم می‌رسیم به خورشت بسیار خوشمزه‌ی فسنجان، که عطر و طعم آن هوش از سر آدم می‌برد. طرز تهیه‌ی آن به این صورت است که گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت چرخ‌کرده‌ی قلقلی شده یا مرغ را چند ساعت روی حرارت ملایم قرار می‌دهند تا آرام آرام بپزد و جا بیفتد.

در ضمن اش کارده که کاملاً گیاهی و بسیار خوشمزه و مخصوص زمستان هست هم داریم. شله پرپینی هم داریم که مخصوص هندیجان هست از استان خوزستان. سپس آن‌ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید. در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و بشویید و آن را نیز بر روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد کنید. یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم.

آش دوغ به زبان ترکی آیران آش یا دوغا معنی شده و تفاوت آن با دیگر آش‌ها را می‌توان در انواع سبزی های کوهی و همچنین دوغی که برای طعم دار کردن آن اضافه میشود دانست. با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است. با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند. شهرهای جنوب ایران با تمام جاذبه های بی نظیر و فرهنگ غذایی خاصی که دارند به شما نشان میدهند که ساکنانی ساده دل، مهمان نواز و بی‌ریا هستند. به دلیل مجاورت این شهرهای با کشورهای آسیایی، ریشه بعضی خوراک ها از دیگر دیار بوده که با مرور زمان مطابق با سلیقه مردمان کشورمان ایران تغییر کرده‌اند.

  • در این مقاله مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم ده مدل غذای برنجی خوشمزه را با دستور تهیه به شما معرفی کنیم.
  • سس روی این کلم بسیار خوشمزه است و طعم خاصی به آن خواهد داد.
  • برای درست کردن زیره پلوی خوشمزه به ۴ قاشق غذاخوری زیره نیاز دارید.
  • خوراک لوبیا چیتی یک غذای خوشمزه و مقوی برای ناهار یا شام است.

معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند. جالب است بدانید که توریست ها نیز از قرمه سبزی به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای خود نام می‌برند. اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. همه ی آشپزهای ایرانی به دنبال بهترین دستور قرمه‌سبزی می‌گردند.

منوی غذای ایرانی شامل چه مواردی می‌شود؟

البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود.

طرز تهیه کوفته شامی (کوفته کرمانشاهی)

فطایر یک غذای عربی و لبنانی است که داخل خمیر آن را با مواد مختلفی می‌توانید پر کنید. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه شامی خوشمزه و ترد اینجا کلیک کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید.

حتی در فصل زمستان نیز می‌شود به‌جای سیب‌زمینی و بادمجان از هویج سرخ‌کرده نیز استفاده کرد. ته‌چین یک از انواع غذای ایرانی با برنج است که به شکل‌های مختلف درست می‌شود و در مهمانی‌ها یکی از غذاهای پرطرف‌دار است. ته‌چین به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و به‌آسانی نیز پخته می‌شود.

آبگوشت قنبید یا کلم قمری

همچنین برای یادگیری رایگان دستور پخت غذاهای ایرانی و بین المللی، در وبلاگ آشپزی سایت آموزشگاه آشپزی آرسس شف آموزش‌های خوبی قرار گرفته‌ است. برای برجسته کردن مهارت و تخیل آشپزی ایرانی، به این فکر کنید که با همین مواد اولیه، از اردک، انار، سبزیجات معطر و گردو غذایی خلق کرده‌اند که مشابه طعم آن در جهان وجود ندارد. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود. برخی از مردم ایران این غذا را به عنوان پیش‌­غذا سرو می‌­کنند و برخی دیگر آن را برای ناهار یا شام به عنوان یک وعده کامل در روزهای گرم تابستان میل می­‌کنند.

غذاهای منطقه شمالی دارای عطر و طعم ساده و تازه‌ای هستند و مردم این منطقه طعم‌های شیرین و ترش را دوست دارند. رشته پلو قیسی، آش دوغ، شیر پلو، آش میوه، تاس کباب و سوغان سو از غذاهای لذیذ و معروف استان اردبیل است. پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است. البته می‌شود با شرکت در کلاس‌های آشپزی بخصوص کلاس‌ حضوری آموزش آشپزی حرفه‌ای، دانش و تجربه‌هایی را کسب کنید که سریع تر به این سطح از مهارت برسید.

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. عدس پلو، ترش تره، دمی گوجه و کلم پلو غذاهای مناسبی برای پذیرایی از این عزیزان هستند. دو لیوان آب دورن قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا گوشت به‌خوبی پخته شود. در حین پخت، اگر آب گوشت تمام شد دوباره به آن اضافه کنید؛ اما توجه داشته باشید که آب گوشت باید غلیظ باشد.